מי עדן: מלמדים ילדים לאהוב לשתות מים

השנה המשיכה מי עדן לחזק את תדמיתה, ופנתה לקהלים חדשים כחלק מחזון החברה לחינוך לניהול אורח חיים בריא

פורסם בתאריך: 18/06/2019, גיליון 1973

חברת מי עדן הוקמה בשנת 1980, והייתה החברה הראשונה בישראל ששיווקה מים מינרליים. מי עדן מספקת מים מינרליים טבעיים בבקבוקים לחנויות ולרשתות קמעונאיות ומפעילה מערך הפצה ישירה של כדי מים למנויים פרטיים ולחברות. בשנת 1998 פתחה החברה בפעילות בחו"ל תחת המותג Eden, והיא משווקת מוצרי מים וקפה בכ-20 מדינות כפתרונות משולבים למגזר העסקי. בשנת 2016 נמכרה החברה האם של מי עדן, עדן ספרינגס, לענקית המשקאות הקלים האמריקאית Cott.

 

הסביבה התחרותית

קטגוריית המים רחבה וכוללת שחקנים רבים המשווקים מים מינרליים בבקבוקים ובכדים, לצד שחקנים בזירת הברים והמים המסוננים והמוגזים. הקטגוריה כולה נמצאת בצמיחה מואצת בשנים האחרונות בהתאם למגמת הבריאות העולמית, ומעבר צרכנים לשתיית מים על חשבון שתייה תוססת וממותקת.

 

בהמשך למגמה הכלל עולמית, לראשונה בישראל עבר בשנת 2017 שוק המים את שוק משקאות הקולה, במונחי הכנסות. מי עדן הובילה את המגמה כאשר הייתה מותג המשקאות הצומח ביותר בישראל עם צמיחה של למעלה מ-10% בשנת 2017, על פי נתוני סטורנקסט.

 

האתגר השיווקי

האתגר המרכזי של מי עדן, בהתאם לאסטרטגיה ארוכת שנים שהיא מיישמת, הוא להעמיק את אחיזתה בשוק המים המינרליים. זאת באמצעות קידום המודעות לתועלות הבריאותיות שבשתיית מים. גם בשנה שעברה, החברה שמה לה למטרה להגיע לקהלים חדשים, להמשיך להוביל את הקטגוריה ולהיות המותג האהוב והמועדף בקרב ילדים ומבוגרים.



הפתרונות היצירתיים

הפקק החכם. בשנה החולפת השיקה מי עדן מהדורה מוגבלת של מארזי 750 מ"ל שבתוכם פקק חכם, שמסייע לצרכנים לזכור לשתות מים. הפקק מזכיר לצרכן לשתות על ידי הבהוב מדי 30 דקות. כלומר, אם הצרכן לא שתה במשך חצי שעה, הפקק יתחיל להבהב ויזכיר לו לשתות. הפקקים החכמים חולקו כמתנה במארזי שישיות בקבוקי 750 מ"ל, במהלך שזכה לחשיפה גדולה ולביקוש רב מצד צרכנים ואנשי מקצוע בתחום התזונה, הספורט והבריאות. כך למשל, הועברו מאות פקקים חכמים לשימושם של דיאטניות, ספורטאים במכון וינגייט ועוד.

 

המהלך לווה בקמפיין דיגיטל, שכלל סרטונים קצרים ומצחיקים המציגים את הפקק כפתרון שבזכותו לא נשכח לשתות מים. כתוצאה מהמהלך חלה עלייה של כ-70% במכר של מארזי 750 מ"ל בהשוואה לשנה הקודמת.

 

שיתוף פעולה עם "צ'מפיונסניק" בערוץ ניקולודאון. ילדים הם קהל יעד מרכזי עבור מי עדן. במטרה להעמיק את הקשר בין המותג לילדים, הושק השנה שיתוף פעולה נרחב עם התוכנית "צ'מפיונסניק" בערוץ ניקולודאון, תוכנית מובילה מזה מספר שנים מבית היוצר של טל מוסרי וגיורא חמיצר, המשלבת תחרויות ספורטיביות בין ילדים מכיתות מכל רחבי הארץ. השנה הפרס הגדול, במסגרת התחרות, היה טיסה למונדיאל שהתקיים ברוסיה של כל התלמידים בכיתה הזוכה. בשלבי התחרות המוקדמים התחרו אלפי כיתות מרחבי הארץ על הזכות להיכנס לנבחרת הסופית - והמותג זכה בזכות כך לחשיפה נרחבת בקרב קהל היעד הרלוונטי.

 

נוסף על כך, השנה לראשונה בתולדות התוכנית השיקה מי עדן מסלול אישי (ולא כיתתי) המאפשר לילדים להתמודד בעצמם על הזכות להצטרף לכיתה הזוכה ולטוס למונדיאל.

 

כחלק מקידום ועידוד ביצוע פעילות ספורטיבית בקרב ילדים ובני נוער, כלל המסלול האישי אפשרות לצבור נקודות ע"י איסוף בקבוקי מי עדן וגם ע"י שימוש באפליקציית התוכנית, שבתוכה שולב מד-צעדים, המעודד את הילדים לעסוק בפעילות גופנית ולקבל עבורה תגמול נקודות נוסף. הפעילות זכתה להצלחה רבה בקרב הילדים, שעודדו זה את זה לעסוק בפעילות גופנית, לשתות יותר מים ולמחזר בקבוקים.

 

מיתוג תלת-ממד למשאיות. מי עדן מחזיקה בצי של כ-100 משאיות המשמשות להפצת הכדים ברחבי הארץ. החברה השיקה מהלך גדול למיתוג המשאיות תוך שימוש במדבקות מיוחדות ובטכניקת עיצוב ייחודית, המעניקות אשליה של צילום תלת ממדי של שלושה כדי מים ענקיים, הנמצאים בבטן המשאית.

 

מי עדן למען הקהילה. מזה שנים ארוכות מפיקה מי עדן מהדורות בקבוקים מיוחדות עבור העמותות וראייטי ופתחון לב, במהלך ייחודי בנוף החברות העסקיות: כל ההכנסות ממכירת הבקבוקים, הן של היצרנית והן של הרשת הקמעונאית, נתרמות במלואן לעמותות. בקבוקי חצי הליטר הוורודים של וראייטי נמכרים בסופר-פארם מזה כ-12 שנים ואספו עבור ילדי העמותה, ילדים עם צרכים מיוחדים, למעלה מ-7 מיליון שקלים. בקבוקי הליטר וחצי של עמותת פתחון לב הפועלת לסיוע לנזקקים נמכרים ברשת ויקטורי (ובעבר גם במגה וביינות ביתן) מזה כשלוש שנים, והניבו לעמותה למעלה ממיליון שקלים.

 

דברים שלא ידעת על מי עדן

  • לוגו הקשת הצבעוני מלווה את מי עדן מיומה הראשון. מחקרי שוק שערכה מי עדן מעלים כי הקשת היא אחת מחמש האסוציאציות המידיות שיש לצרכנים עם המותג.
  • מי עדן פועלת בחו"ל תחת המותג Eden, ומשווקת ב-20 מדינות פתרונות מים וקפה למגזר העסקי.
  • מי עדן מאפשרת להזמין כדי מים באמצעות שירות Click&Drink - הזמנת מים בלחיצת כפתור ללא צורך בהצטרפות למסלול קבוע, היישר מהמגנט שעל המקרר.
  • במסגרת השת"פ עם התוכנית צמפיונסניק ושילוב "מד צעדים" באפליקציית התוכנית, צברו הילדים שהשתתפו בתחרות האישית למעלה מ-61 מיליון צעדים – מספיק בכדי להגיע מת"א למוסקבה ובחזרה חמש פעמים.

 

אבני דרך בחייו של מי עדן

1980 - משה המאירי מגלה תחת עץ תאנה עתיק את נביעת מעיין סלוקיה, שהוא המקור לכל המים של מי עדן.

1988 - מי עדן מקימה מערך הפצה ישירה ומתחילה לשווק מים מינרליים בכדים.

1998 - מי עדן מתרחבת לפעילות מחוץ לישראל ומקימה שלוחה באירופה תחת המותג Eden.

2013 - מי עדן נכנסת לשוק הברים למים מסוננים, ומשיקה לראשונה בישראל בר המוזג גם סודה.

2013 - קבוצת מי עדן נרכשת על ידי קרן ההשקעות האמריקאית Rohan Capitals.

2015 - מי עדן משיקה חבילת מוצרים המשלבת בין ברי המים למכונות הקפה של Lavazza.

2016 - עדן ספרינגס, החברה-אם של מי עדן, נמכרת לענקית המשקאות האמריקאית Cott.

2017 - מי עדן משיקה שירות לקוחות רב-ערוצי המאפשר טיפול מיידי בתקלות ללא צורך בשיחות טלפוניות.

2018 - מי עדן עברה להפקת מים מינרלים טבעיים ממקור "מי עדן 1", שנמצא בעומק אדמת הבזלת של רמת הגולן.

 

 סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות