האם ה"נטפליקס של הקולנוע" יציל את הקניונים בארה"ב?
פורסם בתאריך: 08/05/2018, גיליון 1920
אם בתי
הקולנוע יהפכו להיות מהמובילים שבערוצי הבאת הצרכנים לקניונים בשנים הבאות, לחברת MoviePass
יהיה חלק גדול במגמה הזו. החברה, שתוארה כנטפליקס של בתי הקולנוע, הוקמה
בשנת 2011 והציעה מינוי חופשי לקולנוע ב-50 דולר לחודש. אבל, בקיץ האחרון חתכה
החברה את המחיר ל-9.99 בחודש (במינוי שנתי), כאשר המינויים יכולים להשתמש בכרטיס
החבר שלהם בכל הקולנועים שנמצאים באפליקציה של החברה.
לאחר
הורדת מחיר המינוי קפצה מצבת לקוחות השירות מ-20 אלף ללא פחות משני מיליון, והצפי
של החברה הוא להגיע לחמישה מיליון מינויים כבר בשנה הבאה. למרות החשש המתבקש של
רשתות בתי הקולנוע מההשפעות לטווח הארוך, ב-91% מהם ניתן להשתמש בכרטיס.
החברה משלמת לבתי הקולנוע את המחיר המלא עבור הכניסה לסרט (מחיר שעומד בממוצע על תשעה דולרים), אבל היא מצפה שדפוסי השימוש בשירות יהיו דומים לאלו של חדרי הכושר. במילים אחרות, החברה בונה על כך שהמנויים ישתמשו בכרטיס בתדירות נמוכה מאוד.
למרות שהחברה עובדת על שיתופי פעולה עם האולפנים הגדולים והיא יכולה להציע למינויה סרטים על בסיס הביג דאטה שלה, נראה כי היא לא באמת מהווה איום על חברות כמו נטפליקס. לפי סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת המחקר Statista, 54% מהצרכנים בארה"ב מעדיפים לראות סרט בבית, לעומת רק 13% המעדיפים ללכת לקולנוע.