ממהרים? בארומה אספרסו בר לא מחכים בתור לקפה

ב-2018 השיקה "ארומה אספרסו בר" את אפליקציית ארומה, המאפשרת הזמנה, תשלום, ואיסוף עצמי ללא עמידה בתור, ואת קפסולות הקפה החדשות, המיוצרות בבית הקלייה של הרשת

פורסם בתאריך: 22/01/2019, גיליון 1954

"ארומה אספרסו בר" היא רשת בתי הקפה הגדולה והמוכרת ביותר בישראל, עם מעל 150 סניפים. לאחרונה פתחה הרשת סניפים רבים וביניהם שני סניפים בירושלים (בית חולים שערי צדק והיכל הספורט ארנה), שניים בבאר שבע (בתחנה המרכזית וביציאה מהעיר, הכולל גם "ארומה דרייב", המאפשר ללקוחות ממהרים לבצע הזמנה מבלי לצאת מהרכב) ועוד.

 

גם במהלך 2019 תמשיך הרשת לגדול במספר הסניפים. במהלך 2018 יצאה ארומה בשני מהלכים אסטרטגיים: השקת אפליקציית ארומה, המאפשרת הזמנה, תשלום, ואיסוף עצמי ללא עמידה בתור, והשקת קפסולות קפה לשימוש ביתי ומשרדי.

 

השקת קפסולות ארומה אספרסו בר

לאורך השנים רשת ארומה פיתחה יכולות ייצור עצמי של מרבית מוצריה. בבעלות הרשת מפעל לקליית קפה, בית מאפה ומפעל לייצור רטבים, ממרחים, מרקים וקיטים של פירות וירקות לייצור מיצים טבעיים. כחלק מהרחבת הייצור העצמי במפעל הקלייה שלה, השיקה השנה ארומה לראשונה קפסולות קפה.

 

למהלך ההשקה קדם תהליך פיתוח ארוך על מנת להגיע לחוויית טעם וטריות, הדומה לקפה המוגש בסניפי הרשת. קפסולות הקפה מותאמות לשימוש במכונות המיובאות על ידי הרשת לצד מכונות קיימות בשוק כיום. הן מוצעות במארז של 40 קפסולות ומיוצרות בתהליך ייצור ייחודי בבית הקלייה של ארומה. ניתן להשיג את הקפסולות בכל סניפי ארומה ואף להזמין אותן באמצעות האפליקציה החדשה של ארומה. פולי הקפה של ארומה מיובאים ממדינות נבחרות, דוגמת הודו, פפואה גינאה החדשה, קוסטה ריקה ואתיופיה. זני הקפה השונים מאפשרים יצירת תערובות בעלות טעם מגוון.

 


ארומה מציעה ארבע תערובות שונות לקפה. מארז הקפסולה האדומה עשוי 100% פולים מזן ערביקה לטעם מאוזן. לקפסולה השחורה טעם חזק והיא זהה לתערובת האספרסו המוגשת בסניפי הרשת. הקפסולה הכסופה מציעה תערובת קפה עדין בטעמו, והיא מותאמת לחובבי משקאות קפה מבוססי חלב, ואילו הקפסולה הלבנה מכילה קפה נטול קפאין.

 

ארומה פיתחה תהליך ייצור וקיפסול מתקדם המסייע לשמר את טריות הקפה לאחר טחינתו. תהליך זה מחייב את שמירת הקפסולות בקירור כדי ליהנות בבית מאותה חוויית קפה טרי וארומתי, שהלקוחות פוגשים בסניף. עיצוב האריזה הותאם גם הוא לנוחות משתמש מקסימלית ומיועד לאחסון בדלת המקרר. השקת הקפסולות לוותה בקמפיין רחב היקף בטלוויזיה, שילוט חוצות, דיגיטל וסושיאל.

 

אחת מנקודות הבידול של רשת ארומה אל מול התחרות בקטגוריה היא המהירות שבה נעשית ההזמנה והגשתה כחלק מאסטרטגיית ה-Fast Casual Dining, והפתרונות שהרשת נותנת לצרכני Take Away. לאחר שנתיים של מחקר, פיתוח ואפיון צרכים, ועל מנת להעניק ללקוחותיה ערך מוסף ומענה דיגיטלי ועכשווי לצורכי הלקוחות הממהרים, פיתחה ארומה אפליקציה ייעודית, המאפשרת לראשונה תפעול קל של הזמנות.

 

האפליקציה מאפשרת הזמנה מהתפריט בסניפים, מקנה 10% הנחה בתשלום עם "ארומה קרדיט" (כרטיס חיוב וירטואלי נטען), תשלום ישיר בכרטיס אשראי ומציעה גם הזמנה מראש ואיסוף ללא עמידה בתור. האפליקציה מאפשרת הזמנה חוזרת של פריטים מועדפים, שחזור הזמנה אחרונה ובחירה מתוך ההיצע הרחב של תפריט הרשת, עם ביצוע שינויים והתאמות בהתאם לבחירת הלקוחות.

 

אפליקציית ארומה מציגה רכיב חכם המזהה כאשר הלקוח מתקרב לסניף ומוודאת איתו האם ניתן להתחיל בהכנת הקפה. היא גם מאפשרת צפייה בערכים תזונתיים של כל מנה, כולל נקודות בשיטת שומרי משקל.

 

כחלק ממהלך ההשקה של האפליקציה נוהל קמפיין דיגיטל וסושיאל, היא קודמה גם בסניפים וזכתה לדירוג גבוה בחנויות האפליקציות. בעתיד, תאפשר האפליקציה פרסונליזציה גדולה יותר ותהווה בסיס למועדון הלקוחות של הרשת.

 


שיפוץ והנגשת הסניפים

ארומה המשיכה גם השנה בתהליך ארוך טווח של שיפוץ סניפים קיימים, שיפור הניראות שלהם והפיכתם לנגישים, על מנת להתאים אותם לצורכיהם של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

 

אליפות הבריסטה של ארומה אספרסו בר

כחלק מבידולה של ארומה כמותג קפה איכותי, נערכה זו השנה ה-12 ברציפות אליפות הבריסטה הארצית. בתחרות משתתפים בריסטי (ברמנים שמתמחים בהכנת קפה) מכל סניפי הרשת. אליפות הבריסטה של ארומה היא היחידה בארץ המתקיימת לפי חוקי איגוד הקפה העולמי בנוכחות שופטים שנחשבים למומחי הקפה בארץ. האירוע השנה התקיים באמפי שוני, בנוכחות כ-2000 מעובדי הרשת שנהנו מהופעותיהם של עומר אדם ולירן דנינו. הבריסטה המצטיין זכה בקורס מיוחד של איגוד הקפה העולמי, שיתקיים באיטליה.

 

דברים שלא ידעת על ארומה אספרסו בר

  • בבית הקלייה של רשת ארומה בעמק האלה נקלים מדי חודש כ-40 טון פולי קפה.
  • העסקת אנשים עם מוגבלות החלה בארומה ישראל בסניף הראשון ברחוב הלל בירושלים, וכיום כ-5% מעובדי הסניפים הם אנשים עם מוגבלות.
  • לארומה יש 46 סניפים ברחבי קנדה.
  • בכל הסניפים של ארומה מוצעים תפריטי ברייל, שהופקו על ידי עמותת הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה.
  • 30% מסניפי ארומה ברחבי הארץ מופעלים על ידי נשים זכייניות.
  • ארומה היא רשת בתי הקפה הראשונה בישראל שקיבלה את תו התקן "אפשרי בריא" של משרד הבריאות עבור לחם מקמח מלא ולחם דגנים קל.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות