לאומי קארד מובילה את עולם התשלומים אל המחר

עם 2.5 מיליון לקוחות ושירותי סליקה למעל 40 אלף בתי עסק, החברה התמידה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים חדשניים ללקוחותיה, ושמרה על מעמד דומיננטי באחת הזירות החמות בעולם הפיננסי

פורסם בתאריך: 10/04/2018, גיליון 1916

לאומי קארד מיצבה עצמה לאורך השנים בתחומי ההטבות והפינוקים, וגם השנה המשיכה בפיתוח אסטרטגיה שנועדה להפוך את המותג למוביל בניהול כסף ובחוויית תשלומים בדיגיטל.

 

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד הוקמה בתחילת שנת 2000, והפכה עד מהרה למותג על בישראל, המחזיק בכ-2.5 מיליון כרטיסי אשראי פעילים ומספק שירותי סליקה למעל 40 אלף בתי עסק. כיום החברה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים, הכוללים בין היתר הנפקת כרטיסי אשראי, שירותי סליקה, הלוואות, פתרונות אשראי ואפשרויות תשלום גמישות.

 

במהלך השנים האחרונות התמקדה החברה בזירת ההטבות ומיצבה עצמה סביב אסטרטגיית ההטבות והפינוקים. באמצעות עבודה ממוקדת ועקבית, אשר כללה שפה תקשורתית אהודה ואת טריטוריית הפינוק שהפכה למטבע לשון שגור בישראל, הצליחה לאומי קארד להפוך מהמותג הצעיר ביותר בקטגוריה למותג מוביל תפישתית ובעל אג'נדה ברורה.

 

הסביבה התחרותית

סביבת התחרות בשוק כרטיסי האשראי הפכה בשנים האחרונות למאתגרת ומורכבת ביותר. שינויים מבניים שינו מהיסוד את דינמיקת השוק - החל מרגולציה דוגמת ועדת שטרום, חוק נאווי ועוד, וכלה בהתפתחותן של טכנולוגיות תשלום דיגיטליות המזמנות כל העת מתחרים חדשים, הן מהעולם הפיננסי והן מחוצה לו.

 

חדשנות טכנולוגית בעולם הפיננסים הפכה לאחת הזירות החמות, במסגרתה מגוון חברות טכנולוגיה ממשיכות לחדור לעולם התשלומים ולערער אותו. כך לדוגמה, חברות ענק נכנסות לזירה עם מיזמים שאפתניים, כמו גם שחקנים וסטרטאפים מקומיים המייצרים חלופות לחברות האשראי ומבקשים להוות להן אלטרנטיבה. חברות אלו מחייבות את חברות כרטיסי האשראי לחשוב על פתרונות יצירתיים.

 


האתגר השיווקי

בעקבות ההתפתחויות בשוק התאימה לאומי קארד את הצעות הערך הקיימות שלה לזירה העכשווית, תוך שימור ומינוף עוצמות המותג שבנתה עד היום. כחברה הפועלת לייצר ערך ללקוח בכל נקודות המגע, סימנה לאומי קארד את החדשנות בעולם התשלומים כמנוע צמיחה באמצעותו תוכל להרחיב את פעילותה העסקית, לצמוח אל מול הסביבה התחרותית המתפתחת ולהעניק לצרכן חדשנות אמיתית בעלת ערך. כל אלה, יבססו את מעמדה כמותג המוביל את עולם ניהול הכסף והתשלומים בעידן הדיגיטלי של המחר.

 

הפתרונות היצירתיים

השנה המשיכה לאומי קארד את מיצובה כמובילה בזירת האשראי על ידי פיתוח פתרונות חדשניים ללקוחותיה, המאפשרים קבלת שירות מהיר, יעיל ובטוח. במסגרת זו הוסיפה החברה לפתח את האפליקציה החדשנית שלה, המספקת מגוון רחב של שירותים, שבעבר התאפשרו רק באמצעות מוקד שירות הלקוחות, במהירות ויעילות. מאז השקתו, לקוחות לאומי קארד יכולים לחסום את כרטיס האשראי שלהם בלחיצת כפתור לזמן מוגבל, במקרים שיש חשש כי הכרטיס אבד או נגנב או להגביל את הכרטיס לעסקאות מסוימות.

 

כמו כן, לראשונה בישראל, ניתן באמצעות באפליקציה לשחזר את הקוד האישי, במידת הצורך, באופן הבטוח ביותר לקוד סודי אחר לבחירתם - 4 ספרות שהם יזכרו יותר טוב מכל קוד אחר. הנחת היסוד, שכרטיסים עם קוד זכיר יהפכו לכרטיסים מועדפים מרגע הנפקתם. מלבד זאת, המהלך נועד לשפר את התפישות כלפי לאומי קארד כמותג חדשני המשקיע בהענקת חוויית שירות יוצאת דופן ללקוחותיו.

 

נוסף, במהלך השנה החולפת הרחיבה החברה את רשימת הגופים בהם יכולים לקוחותיה לקבל הנחה במסגרת שירות Pay-Back. מדובר בשירות חינמי שהושק בשנה שעברה, ומספק ללקוחות החברה הנחות קבועות על רכישותיהם המקוונות. במסגרת שירות Pay-Back מקבלים לקוחות לאומי קארד החזר של עד 10% מרכישות מקוונות בעשרות אתרים מובילים בארץ ובחו"ל. השנה כאמור הורחב מספר השותפים בתוכנית, והוא עומד כעת על למעלה מ-90. בין האתרים השותפים לתכנית ניתן למצוא את מרבית האתרים הפופולריים בקרב הצרכנים הישראלים, ביניהם e-bay, AliExpress, Asos, Booking.com ועוד.

 

דברים שלא ידעת על לאומי קארד

  • "לפנק-לפנק-לפנק" של לאומי קארד הפך למטבע לשון שגור.
  • ללאומי קארד מעל לשני מיליון לקוחות.
  • לאומי קארד מנפיקה כרטיסי אשראי של שני מותגים בינלאומיים: ויזה ומאסטרקארד, מעניקה עולם פתרונות אשראי לעסקים וסולקת את מותגי ויזה, מאסטרקארד וישראכרט - וגם את Union Pay הסיני, בבלעדיות בארץ.
  • לעמוד הפייסבוק של לאומי קארד יש כ-220 אלף חברים.

 

אבני דרך בחיי לאומי קארד

2000 - לאומי קארד הוקמה.

2005 - קרן מור ויובל סגל הופכים להיות הפרזנטורים של המותג.

2008 - לאומי קארד משיקה את אסטרטגיית ה“פינוקים“.

2012 - לאומי קארד מחליפה את שיטת הנקודות בתוכנית הנאמנות של הטבות 1+1.

2013 - לאומי קארד משיקה את הארנק הדיגיטלי.

2016 - השקת שירותי תשלום חדשניים: תשלום בנייד בתחבורה הציבורית, Pay- Back - החזר כספי על קניות באינטרנט ותשלום ב-Tap עם הסמארטפון.

2017 - השקת אפליקציה חדשה עם מגוון פעולות לניהול ושליטה בכסף והשקת שירות בחירת קוד סודי.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות