מחקר: הצרכנים נאלצים לפזר את רכישות המזון שלהם על פני מגוון ערוצים

60% מהמשתתפים במחקר אמרו כי היו מעדיפים לבצע את כלל רכישות המזון שלהם במקום אחד, אבל רק 19% אמרו כי הם עושים זאת בפועל

פורסם בתאריך: 06/02/2018, גיליון 1908

קמעונאי המזון אחראיים רק ל-35% מסך הארוחות שנצרכות על ידי הצרכנים בארצות הברית, ו-65% הנותרים מתחלקים בין ארוחות שנמכרות מחוץ לבית לבין הארוחות המוכנות שכבשו את ליבו של הזרם המרכזי של הצרכנים בשנים האחרונות. כך עולה מדוח חדש של חברת המחקר והתובנות IDC שנערך בקרב 3,000 צרכנים ו-200 קמעונאים באמריקה. את מסקנות המחקר הציג גרג ג'ררד, מנהל התוכנית לאסטרטגיות מסחר בחברת הייעוץ, בכנס איגוד הקמעונאים של אמריקה, שנערך לאחרונה בניו יורק.

 

עורכי המחקר שאלו את הצרכנים איפה הם קונים מזון ומה גורם להם לחלק את תקציב המזון שלהם על פני מגוון קמעונאים. 60% מהמשתתפים במחקר אמרו כי הם היו מעדיפים לבצע את כלל רכישות המזון שלהם במקום אחד, אבל רק 19% אמרו כי הם אכן עושים זאת בפועל.

 

ערכות הארוחה. אתגר משמעותי לרשתות הקמעונאיות
ערכות הארוחה. אתגר משמעותי לרשתות הקמעונאיות

כאשר הם נשאלו מדוע הם מפזרים את רכישות המזון שלהם על פני מספר קמעונאים, התייחסו מרבית הנשאלים לנושא המבחר ולנושאים כגון איכות המוצרים, טריותם ומגוון המוצרים מספקים מקומיים. עוד עלה מהדוח, כי מחירים מותאמים אישית חשובים במיוחד לקונים מכל קבוצות הגיל. לטענת מחברי הדוח, הצרכנים אינם מצפים למחירים מותאמים אישית, הם פשוט מתאהבים בהם כאשר הם נחשפים לנושא.

 

מהדוח עולה, כי בני הדורות הצעירים מגלים עניין רב יותר בשירותי ערך מוסף, כמו למשל ארוחות מוכנות וערכות ארוחה. בני הדורות הצעירים גם מגלים מחויבות קטנה יותר למותגי המזון הגדולים. בנוסף, חלק מהצרכנים מגלים נאמנות למחלקות מסוימות בקמעונאי מזון אחד, ולמחלקות אחרות אצל קמעונאים אחרים.

כתבות נוספות