Shake Shack מפסיקה את הניסוי בסניפים ללא מזומנים

הלקוחות של רשת המזון המהיר לא הפסיקו להתלונן, העלו תלונות גם לרשת וגרמו למנהלים לסגת מהרעיון

פורסם בתאריך: 22/05/2018, גיליון 1922

רשת המזון המהיר Shake Shack הודיעה כי היא מפסיקה את הניסוי שערכה בסניפים המאפשרים רכישת מזון רק באמצעות קיוסקים ואינם מאפשרים שימוש במזומנים. זאת, בעקבות תלונות רבות של לקוחות.

 

"כבר בסניף הראשון שבו לא אפשרנו קבלת מזומנים קיבלנו תגובות זועמות של צרכנים שאמרו לנו 'אנחנו רוצים לשלם במזומן'", אמר רנדי גרוטי, מנכ"ל הרשת בשיחה עם אנליסטים. "לכן, כתוצאה מהתגובות הללו, נכניס לאותם סניפים גם קופות רגילות המאוישות על ידי מוכרנים", הוסיף.

 

הביקורות של הצרכנים באתר הביקורות Yelp היו גם הן שליליות. "אתה בקושי יכול להתאים לעצמך הזמנה באמצעות הקיוסקים", כתב אחד המגיבים."אני מבין שזו שנת 2018, אבל אין סיבה שהכל יהיה ממוחשב", כתב מגיב אחר. מגיבים נוספים כתבו כי הסניפים נטולי המזומנים מפלים לרעה את אוכלוסיות הילדים, בני הנוער והקשישים, שהן אוכלוסיות שבאופן מסורתי מתקשות לקבל כרטיס אשראי או כרטיס דביט.

 

הקיוסקים של Shake Shack. הקדימו את זמנם?
הקיוסקים של Shake Shack. הקדימו את זמנם?

כאשר הרשת החלה את הניסוי לפני כשישה חודשים נאמר בהודעת החברה כי הסניפים נטולי המזומנים יספקו ללקוחות חוויית קנייה מהירה יותר ויאפשרו לצוות המסעדה להתמקד בהכנת הארוחות.

 

למרות מה שנראה ככשלון, רשתות אחרות ממשיכות במאמצים שלהן לפתיחת סניפים נטולי מזומנים. כך למשל, רשת בתי הקפה סטארבאקס השיקה לאחרונה בסיאטל, מקום מושבה, סניף נטול מזומנים, והיא בודקת את הקונספט הזה במקומות נוספים מסביב לעולם.

 

עבור הקמעונאים, שיטת המכירה מבוססת הקיוסקים יכולה להביא לחיסכון ניכר בהוצאות התפעול, אך נראה כי הצרכנים עדיין אינם מוכנים לכך. "אנחנו ממשיכים ללמוד את הנושא במטרה לשפר את חוויית הקנייה של הלקוחות בסניפים ולהוזיל את עלוית התפעול שלנו", אמר גרוטי בשיחה עם האנליסטים.


כתבות נוספות