שליש מהצרכנים רוצים לקבל קופסת מוצרים חודשית: האם זו הזדמנות?

תחום קופסאות המינויים החודשיים רושם צמיחה אדירה בשנים האחרונות. איזו קטגוריה הכי פופולרית והאם הקמעונאים איחרו את הרכבת?

פורסם בתאריך: 11/12/2018, גיליון 1948

אחד מתוך שלושה צרכנים היה שמח לקבל מינוי לקבלת קופסת מצרכים חודשית או שירות חודשי, ו-44% מהצרכנים שוקלים להעניק מתנה מסוג זה במהלך עונת החגים הקרובה. כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי חברת הייעוץ Magid.

 

מהדוח עולה, כי המתנה הפופולרית ביותר בקופסאות המינויים היא בתחום המזון לילדים או לתינוקות (48%); במקום השני עומדות קופסאות המינויים לילדים או תינוקות שאינן מזון עם 40%, ולאחר מכן קופסאות מינוי מתחום האופנה (36%) וקופסאות מינוי בתחום הבריאות (35%).

 

כ-30% מהצרכנים שקיבלו מינוי לקופסת מוצרים חודשיים קיבלו את המינוי באחד מהתחומים הבאים: משקאות, טיפוח, מזון, חומרים להכנת ארוחות, מזון לכלבים; 20% קיבלו את המינוי שלהם לתחומים: מתנות, מוזיקה, כושר והזרמת תכנים. כאשר הם נשאלו איזה סוג מוצרים או שירותים הם בוודאי לא יתנו בתור מתנה, הצביעו 28% על שירותי הזרמת הווידאו ולאחר מכן מוצרי הטיפול והמזון.

 

Stitch Fix. איום אמיתי על הקמעונאות המסורתית
Stitch Fix. איום אמיתי על הקמעונאות המסורתית

מהדוח ניתן להסיק, כי מצב שוק תוכניות המינויים אינו רע. באופן כללי, משק בית בארצות הברית מחזיק בממוצע ב-3.7 תוכניות מינויים, עם כוונה לחידוש התוכניות שעומדת על 85% בממוצע.

 

חלק מרשתות השיווק בארצות הברית כבר מנסות לעלות על עגלת תוכניות המינויים, ובהן טארגטוולמארטספורה ומייסיס. אך הנתח שלהן בקטגוריית המינויים הוא עדיין קטן יחסית בשוק שנשלט על ידי מספר שחקניות גדולות כמו Stitch FixBirchboxBlue Apron ו-Dollar Shave Club, לצד אלפי שחקניות קטנות יותר.

 

גם אמזון נכנסה לאחרונה לתחום עם השקה של אזור מיוחד באתר המציע קופסאות מינויים בארבע קטגוריות: טיפוח ולייף סטייל, מזון ומשקאות, בעלי חיים, צעצועים ומוצרי ילדים.

 

וולגרין, לדוגמה, שוקלת לפתוח אזורים ממותגים של מותג קופסאות הטיפוח Birchbox, במטרה לאפשר למינויים להרכיב לעצמם קופסת טיפוח חודשית מותאמת אישית.

כתבות נוספות