הצרכנים לא ממהרים לפתוח חשבון בחנויות המקוונות

פתיחת חשבון יכולה לזרז את תהליך הקנייה ולחשוף מבצעים מיוחדים, אך הפרטיות וחשש מאבטחת מידע מרתיעים את הצרכנים


פורסם בתאריך: 18/09/2019, גיליון 1986

עבור הצרכנים, פתיחת חשבון משתמש אצל קמעונאים מקוונים יכולה לספק יתרונות גדולים, כמו למשל תשלום מהיר יותר וחוויית קניות מותאמת אישית. למרות זאת, דוח חדש של חברת DMI (המכון לשיווק טכנולוגי) מצא כי מתוך 1,500 צרכנים שהשתתפו בסקר, רק ל-46% היו חשבונות משתמש אצל כל הקמעונאים שמהם הם קונים באופן סדיר במרחב המקוון.

 

הדוח מצא מגוון סיבות שגורמות לצרכנים להסס ולא לפתוח חשבונות אצל הקמעונאים המקוונים, למרות היתרונות הגדולים הגלומים בפתיחת חשבון כזה.

 

32% מהצרכנים אינם רוצים לקבל הודעות דואר אלקטרוני מהקמעונאים. מחקרים קודמים הראו כי הקמעונאים שולחים דווקא הודעות דואר אלקטרוני רלוונטיות יותר מאשר משווקים בסקטורים אחרים. אך  למרות שהצרכנים סורקים את שורת הנושא של הדואר האלקטרוני ומחליטים בהתאם לנושא האם לפתוח את המייל, רבים מהם נשארי מנויים לרשימת הדיוור רק משום שתהליך ההסרה מהרשימה הוא מסורבל מדי.


חנויות מקוונות. להפוך מבקרים לחברים
חנויות מקוונות. להפוך מבקרים לחברים

24% מהצרכנים אמרו כי הם חוששים מאבטחת המידע שמספקים הקמעונאים. זאת, למרות שהקמעונאים מודעים לחשיבות הגדולה של אבטחת המידע האישי של הצרכנים, כמו גם להשלכות השליליות שיכולות להיות אם אבטחת המידע לא תהיה טובה מספיק. הצרכנים של היום מתרחקים ממותגים שעושים שימוש לרע בדאטה ללא רשות מפורשת שלהם, והם מתרחקים ממותגים שהתגלתה אצלם דליפת נתונים.

 

22% מהצרכנים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם אינם פותחים חשבון אצל הקמעונאים משום שהתהליך ארוך ומסורבל מדי, ו-13% נוספים אמרו כי הם אינם פותחים חשבון משום שהם אינם מתכוונים לקנות אצל אותו הקמעונאים פעמים רבות בעתיד.

 

על סמך ממצאי הדוח, DMI מייעצת לקמעונאים המקוונים לעשות עבודה טובה יותר בלהסביר לצרכנים איך הם יעשו שימוש נכון במידע על מנת לתקשר איתם טוב יותר, ולהציע להם הצעות מכר מותאמות אישית. DMI גם ממליצה לאפשר ללקוחות שליטה בתדירות המיילים שהם מקבלים.

כתבות נוספות