לא דומה לאף אחת אחרת: השנה של AIG

בזכות שינוי אסטרטגיית המותג הצליחה AIG לבדל עצמה השנה משאר חברות הביטוח, באמצעות קמפיין חיובי לשיפור תרבות הנהיגה הישראלית

פורסם בתאריך: 07/02/2017, גיליון 1860

חברת AIG העולמית הוקמה בשנת 1919 בסין, ופועלת כיום בכ-140 מדינות ברחבי העולם.
 
AIG ישראל, העוסקת בעיקר בביטוח ללקוחות פרטיים במגוון סוגים, הוקמה בשנת 1997 ונמצאת כיום בבעלות בלעדית של AIG העולמית.
ביטוחי הרכב, דירה, משכנתא, תאונות אישיות, נסיעות לחו``ל, חיים ובריאות
ביטוחי הרכב, דירה, משכנתא, תאונות אישיות, נסיעות לחו"ל, חיים ובריאות
AIG ישראל פועלת בתחום ביטוחי הרכב, דירה, משכנתא, תאונות אישיות, נסיעות לחו"ל, חיים ובריאות - ופועלת בנוסף בענפי ביטוח מסחרי (רכוש וחבויות, קבלנים וביטוחים פיננסיים - הכוללים ביטוח דירקטורים, אחריות מקצועית, סייבר ועוד).
 
הסביבה התחרותית
שוק הביטוח הישיר בארץ הינו שוק משוכלל ומוטה מחיר. חברות הביטוח הישירות מתמקדות בקידום הצעות מחיר במטרה לייצר מו"מ, וכתוצאה מכך לא נוצר בידול ממשי היוצר העדפה לאחת מהחברות. מחקרים אף מצביעים על כך שחלק ניכר מהציבור כלל לא מבדיל בין החברות השונות.
 
הפתרונות היצירתיים
בשנת 2015 התגבשה בהנהלת החברה הבנה לפיה מותג מוביל חייב לספר סיפור רלוונטי ולקדם ערך אמיתי, ולא רק הצעת מכר. לכן, הוחלט להתמקד במטרה ערכית חברתית - שינוי תרבות הנהיגה הישראלית.
 
יחס מיוחד הוקדש לתרבות הנהיגה הישראלית, אשר מתאפיינת באגרסיביות, גסות ולעיתים אף באלימות - במהלך שמטרתו להפוך את הכבישים הישראליים למקום בטוח וחיובי יותר.

תמחור פרסונלי של פוליסת הביטוח
תמחור פרסונלי של פוליסת הביטוח
שיפור תרבות הנהיגה בישראל הוא אחד הנושאים היחידים בהם קיים אינטרס משותף לחברת הביטוח והלקוחות - שניהם מעוניינים בשיפור משמעותי של תרבות הנהיגה. עבור הנהגים מדובר בשיפור איכות החיים, ועבור חברת הביטוח מדובר בהפחתה משמעותית של היקף ההוצאה על תשלומי תביעות רכב. לאור זאת, בחרה החברה להדגיש כי תוכל לתגמל נהגים חיוביים באמצעות הפחתת פרמיית ביטוח הרכב.
 
קמפיין פרסומי הוקדש לעידוד נהיגה זהירה וקידום תרבות נהיגה נעימה יותר, תוך הדגשת התמריץ הכספי המוצע לנהגים. זאת מתוך הבנה שמתן תמריצים יהיה אפקטיבי יותר ממסרים תדמיתיים בלבד. הקמפיין קידם מסר חיובי של חתירה לשיפור תרבות הנהיגה, בניגוד לנטייה המקובלת של פרסום מסרים שליליים בנוגע לתאונות דרכים ולאכיפה בכבישים.
 
במסגרת המהלך הופקו סרטים בהובלתו של השחקן מריאנו אידלמן, שגילם את דמותו של מורה הנהיגה אפי, המייצג את תרבות הנהיגה הישראלית בצורתה הרעה. מנגד הוצגה האסטרטגיה של החברה, "נהגים טובים משלמים פחות". אסטרטגיית הפרסום התבססה בעיקר על המדיה הדיגיטלית, בעוד שהמדיה המשודרת היוותה פלטפורמה תומכת.
 
השקת מערכת SAFE DRIVE
פוליסות ביטוח הרכב מתומחרות על בסיס מאפיינים קבועים, ומותאמות בדרך כלל לקבוצות ייחוס - ולא באופן אישי לכל נהג.
 
AIG החליטה לעבור לתמחור פרסונלי של פוליסת הביטוח, במסגרתו כל אחד ישלם בהתאם לאופי הנהיגה האישי שלו, ולא "יסבסד" נהגים זהירים פחות. AIG השיקה, באופן בלעדי בישראל, מערכת טכנולוגית מתקדמת המודדת את מאפייני הנהיגה בפועל. AIG Safe Drive, המבוססת על טכנולוגיה של חברת איתוראן, מאפשרת לחברה לתגמל נהגים שנמצאו כ"נהגים טובים".
 
שיתוף פעולה עם עמותת "אור ירוק"
במקביל להשקת המהלך הפרסומי נרתמו עובדי החברה לקידום האג'נדה החברתית החדשה באמצעות השתתפות בימי בטיחות בדרכים, הרצאות פנים ארגוניות, כנסים וכדומה.

פעילות התנדבותית משותפת עם עמותת ``אור ירוק``
פעילות התנדבותית משותפת עם עמותת "אור ירוק"
ב-2015 החלה AIG גם בפעילות התנדבותית משותפת עם עמותת "אור ירוק", ופועלת במוסדות חינוך במטרה לעודד מודעות לחוקי הזהירות בדרכים. בין היתר מקדמת החברה מערכי לימוד בגנים ובבתי ספר, הכוללים לימוד חציית כבישים בטוחה, אחריות הולכי רגל בכביש וחשיבותן של חגורת הבטיחות.
 
שינוי תרבות הנהיגה בישראל
המהלכים השיווקיים של AIG לא מתמצים רק בזירה השיווקית אלא גם באים לידי ביטוי בפעילויות ציבוריות, שבאה לתרום לחברה בישראל. כך, למשל, בכירי AIG השתתפו בדיוני ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, כתבו מאמרים והשתתפו בתכניות טלוויזיה, שנועדו להעלות את המודעות לשיפור תרבות הנהיגה בישראל.
 
מצוינות בשירות
צרכנים בוחנים חברות ביטוח באמצעות מספר פרמטרים עיקריים: יציבות החברה, המוניטין שלה, הפתרונות שהיא מציעה, רמת המחירים לצרכן ואיכות השירות.
 
מדד מרכזי לדירוג איכות השירות של חברות ביטוח הוא טיפול בתביעות ביטוח: באיזו יעילות ובאיזו מהירות הן מטפלות בתביעות ביטוח של לקוחותיהן. זהו הפרמטר אותו בחר משרד האוצר (אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון) כדי לדרג עבור צרכני הביטוח בישראל את חברות הביטוח השונות. מדד השירות, המתייחס לנתוני השנה הקודמת, מתפרסם מדי שנה מאז שנת 2014 ואת תוצאותיו ניתן לראות באתר משרד האוצר.

המדד של משרד האוצר מתייחס לשש קטגוריות ביטוח עיקריות: ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב מקיף (רכב רכוש), ביטוח דירה, ביטוחי בריאות וסיעוד, ביטוח תאונות אישיות וביטוח נסיעות לחו"ל.
 
מדד השירות לתחום הביטוח 2015, שפורסם לאחרונה, מציב את AIG בראש הדירוג הכללי. בפרמטר "תשלום תביעות ללקוחות" AIG היא מספר 1 זו שנה שלישית ברציפות ברוב הקטגוריות.

משרד האוצר מדד את AIG ב-6 מתוך 7 הקטגוריות הכלולות במדד (מלבד בקטגוריית ביטוח סיעודי ש-AIG אינה פעילה בו), כאשר מתוכן קיבלה החברה 4 פעמים את הדירוג הגבוה ביותר: ביטוח רכב מקיף (בציון 84), ביטוח דירה (ציון 86), ביטוח תאונות אישיות (ציון 84) וביטוח נסיעות לחו"ל (ציון 82).

ובעתיד...
AIG היא חברת ביטוח אחרת, וככזו היא תמשיך להיות בחזית החדשנות, הפיתוחים הטכנולוגיים, לצד מיקוד בלקוח.
 
דברים שלא ידעת על AIG
  • סופו של הג‘ינגל של החברה המציג את מספר הטלפון של מוקד השירות והמכירות נשמע בדיוק כמו מנגינת התפילה היהודית “א-מ-ן“.
  • 60% מהעובדים ב-AIG הן נשים, כמו גם רוב צוות ההנהלה הבכירה של החברה.
  • משקלול של מדד השירות של משרד האוצר בשלושת השנים האחרונות (2014 – 2016), עלה כי AIG היא החברה המדורגת במקום הראשון בתשלום תביעות בישראל, והחברה שלקוחותיה הם המרוצים ביותר.
אבני דרך בחייו של AIG
1919 - חברת AIG מוקמת בסין.
1997 - החברה מקימה את AIG ישראל.
2008 - החברה העולמית חווה משבר פיננסי. AIG ישראל כמעט ולא מושפעת בזכות חוזק המותג ואמון הצרכנים.
2013 - השקת פוליסת AIG MEDICAL - פוליסת ביטוח בריאות פרטית המכסה רק את מה שצריך ומונעת "כפל ביטוח".
2014 - השקת AIG SAFE DRIVE המשפיע על עלות הפרמיה לפי אופי הנהיגה; על פי מדד השירות של משרד האוצר בתחום הביטוח - AIG משלמת תביעות הכי מהר בישראל.
2015 - בפעם השניה ברציפות, AIG במקום הראשון בתשלום תביעות.
2016 - בפעם השלישית ברציפות, AIG במקום הראשון בתשלום תביעות.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות