הקמעונאים לא מוכנים לספק לצרכנים חוויית קנייה רב ערוצית

דוח: קמעונאים ומשווקים שלא ידעו להתאים עצמם לשינויים בדרישות הצרכנים יישארו מחוץ למשחק

פורסם בתאריך: 29/05/2018, גיליון 1923

רוב הצרכנים מצפים לקבל את היכולת להתחיל את הרכישה שלהם במקום אחד ולסיים אותה במקום אחר, אבל רק 7% מהקמעונאים מסוגלים כיום לספק את הדרישה הזו. כך עולה מדוח חדש של חברת BRP. הכנת דוח חוויית המשתמשים התבססה על מחקר צרכנים ומחקר בקרב קמעונאים מובילים.

 

לטענת מחברי הדוח, בזמן שהצרכנים מוכנים לנטוש משווק או קמעונאי לאחר חוויה גרועה אחת, ישנה חשיבות גדולה באספקת חוויית קניות מעולה על פני מגוון ערוצים. "בעוד שמרבית הצרכנים מצפים מהקמעונאים והמשווקים לספק להם את האפשרות לקנות בצורה חלקה על פני כל הערוצים, רק 7% מהקמעונאים מוכנים לכך כיום, ו-50% מתכננים לאפשר את החוויה הזו במהלך שלוש השנים הבאות", כתבו מחברי הדוח. אלו מסקנות מחברי הדוח:

 

חינוך

הצרכנים מתחילים לרוב את מסע הרכישה שלהם במחקר אחר מותג או מוצר ולכן חשוב שלמוכרנים בחנויות יהיה את הידע אותו ניתן למצוא בערוצים המקוונים. עוד עלה, כי 62% מהצרכנים בודקים ביקורות לפני שהם ניגשים לקנייה.

 

מעורבות

השלב הראשון עבור הקמעונאים הוא לזהות את הצורך של הצרכנים ולספק להם חוויית קנייה אישית. 64% מהצרכנים מוכנים לכך שהקמעונאים ישמרו את היסטורית הקנייות שלהם, במטרה לטייב את חוויית הקנייה המותאמת אישית. 61% מהקמעונאים כבר מספקים כיום למוכרנים גישה להסטורית הקניות של הצרכנים, במטרה לשפר את חוויית הקנייה.

 

קמעונאות מקוונת. הצרכנים דורשים יותר
קמעונאות מקוונת. הצרכנים דורשים יותר


ביצוע

על מנת לעמוד בדרישות ההולכות וגדלות של הצרכנים על הקמעונאים לספק חוויית קנייה אחודה על פני מגוון הערוצים. 73% מהצרכנים רוצים לקבל את היכולת לעקוב אחק ההזמנות שלהם בכל נקודות המגע עם הקמעונאים, ו-42% מהקמעונאים כבר מספקים להם את היכולת הזו.

 

שיפור

51% מהצרכנים יפסיקו לקנות אצל קמעונאי לאחר ביקור אחד או שני ביקורים גרועים. 62% מהקמעונאים משקיעים בשיפור חוויית השירות הפנים חנותית שלהם.

 

להורדת הדוח המלא לחצו כאן

כתבות נוספות