מבצע באמזון: קבלו מוצר חדש - ותרמו את הישן

הקמעונאית המקוונת מאפשרת לצרכנים למלא את קופסת המשלוח שקיבלו בפריטים המיועדים לתרומה, ולשלוח אותה חזרה למרכזי האיסוף

פורסם בתאריך: 17/01/2017, גיליון 1857

ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון ידועה בכך שהיא מרגילה את הלקוחות שלה למשלוח בחינם בכל קנייה. כעת משיקה החברה מיזם המעודד את הצרכנים למלא את אריזת המשלוח במוצרים שיועברו לתרומות.

Give Back Box. הבזבוז נעשה יותר נוח
Give Back Box. הבזבוז נעשה יותר נוח
באמצעות התכנית, Give Back Box, מעודדת אמזון את הלקוחות למלא את הקופסה בה קיבלו את המוצרים שהזמינו בפריטים ישנים מביתם המיועדים לתרומה, ולהחזיר אותה לאחד ממרכזי ההפצה הקרובים. למרות שהיוזמה הושקה בתקופת החגים, אין סימנים לכך כי אמזון עומדת להפסיק אותה בתקופה הקרובה.
אמזון אינה הקמעונאית הראשונה שמפעילה תכנית חברתית מסוג זה. גם החברות Newegg.com, Overstock.com וחברת האופנה ליווי'ס כבר מפעילות תכניות דומות.
על ידי כך שהיא מפחיתה את הפסולת ומגבירה את התרומות לצדקה, התכנית החדשה של אמזון נותנת מענה לשתי מגמות צרכניות חשובות: דאגה לסביבה ואחריות חברתית.
צמיחתן של המכירות המקוונות ברשת הביאה חברות רבות לחפש עבור פתרונות קריאטיביים לשאלת הטיפול בפסולת שנוצרת מריבוי הקופסאות שבתוכן נשלחים המוצרים. כך למשל, קמעונאית הנעליים המקוונת זאפוס מצרפת לקופסות האריזה שלה שרטוטים המראים כיצד ניתן להפוך את הקופסה לפריט שימושי.

כתבות נוספות