האם החנויות נטולות המזומנים יכבשו בקרוב את השוק?

חברת הזנק חדשה מתעתדת להשיק טכנולוגיה שתאפשר לקמעונאים להציע תשלום נטול מזומנים, מהיר ונוח, ללא צורך בהשקעת ענק

פורסם בתאריך: 13/03/2018, גיליון 1913

בחודש ינואר האחרון, לאחר תהליך פיתוח שנמשך כחמש שנים, השיקה אמזון את קונספט חנויות הנוחות Amazon Go. ההשקה העלתה את השאלה כמה זמן ייקח עד שהחנויות נטולות המזומנים יגיעו לזרם המרכזי של עולם הקמעונאות.

 

בתחילת החודש, הודיע חברת ההזנק AiFi על השקת פתרון טכנולוגי שיאפשר לקמעונאיות ענק, כמו גם לקמעונאים קטנים, להציע ללקוחות שלהם חנויות נטולות מזומנים. היזמים שעומדים מאחורי החברה עבדו בעבר הלא רחוק בגוגל ואפל, והם נחשבים לאנשי טכנולוגיה מובילים בתחומם.

 

הפתרון של חברת ההזנק יציע עמדות תשלום נטולות מזומנים שיעקבו אחרי הצרכנים בזמן שהותם בחנות ויחייבו אותם עבור הקניות שהם מבצעים ללא שהם ידרשו לעשות כל פעולה יזומה מצידם. זאת, באמצעות שימוש באלגוריתם של בינה מלאכותית, סנסורים ורשת מצלמות.

 

אמזון Go. עולם נטול מזומנים
אמזון Go. עולם נטול מזומנים

הפתרון של AiFi עשוי לחסוך לצרכנים מסביב לעולם מיליארדי שעות בשנה, ולקמעונאים הוא יוכל לספק תובנות עסקיות ששוות מליארדי דולרים, באמצעות תפעול יעיל יותר של החנויות ושרשרת האספקה. לדברי החברה, הטכנולוגיה שלה מתעתדת לספק גם תובנות עומק על הרגלי הצריכה של הקונים. עוד טוענים בחברה, כי הטכנולוגיה תוכל לעקוב אחר 500 קונים בכל זמן נתון ולנטר עשרות אלפי מוצרים שונים בחנות.

 

החברה מתעתדת להציע את הטכנולוגיה באמצעות מודל של מנוי חודשי, כאשר הקמעונאים יידרשו לרכוש ציוד משלים בסכומים קטנים, מה שיאפשר גם לקמעונאים בסדר גודל קטן ובינוני ליהנות מהשירות. החברה, שגיסה עד היום ארבעה מיליון דולר, מתעתדת להשיק פיילוט באזור סן פרנסיסקו כבר בסוף השנה הנוכחית.

כתבות נוספות