מסוכנויות הדאטה הגדולות, שסיפקו חלק מרכזי ליכולות הטרגוט שלה. ומה המשמעות עבור המפרסמים בישראל?' />

המשווקים חוששים: האם פייסבוק תאבד את אפקטיביות הפרסום שלה?

בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה נאלצת החברה להתנתק מסוכנויות הדאטה הגדולות, שסיפקו חלק מרכזי ליכולות הטרגוט שלה. ומה המשמעות עבור המפרסמים בישראל?

פורסם בתאריך: 07/08/2018, גיליון 1933

בשנים האחרונות הפכה פייסבוק לאחד מערוצי הפרסום החשובים ביותר עבור משווקים מסביב לעולם. זאת, בעקבות היכולת שלה להגיע לקהלים ממוקדים במיוחד. אך האם הכל עומד להשתנות? המשווקים חוששים כי ב-15 באוגוסט פייסבוק תאבד את אחד הכלים המרכזיים שלה, שבאמצעותו היא מאפשרת להם להגיע קהלים מטורגטים. כך עולה מדיווח שהתפרסם בעיתון תעשיית הפרסום AdAge.

 

בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה ושינויים רגולטוריים, סוגרת הרשת החברתית את האפשרות של המפרסמים לטרגט את מה שכינתה "קטגוריות שותפים". האפשרות הזו התבססה על שיתוף פעולה של פייסבוק עם סוכנויות הדאטה הגדולות בעולם כמו Axciom ואחרות.

 

למרות שקשה לדעת מה תהיה ההשפעה של הניתוק מסוכנויות הדאטה, המפרסמים חוששים כי יכולות הטרגוט המדויקות של פייסבוק נמצאות בסכנה. כך למשל יוכלו המפרסמים להגיע לצרכנים חובבי מכוניות, אבל לא בטוח שהם יוכלו לטרגט צרכנים המחזיקים ברשותם מכוניות יוקרה. "ברגע שהדאטה מצדדים שלישיים תפסיק להגיע לפייסבוק, נדע אם הרשת תוכל לשמור על האפקטיביות שלה עבור המפרסמים", אמר בכיר באחד מסוכנויות המדיה הגדולות בארצות הברית.

 

פרסום בפייסבוק. יאבד את המיקוד?
פרסום בפייסבוק. יאבד את המיקוד?

פייסבוק סוגרת את התוכנית מתוך רצון להוציא את עצמה מ"שרשרת הדאטה". כתחליף, תאפשר הרשת החברתית לסוכנויות הפרסום הגדולות לעשות בעצמן שימוש בנתונים של סוכנויות הדאטה, במטרה לטרגט טוב יותר את מהלכי הפרסום שלהן ברשת החברתית.

 

בחלק מסוכנויות הפרסום טוענים כי המהלך הוא חיובי, ויאפשר למשווקים לעשות שימוש טוב יותר בדאטה שלהם. אך אחרים טוענים, כי פייסבוק מתנהלת בצורה בעייתית ואינה עובדת עם הסוכנויות באופן צמוד מספיק.

 

דוברת מטעם החברה סירבה להתייחס לשינויים. "אנחנו עובדים יחד עם המפרסמים על מנת לאפשר מעבר חלק לאפשרויות טרגוט אלטרנטיביות", נכתב בתשובת החברה לשאלת העיתון. חשוב לציין, כי מרבית יכולות הטרגוט הללו לא היו זמינות בכל מקרה למשווקים המקומיים בישראל.

 

כתבות נוספות