כוחו העצום של תוכן הצרכנים, ואיך לכבוש אותו

מדוע תוכן מבוסס צרכנים נהפך בשנים האחרונות לאחד הגורמים המרכזיים בהחלטות הרכישה של הקונים

פורסם בתאריך: 15/08/2017, גיליון 1884

בסביבות 90% מהצרכנים אומרים כי תוכן שנכתב על ידי צרכנים אחרים (כגון ביקורת מוצר, דירוג מוצרים ועוד) משפיע על החלטות הרכישה שלהם בבואם לקנות מוצרים, כך עולה ממחקר של Ipsos.

ביקורות באמזון. נדבך חשוב בהחלטות הצרכנים
ביקורות באמזון. נדבך חשוב בהחלטות הצרכנים
לפיכך, ההשפעה הגדולה של תוכן הצרכנים מחייבת את המשווקים והקמעונאים להבין טוב יותר איך לנכס את התוכן הזה בצרכיהם השיווקיים. ג'ים דוידסון, מנהל מחקר בחברת TurnTo Networks, טוען כי קמעונאים מקוונים צריכים לקחת את תוכן הצרכנים מעבר לדפי המוצר בחנויות המקוונות.
"כשאנשים חושבים על תוכן צרכנים כגון ביקורות מוצר, דירוג מוצרים, העלאת תמונות ומענה על שאלות של צרכנים אחרים, הם חושבים לרוב על המקום שלהם בדף המכירה של המוצר", אומר דוידסון. לדבריו, על הקמעונאים להרחיב את נקודות המבט שלהם על התוכן הזה ולראות איך הם משלבים אותו בנקודות מגע נוספות במסע הלקוח. "אם לקוח נכנס, לדוגמה, לאתר המכירות שלכם בפעם הראשונה, אולי אתם רוצים להוביל אותו לדף המכיל תמונות צרכנים שכבר משתמשים במוצר".
דוידסון גם ממליץ למותגים לבקש מלקוחות שכבר קנו מהמותג להעלות תמונות שלהם עם מוצרים שונים, ולהדגים כיצד הם משתמשים במוצרי המותג.
מהמחקר של Ipsos עולה כי:
63% מהצרכנים סבורים שתוכן צרכנים הופך את חוויית הקנייה לאותנטית יותר.
73% מהם אמרו כי הם מרגישים נוח יותר לקנות מאתר שכולל תוכן של משתמשים.
61% אמרו כי תוכן של צרכנים אחרים גרם להם להתחבר למותג.

כתבות נוספות