מה חשוב יותר לצרכנים – נוחות או מחיר?

הצרכנים מוכנים לשלם פרמיה עבור נוחות – אך האם יתפשרו על איכות ומחיר בעת הרכישה?


פורסם בתאריך: 11/02/2020, גיליון 2000

83% מהצרכנים חושבים שנוחות במהלך הקניות חשובה להם היום יותר מאשר לפני חמש שנים. כך עולה ממחקר שפורסם בכנס הקמעונאים הלאומי שנערך לאחרונה בארצות הברית. עוד עלה מהמחקר, כי 97% מהצרכנים נסוגו במהלך רכישה בגלל אי נוחות. 93% מהנסקרים אמרו כי הם יבחרו בקמעונאי על סמך הנוחות שהוא מספק בקנייה.

 

אף על פי כן, נוחות נמצאת עדיין במקום נמוך יחסית בקרב הגורמים המשפיעים על החלטות הרכישה של הצרכנים. 32% מהנסקרים ציינו את האיכות כגורם המשמעותי ביותר בהחלטות הרכישה שלהם, 30% ציינו את המחיר הנמוך ביותר, ורק 13% ציינו את הנוחות כגורם המשמעותי ביותר על החלטות הרכישה. 12% ציינו את ערכי המותג כגורם המשפיע ביותר על החלטות הקנייה, ו-11% אמרו כי המותג בכללותו הוא המשפיע ביותר על החלטת הקנייה שלהם.

 

איסוף בנקודות המכירה. השפעה אדירה על תחושת הנוחות
איסוף בנקודות המכירה. השפעה אדירה על תחושת הנוחות

שני שליש מהצרכנים יהיו מוכנים לשלם יותר בקטגוריות המזון בתמורה לנוחות, ו-61% מוכנים לשלם יותר על נוחות בקטגוריות הביגוד וההנעלה; 59% יהיו מוכנים לשלם פרמיית נוחות בקטגוריית מוצרי האלקטרוניקה, ו-58% יהיו מוכנים לשלם יותר על נוחות בקטגורית ההיגיינה האישית.

 

מחברי הסקר באיגוד הקמעונאים מציינים כדוגמה לנוחות את היכולת להזמין מוצרים בצורה מקוונת ולאסוף אותם בחנות. 70% מהנסקרים אמרו כי האפשרות הזו שיפרה עבורם את חוויית הקנייה. נתון מעניין נוסף שעלה, הוא ההבדל בתפיסת הנוחות בין ערוצי הקנייה השונים. בעוד שבחנויות הפיזיות נוחות מקושרת אצל הצרכנים בעיקר עם עמדות התשלום, בקניות מקוונות היא מקושרת לרוב לשלב החיפוש  בתחילת מסע הרכישה.

כתבות נוספות