דו"ח: רק 8% מהמשווקים מתכוונים לשלב מציאות מדומה בתכניות השיווק שלהם

מרבית החברות שעשו שימוש בטכנולוגיה לצרכי שיווק במהלך השנה האחרונה הביעו אכזבה. עם זאת, העתיד בתחום נראה ורוד עבור המשווקים 

פורסם בתאריך: 21/02/2017, גיליון 1862

42% מהצרכנים בארצות הברית מעולם לא שמעו את המושג "מציאות מדומה" (VR) ועוד 46% לא רואים כיצד קסדות המציאות המדומה יוכלו להועיל להם, כך עולה מדו"ח של חברת המחקר פורסטר שפורסם החודש.

קסדת VR. העתיד עוד לא כאן
קסדת VR. העתיד עוד לא כאן
במקביל, דו"ח נוסף של סוכנות השיווק Yes Lifecycle Marketing מגלה כי רק 8% מהמשווקים מתכוונים להשתמש בטכנולוגיית המציאות המדומה במאמצי השיווק שלהם.
"יש הרבה יותר הייפ מאשר ממשיות בשימוש במציאות מדומה, בעיקר עבור המפרסמים", אמרה סמנתה מרליבט, אנליסטית מחברת פורסטר. לדבריה, "בשנה שעברה ניסו משווקים רבים להשתמש בטכנולוגיית ה-VR, אך הניסיונות הללו הותיר אותם ואת הלקוחות שלהם מאוכזבים. קשה למצוא מותג אחד שרשם חוויה חיובית בשימוש בטכנולוגיה".
מהדו"ח של חברת Yes Lifecycle Marketing עולה כי מרבית המשווקים מעדיפים להשקיע בערוצי השיווק המסורתיים יותר, כגון פרסום ברשתות החברתיות ופרסום המבוסס על וידאו.
אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני הטכנולוגיה החדשה קשור לעובדה שמרבית הצרכנים נחשפים אליה באמצעות מכשירי הסמארטפון שלהם ולא באמצעות קסדות איכותיות, כגון אוקולוס ריפט. כתוצאה מכך, חוויית המציאות המדומה הנחווית בפועל היא חסרה ומפוקסלת. על פי מחקרים, כרגע לצרכנים אין כל כוונה להשקיע 500 דולר בממוצע בקסדות האיכותיות.
מנתונים של Deutsche Bank עולה כי בשנה שעברה נרשמו כ-22.5 מיליון משתמשי VR באמצעות המובייל, המהווים עליה של 6.5 מיליון משתמשים לעומת שנת 2015. בבנק צופים כי עד שנת 2020 ישתמשו 154 מיליון צרכנים בטכנולוגיה לפחות פעם בחודש, אבל רק 3.2% מהם יעשו זאת על בסיס יומיומי.
עם זאת, למרות נתונים פסימיים לגבי השימוש בטכנולוגיה בעתיד הקרוב, מציג הדו"ח תחזית אופטימית בהרבה לגבי העתיד הרחוק. "משווקים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה יהיו מוכנים יותר כאשר המציאות הוירטואלית תגיע לזרם המרכזי", כתבו מחברי הדו"ח והוסיפו, "ולאחר שזה יקרה - המותגים הקיימים ישתנו מקצה אל קצה".

כתבות נוספות