האם המשווקים ימצאו שימוש בדאטה של משתמשי הסלולר?

חברות הטלקו, המשוועות למנועי צמיחה חדשים, החלו לחלוק מידע עם המפרסמים עבור תמורה נאה; כעת הן מבקשות גם את הסכמת הלקוחות

פורסם בתאריך: 21/03/2017, גיליון 1866

טלפוניקה, אחת מספקיות שירותי הסלולר הגדולות בעולם, השיקה לאחרונה מהלך במסגרתו היא מציעה ללקוחותיה שליטה רבה יותר על פרטיותם.

טלפוניקה. מחפשת מקורות הכנסה נוספים
טלפוניקה. מחפשת מקורות הכנסה נוספים
השירות החדש של הספקית נקרא Aura, והוא מאפשר ללקוחות המובייל של החברה לדעת בדיוק איזה מידע הם מספקים בזמן השימוש בטלפון הנייד שלהם. בנוסף מציעה החברה תמריצים ללקוחות, במטרה להשיג את הסכמתם לשתף את המידע גם עם גורמים מצד שלישי.
מדובר במהלך בעל חשיבות גדולה. חברות הסלולר בעולם מקדישות מאמצים רבים בהפיכת המידע הסלולרי שנאסף על הלקוחות לכלי משמעותי עבור המשווקים. טלפוניקה, לצד חברות תקשורת אחרות בעולם, מגישה כבר כיום חלק מהנתונים לגורמים צד שלישי - ומתייחסת אליהם כאל מנוע צמיחה מרכזי לשנים הבאות. אולם קבלת הסכמתם של הלקוחות לכך היא נדבך משמעותי בדרך להפיכת המידע למחולל הכנסות.
"לאור הצניחה בערוץ ההכנסות המרכזי שלהן - שיחות קול ודאטה - החלו חברות הסלולר והטלפוניה בעולם לחפש אחר מקורות הכנסה אלטרנטיביים", אומר מארק גרטנר, מנהל בכיר לשעבר בתחום הפרסום הפרוגרמתי.
למרות שמרבית היוזמות בתחום נמצאות עדיין בשלבים מוקדמים, המידע שמצטבר אצל חברות הסלולר יכול להיות בעל משמעות אדירה עבור המפרסמים. לא רק שהחברות מודעות למיקום הנוכחי של הלקוח - הן יודעות גם את שמו, כתובתו ואת הסכום הכולל אותו הוא משלם עבור השירות. למרות שהמידע הזמין לחברות החיצוניות אינו כולל את פרטי זהות הלקוח, עדיין מדובר במשאב בעל ערך אדיר למפרסמים השונים.
דוגמה לשימוש מושכל בנתונים ניתן למצוא במהלך שערכה לאחרונה מרצדס בשיתוף סוכנות הפרסום Zenith España. במסגרת המהלך בנתה החברה המפרסמת פרופיל לקוח על בסיס החשבון החודשי של לקוחות טלפוניקה, במטרה למקד את מאמצי הפרסום שלה רק בלקוחות שיכולים להרשות לעצמם מכונית יוקרתית.
אולם בעוד שהמפרסמים יוכלו בוודאי ליהנות מהמידע ולהפיק ממנו רווח, עבור חברות הטלפוניה בעולם מדובר גם בסיכון משמעותי, הנובע מכך שהצרכנים עלולים לזעום על כך שהמידע האישי שלהם מועבר לגורמים מצד שלישי. לכן תכנית תמריצים אמיתית וקלה להבנה יכולה לגרום ליותר צרכנים להסכים להעביר את המידע שנאסף עליהם הלאה.

כתבות נוספות