דו"ח: בני הנוער ממשיכים לנטוש את פייסבוק

דו"ח המובייל השנתי של eMarketer, חברת המחקר המובילה בעולם בתחומי הדיגיטל, מראה מגמת עזיבה ברורה בקרב צרכנים צעירים

פורסם בתאריך: 05/09/2017, גיליון 1887

בני הנוער והילדים ממשיכים לנטוש את פייסבוק לטובת פלטפורמות אחרות כגון אינסטגרם וסנאפצ'ט, כך עולה מדו"ח המובייל של חברת המחקר הבינלאומית eMarketer.

סנאפצ'ט. הדור שלא ידע את פייסבוק
סנאפצ'ט. הדור שלא ידע את פייסבוק
מהדו"ח עולה כי מספר החברים הרשומים של פייסבוק בארצות הברית יגדל ל-173 מיליון בשנת 2017, גידול של 2.4% במונחים שנתיים. עם זאת, בדיקה מעמיקה יותר של הנתונים מגלה כי בעוד שהרשת החברתית רושמת גידול בשימוש בקרב צרכנים מבוגרים, בקרב גילאי 12-17 נרשם דווקא קיטון בשימוש. ההערכות של eMarketer מדברות על ירידה שנתית של 3.4% במספר המשתמשים. גם בקרב בני ה-12 ומטה צופה חברת המחקר האטה משמעותית יותר מזו שנצפתה בשנה שעברה.
"בני הנוער והילדים נוטשים את פייסבוק לטובת אינסטגרם וסנאפצ'ט", אמר אוסקר אורוזוקו, אנליסט בחברת המחקר. מעבר לכך, הוסיף אורוזוק, לא רק שהצעירים נוטשים את פייסבוק, גם בקרב אלו שנשארים ברשת נרשמת ירידה משמעותית ברמת המעורבת היומית.
אורזוקו ציין בדבריו גם את הדור החדש של בני הנוער שגדלו לסביבה נטולת פייסבוק, אך הם עדיין צרכנים נלהבים של אינסטגרם, הנמצאת גם היא בבעלות הרשת החברתית. נכון להיום, 82% מבני ה12-17 בארצות הברית הם חברים בפייסבוק, אך בעוד שלוש שנים צפוי המספר לצנוח ולהגיע ל-76%.
חברת המחקר עדכנה גם את התחזיות שלה לגבי סנאפצ'ט, ואמרה כי היא צפויה להגיע עוד השנה ל-79 מיליון משתמשים פעילים בארצות הברית לבדה. על פי התחזית תעבור השנה סנאפצ'ט לראשונה את אינסטגרם בקרב משתמשים צעירים בארצות הברית.

כתבות נוספות