למה הקמעונאים מתעלמים מפלטפורמת פרסום ותיקה ואפקטיבית?

דוח חדש מגלה כי הפרסום ברדיו עובד במיוחד עבור קמעונאים שרוצים להגדיל את התנועה לחנויות

פורסם בתאריך: 09/10/2018, גיליון 1939

בזמן שהקמעונאים בעולם מעבירים יותר ויותר תקציבים לערוצי הדיגיטל, מחקר חדש מראה כי הפרסום ברדיו מביא בממוצע לגידול של 22% בתנועה לחנויות. המחקר נערך על ידי חברת TagStation, המפעילה פלטפורמה לניטור ומדידה של פרסום ברדיו. במסגרת המחקר, שנערך בחודשים אפריל עד אוגוסט, נותחו 1.5 מיליון פרסומות של 10 מותגי קמעונאות מובילים בארצות הברית.

 

המחקר השווה בין צרכנים שהאזינו לפרסומות של המותגים הקמעונאיים, לבין אלו שלא נחשפו לפרסומות הרדיו. נתוני המחקר הצביעו על עלייה משמעותית בביקורים של הצרכנים שהאזינו לפרסומות בקטגוריות הקמעונאות הבאות:

כלי רכב - 32%

טיפוח - 32%

מסעדות מזון מהיר - 23%

עשה-זאת-בעצמך - 7%

 

הפרסום ברדיו. מביא צרכנים לחנויות
הפרסום ברדיו. מביא צרכנים לחנויות

מהמחקר עלה, כי את מרבית הגידול בביקורים בחנויות ניתן לייחס לטובת פרסומות הרדיו שנשמעו בימים שבת, שני ורביעי. מחקרים נוספים שנערכו במהלך השנה מראים גם הם כי הפרסום ברדיו יכול להביא לתוצאות מצוינות בכל הקשור להחזר על ההשקעה.

 

היתרון הגדול של המדיה הזאת הוא היכולת שלה להגיע ללקוחות מסוימים פעם אחר פעם באופן עקבי. יתרון נוסף טמון בעובדה כי הצרכנים עשויים להיחשף לפרסומת בנקודה הקרובה ביותר לנקודת המכירה.

 

דוח של נילסן מהשנה שעברה קבע באופן נחרץ כי המשווקים מגלים מחדש את הפרסום ברדיו ואת היכולת לטרגט באמצעותו קהלים מסוימים. אך למרות התחזקות המדיה הרדיופונית, כדאי לשים את הדברים בפרופורציות. מדוח עדכני של Magna עולה כי ההשקעה הממוצעת בדיגיטל תעמוד השנה על 51.5% מסך עוגת הפרסום, בעוד הרדיו יגרוף נתח קטן של 6.4%.

 

כתבות נוספות