' />

דומינו'ס פיצה חוגגת 30 שנים בישראל ומובילה מהפך דיגיטלי

הרשת ממשיכה לפתח את מגוון ערוצי השיווק הווירטואליים והפיזיים שלה. השנה התמקדה דומינו'ס פיצה בהפיכת הסניפים למקומות בילוי ומפגש במיקומים אסטרטגיים, הרחבת קהל היעד ופנייה לבני הנוער

פורסם בתאריך: 24/09/2019, גיליון 1987

הרשת הבינלאומית דומינו'ס פיצה הוקמה בארצות הברית בשנת 1960 על ידי האחים תום וג'יימס מונהאן, בהשקעה של 500 דולר בלבד. לאחר כשנה מכר ג'יימס את חלקו בעסק לאחיו תמורת רכב החיפושית שלו, שניצב עד היום במוזיאון דומינו'ס פיצה בארה"ב.

 

39 שנים מאוחר יותר, נמכרו 97% ממניות דומינו'ס לחברת ההשקעות BainCapital תמורת כמיליארד דולר. כיום פועלת הרשת ב-86 מדינות, ומפעילה יותר מ-16,300 סניפים ברחבי העולם. את פעילותה בישראל החלה הרשת לפני 30 שנה, ב-1989, וכיום יש לה 62 סניפים ברחבי הארץ.

 

מיומה הראשון מקפידה הרשת לשמור על איכות מוצריה, ומשתמשת בכדורי בצק טריים שנפתחים במקום רק ברגע ההזמנה, רוטב עגבניות משובח וגבינת מוצרלה איכותית. דומינו'ס פיצה היא הרשת היחידה בישראל המתחייבת למשלוח עד הבית בתוך 30 דקות. בשנים האחרונות הובילה דומינו'ס פיצה מהפך דיגיטלי שהשפיע על הקטגוריה כולה, והצליחה למצב את עצמה כרשת המשלוחים עם מגוון הפלטפורמות הרחב ביותר לביצוע הזמנה. במקביל, שוקדים בדומינו'ס כל הזמן על פיתוח חוויות לקוח חדשות.



הסביבה התחרותית

דומינו'ס פיצה פועלת בשוק ה-Delivery התחרותי והרווי שגדל ומתפתח מדי שנה. דומינו'ס מתחרה ברשת גדולה נוספת, מספר רשתות קטנות ופיצריות שכונתיות פרטיות. לאור הביקוש הגדל בסגמנט פיצות הפרימיום, פועלת דומינו'ס בשנים האחרונות למיצובה כרשת המעניקה את מירב הפתרונות ללקוח.

 

האתגר השיווקי

בשנים האחרונות הצליחה דומינו'ס למצב את עצמה כרשת מובילה המציעה מגוון פתרונות קולינריים לצרכן, תוך פיתוח סגמנט פיצות הפרימיום. זאת, לצד פיצות טבעוניות, פיצות ללא גלוטן ומגוון תוספות ייחודי. האתגר המרכזי שעמד בפני דומינו'ס השנה הוא המשך בידולה בשוק הפיצות המקומי, על ידי המשך שיפור חוויית הלקוח בממשקים הווירטואליים והפיזיים בהם הוא פוגש את המותג.

 

הפתרונות היצירתיים

לצד החידושים הקולינריים ושיפור מתמיד של הנגשת תהליך ההזמנה, התשלום והמשלוחים, המשיכה השנה דומינו'ס פיצה בפיתוח האמצעים שיאפשרו לה לספק מענה למגוון רחב יותר של לקוחות.

 

שדרוג חוויית הקניה בסניפים. באופן היסטורי מיצבה עצמה דומינו'ס כרשת משלוחים, המספקת מענה מהיר ואיכותי ללקוחותיה. בשנה האחרונה השקיעה

 

הרשת משאבים רבים בשיפור ובשיפוץ הסניפים על מנת להפוך אותם לא רק לנקודת איסוף ההזמנה, אלא למקום בילוי לכל המשפחה. במקביל לשיפור איזור הישיבה בסניפים הקיימים, פועלת הרשת למקם את הסניפים החדשים שהיא פותחת במרכזי ערים ובנקודות מרכזיות יותר מבעבר על מנת להפוך אותם למקום מפגש ובילוי אטרקטיבי וקרוב.



הרחבת הפנייה לקהלים חדשים. במטרה להגדיל את נתח השוק שלה, בעיקר בקרב בני הנוער, ומתוך הבנה שבני הנוער ממעיטים לצרוך את אמצעי המדיה הקלאסית, הרחיבה השנה הרשת את פעילותה השיווקית באמצעות משפיענים ומיקרו-משפיענים ברשתות החברתיות השונות. במסגרת זו השיקה דומינו'ס פיצה ערוץ יוטיוב בשם "התנור", בו העלתה פורמט ריאלטי חדש וייחודי לאיתור היוטיובר הבא של ישראל - "הסאב הבא". השופטים בתוכנית הם היוטיוברים הפופולריים רז ספני, עמית רחום ובן קיסר. המהלך זכה להצלחה רבה בקרב קהל היעד.

 

חדשנות דיגיטלית. דומינו'ס פיצה פועלת באופן מתמיד לשיפור השירות וחוויית הלקוח על ידי יצירת ממשקים ופלטפורמות חדשות להזמנת משלוחים ולתשלום עבורם. השנה השיקה הרשת שיתוף פעולה חדש עם אפליקציית התשלומים ביט. שיתוף הפעולה מאפשר ללקוחות דומינו'ס לשלם על ההזמנה באמצעות האפליקציה. כעת, לקוחות הרשת יכולים להזמין מכל מקום, כולל בסניפים עצמם, מבלי להסתובב עם מזומן או כרטיס אשראי.

 

חדשנות מוצרית. כחלק מהמהלכים השונים שנועדו להרחיב את מגוון הקהלים החשופים והנהנים מהמותג, השיקה השנה הרשת פיצה חדשה - פיצה כוסמין. זאת, מתוך מטרה לספק מענה ללקוחות המחפשים תזונה בריאה, וחומרי גלם בעלי ערכים תזונתיים גבוהים.

 

כמו כן, לרגל תחרות האירוויזיון שנערכה השנה בישראל, השיקה הרשת מהדורה מוגבלת למשך 10 ימים בלבד בשם "פיצה דוז פואה" עם 12 תוספות, בגרסה בשרית וצמחונית.

 


לרגל הקיץ השיקה הרשת מהדורה מוגבלת נוספת בשם "פיצה ניו יורק" - פיצה דקה עם גבינות מוצרלה, קשקבל ופרמזן, בעלת שישה משולשים, ולא שמונה בדומה לפיצה הסטנדרטית.

 

בנוסף השיקה דומינו'ס בשיתוף ערוץ המתוקים sweetweet, פיצת שוקולד - פיצת קינוח מתוקה במהדורת קיץ מוגבלת, עם קרם ריקוטה, שוקולד אגוזים, פיצפוצי שוקולד לבן וסוכריות שוקולד.

 

דברים שלא ידעת על דומינו'ס פיצה

  • קוביות הדומינו בתוך לוגו המותג מייצגות שלוש נקודות - כמספר הסניפים שהיו לרשת בשנת 1960, בעת שעוצב הלוגו.
  • במהלך הפיתוח של קו פיצות הבוטיק של הרשת טעמו אסף גרניט ואנשי דומינו'ס מעל 150 פיצות בטעמים שונים. גרניט ואנשי דומינו'ס פיצה ערכו שני מסעות פיצריות באיטליה, שכללו אכילה ב-11 פיצריות שונות מדי יום.
  • דומינו'ס פיצה היא הרשת היחידה בישראל המתחייבת לספק את ההזמנה לבית הלקוח בתוך 30 דקות. לשם כך היא מחזיקה בצי השליחויות הגדול בארץ, המונה יותר מ-400 כלי רכב דו-גלגליים.
  • דומינו'ס פיצה ישראל היא רשת הפיצות הראשונה בעולם ששילבה עמבה כתוספת לפיצה.
  • דומינו'ס פיצה ישראל היא הרשת הראשונה בעולם שהשיקה פיצה מחיטה מלאה ופיצה טבעונית, והראשונה בישראל שהשיקה פיצה מקמח כוסמין.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.

כתבות נוספות