הערך המוסף של סופר-פארם ללקוחות

הרשת השיקה קונספט עיצובי חדש, מחלקות טיפוח בסגנון קוריאני, מותג חדש בתחום האיפור ועמדות שירות עצמי, והיא ממשיכה לחזק את הנכסים הדיגיטליים שלה ובראשם אתר הסחר האלקטרוני והאפליקציה

פורסם בתאריך: 18/12/2018, גיליון 1949

רשת סופר-פארם הוקמה על ידי משפחת קופלר בשנת 1978, וכיום היא מונה כ-245 סניפים בישראל, מפעילה את אתר הסחר "סופר-פארם אונליין" ויש לה פעילות בינלאומית, הכוללת כ-70 סניפים בפולין וכעשרה סניפים בסין. הרשת נוסדה על ידי ליאון קופלר, המשמש כיו"ר החברה, ונבנתה בהשראת רשת הדראגסטור הקנדית, Shoppers Drug Mart, שייסד אביו, מורי קופלר.

 

סופר-פארם הביאה לישראל את הקונספט של "3 ב-1" - רשת בתי מרקחת, שמשלבת בחנויותיה גם מחלקת קוסמטיקה ומחלקת טואלטיקה ותינוקות. כתוצאה מכך, היא פועלת בסביבה תחרותית מורכבת כאשר בכל אחד משלושת תחומי הליבה שלה פועלים שחקנים גדולים נוספים. לפני עשור הרחיבה סופר-פארם את פעילותה גם לתחום האופטיקה, כך שהיום היא מציעה למעשה קונספט ייחודי של "4 ב-1".

 

הסביבה התחרותית

בקטגוריית בתי המרקחת סופר-פארם מתחרה בראש ובראשונה בקופות החולים ובבתי המרקחת הפרטיים. בתחום הקוסמטיקה - בחנות הדיוטי פרי, ברשתות המתמחות ובבתי הכל-בו, ובתחום התינוקות והטואלטיקה - בעיקר ברשתות השיווק הגדולות כמו גם ברשתות המתמחות ובחנויות הפרטיות.

 

האתגר השיווקי של הרשת הוא לתת מענה משולב לתחרות בכל אחד מתחומי הליבה, להעצים את חוויית הלקוח בסניפים ובדיגיטל, להעניק ללקוחותיה ערך מוסף על מנת ליצור בידול מהמתחרים ולהמשיך לצמוח בסביבה העסקית המשתנה.

 

לסופר-פארם שפה תקשורתית מובחנת, זכירה ואהובה, והיא אחד המפרסמים הגדולים במשק. בנוסף לפרסום השוטף, סופר-פארם היא מהחברות הראשונות שהשכילו לבנות אסטרטגיית תוכן למותג והיא פועלת במגוון זירות על מנת להציע ללקוחותיה ערך ומידע בתחומי הליבה של הרשת: באתר הבית, ברשתות החברתיות, בניוזלטרים ובאתרי תוכן מרכזיים. עם קהל הלקוחות הצעיר שלה, נערות בגילאי 16-18, סופר-פארם מתקשרת באמצעות קהילת סופר-פארם yng.

 

כרשת השמה דגש מיוחד על חוויית הקנייה, השיקה סופר-פארם לאחרונה קונספט עיצובי חדש לסניפים בשיתוף פירמת עיצוב ומיתוג בינלאומית, תוך שימוש בחומרים יוקרתיים ותאורה "חמה", ושימת דגש על חוויית ההתנסות במחלקות הקוסמטיקה. בנוסף, הרשת החלה להציב בסניפים עמדות לשירות עצמי.



השקת קוסמטיקה קוריאנית

כדי לבדל את עצמה מרשתות אחרות, סופר-פארם מקפידה להיות זו שמושקים אצלה לראשונה מותגים חדשים, ביחד עם הצעות בלעדיות למוצרים ולמותגים שאפשר למצוא רק אצלה. כחלק מהאסטרטגיה הזו, הרשת תשיק בסניפים מחלקות קוסמטיקה קוריאנית, שיימכרו בהן מותגי טיפוח קוריאני מובילים כדוגמת המותג הקוריאני המצליח TONIMOLI, לצד מותגים רבים נוספים.

 

התרחבות המותג הפרטי

סופר-פארם הייתה הרשת הקמעונאית הראשונה בישראל שהשיקה מותג פרטי כבר בשנת 1994, במטרה להציע ללקוחותיה מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. כיום מציעה סופר-פארם בסניפיה שלושה מותגים פרטיים:

 

Life פועל בתחומי הבריאות, היופי והתינוקות, תוך מתן דגש על חדשנות מוצרית לצד הצעת ערך אטרקטיבית. המותג הפרטי מציע כ-3,000 מוצרים במגוון קטגוריות - תינוקות, טבע, תרופות ללא מרשם, טואלטיקה, מזון בריאות ועוד.

סופר-פארם הייתה הרשת הראשונה להשיק מותג פרטי בקטגוריית החיתולים ב-2014 תחת תת-המותג Life BABY'S. השנה נכנס המותג לקטגוריית חיתולי הפרימיום עם השקת הדור הבא של החיתולים: Life BABY'S PREMIUM, שהם חיתולים רכים יותר, דקים יותר, סופגים יותר ומספקים הגנה מלאה במחיר משתלם ביותר.

עוד השיק השנה Life סדרת דרמו-קוסמטיקה וכן הרחיב את סדרת מזון הבריאות Wellness.

 

SUNDAY הינו מותג פרטי, הפועל בתחומי טיפוח הבית והניקיון. המותג כולל עשרות מוצרים, בהם אבקות ומרככי כביסה, סבון כלים, נייר טואלט ועוד, שמתומחרים נמוך יותר מהמותגים המובילים בשוק.

 

השקת MILUCCA

השנה השיקה סופר-פארם את MILUCCA – מותג חדש בתחום האיפור והטיפוח, שפותח במשך למעלה משנתיים עם מיטב השותפים הבינלאומיים בתחומי המיתוג, הטכנולוגיה והייצור. תחת MILUCCA מוצעים למעלה מ-200 מוצרי איפור טרנדיים במחירים נגישים במיוחד. ב-MILUCCA מאמינים שהכוח הוא אצל הנשים והבשורה שמביא המותג לצרכניות היא הבחירה. כלומר, המוצרים הטובים והמקצועיים ביותר, במחיר נוח. כיום, חצי שנה לאחר ההשקה, התברג MILUCCA כמותג השלישי הנמכר ביותר ברשת מבין מותגי האיפור העממי.

 

פעילות באונליין

אתר הסחר של הרשת, שהושק ב-2017, ממשיך לצמוח ולהציג הצעות ערך משתלמות ומגוון עולמות תוכן רלוונטיים ללקוח. הרשת מאפשרת לבחור בין שלוש אפשרויות לקבלת הרכישה: קניית אקספרס - הזמנה באתר ואיסוף מהסניף הנבחר תוך 3 שעות; איסוף הקנייה מהסניף תוך 24 שעות; או קבלת משלוח הביתה תוך 24 שעות.

 

על מנת להמשיך ולעמוד בחוד החנית של הקמעונאות וחוויית הלקוח בישראל, חברה סופר-פארם לסטארט-אפים במגוון תחומים כדוגמת "קומונסנס רובוטיקס" באמצעותה תוכל הרשת לספק משלוחים אונליין תוך שעה, memomi המציעה מראות אינטראקטיביות ועוד. סופר-פארם משקיעה גם בשיווק רב ערוצי מול הלקוחות באמצעות הנכסים הדיגיטליים שלה: האפליקציה שבה משתמשים מדי חודש כחצי מיליון איש, ניוזלטרים, דף הפייסבוק של החברה שמונה מעל ל-700 אלף חברים, אינסטגרם ועוד.

 


הפעילות בתחום האופטיקה

סופר-פארם ממשיכה להוביל מהפכת מחירים בתחום האופטיקה באמצעות סופר-פארם אופטיק - רשת של חנויות אופטיקה בתוך סניפי סופר-פארם. הרשת כוללת 43 סניפים, כאשר ב-100 סניפי סופר-פארם נוספים מוצעים שירותי שכפול משקפיים. כיום סופר-פארם היא הרשת השלישית בגודלה בישראל בתחום האופטיקה, וממשיכה להרחיב כל העת את מגוון המותגים במשקפי הראייה ומשקפי השמש, לצד השירות המקוון לרכישת עדשות מגע ומשקפיים.

 

פעילות בתחום הביטוח

סופר-פארם ממשיכה בשיתוף פעולה עם חברת "ביטוח ישיר" לשיווק מוצרי ביטוח ללקוחות הרשת וללקוחות מועדון לייף סטייל. מוצרי הביטוח משווקים תחת המותג המשותף Life Direct, שכולל קשת רחבה של ביטוחים, כדוגמת ביטוח רכב ודירה, ביטוחי בריאות, ביטוח תאונות אישיות וביטוח נסיעות לחו"ל.

 

תרומה לקהילה

סופר-פארם שומרת על קשר קבוע עם הקהילה ויוזמת פעילויות מגוונות בבתי חולים, בבתי ספר ובמרכזים קהילתיים שונים. בנוסף, הרשת מקיימת מדי שנה התרמות לעמותות שונות, ובהן האגודה לסוכרת נעורים (שבעל השליטה בסופר-פארם, ליאון קופלר, מכהן כנשיאה), עמותת חיים, איגוד מרכזי הסיוע לתקפיה מינית ועוד.

 

דברים שלא ידעת על סופר-פארם

  • הרשת הוקמה בהשראת Shoppers Drug Mart - רשת דראגסטור קנדית שייסד מורי קופלר, אביו של יו"ר סופר-פארם, ליאון קופלר.
  • כ-100 אלף מוצרים של Life נמכרים מדי יום, ו-40 מיליון מוצרים נמכרים בשנה.
  • במירוץ הנשים "Life Run תל אביב" לקחו חלק קרוב ל-10,000 נשים.
  • 60% מהקופונים של סופר-פארם ממומשים דרך האפליקציה של הרשת.
  • 80% מהלקוחות האונליין מעדיפים לאסוף את רכישתם מהסניף.

 

אבני דרך בחייו של סופר-פארם

1978 - פתיחת הסניף הראשון של הרשת בהרצליה.

1994 - השקת המותג הפרטי Life.

2001 - פתיחת רשת סופר-פארם בפולין.

2003 - פתיחת סניף מספר 100 של סופר-פארם.

2008 - השקת רשת סופר-פארם אופטיק.

2012 - השקת המותג הפרטי SUNDAY.

2014 - השקת חיתולי Life Baby's.

2017 - השקת סופר-פארם אונליין.

2018 - השקת המותג MILUCCA בתחום האיפור והטיפוח.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות