מחקר: המשווקים התמכרו לדאטה, אבל הם בכלל לא סומכים עליה

בעוד ש-95% מהמשתתפים במחקר אמרו כי הם מטמיעים במאמצי השיווק שלהם דאטה ממקור ראשון ודאטה מצדדים שלישיים, 64% אמרו כי הם אינם בטוחים לגבי המקורות מהם נאספת הדאטה והאיכות שלה

פורסם בתאריך: 07/11/2017, גיליון 1895

הדאטה נהפכה בשנים האחרונות לאחד האלמנטים החשובים ביותר לכל משווק וסוכנות פרסום, והעיתון הבריטי אקונומיסט אף הגדיל לעשות והשווה את החשיבות שלה לזו של הנפט. אבל, בעוד שכולם משתמשים בדאטה, רק חלק קטן מהמשווקים סומכים על מקורות הדאטה שלהם ורבים פשוט אינם מבינים אותם. כך עולה ממחקר מקיף שנערך על ידי חברת Bazaarvoice Advertising בשיתוף מגזין תעשיית הפרסום Ad Age.

 

המחקר, שכלל יותר מ-300 מנהלי שיווק וקנייני מדיה, ניסה לבחון איך אנשי תעשיית הפרסום מתייחסים לדאטה שמהווה כיום את הבסיס למרבית מסעות הפרסום. המסקנה המרכזית שעולה מהמחקר היא, כי הגופים שמספקים את הדאטה למשווקים חייבים להיות שקופים יותר ולספק למותגים מידע בעל משמעות גדולה יותר.

 

בעוד ש-95% מהמשתתפים במחקר אמרו כי הם מטמיעים במאמצי השיווק שלהם דאטה ממקור ראשון ודאטה מצדדים שלישיים, 64% אמרו כי הם אינם בטוחים לגבי המקורות מהם נאספת הדאטה. יותר מ-33% אמרו כי הם אינם יודעים כמה הדאטה עליה הם מבססים את מאמצי השיווק עדכנית.


ביג דאטה. נדרשת שקיפות רבה יותר
ביג דאטה. נדרשת שקיפות רבה יותר

מחברי הדוח טוענים, כי מרבית המשווקים הם מאמינים גדולים בקונספט של הדאטה, אבל חלקם הגדול אינו באמת יודע איך הדאטה עוזרת להם להגיע לתוצאות העסקיות הרצוניות. המסר של מחברי הדוח למשווקים  הוא - אתם לא לבד. אל תפחדו לשאול את ספקי הדאטה שלכם את השאלות הקשות לגבי מקורות הדאטה שהם מספקים לכם והעדכניות שלה.

 

מחברי הדוח טוענים, כי על ספקי הדאטה לעבוד קשה על מנת להחדיר שקיפות גדולה יותר לתחום.

יותר מ-60% ממנהלי השיווק שהשתתפו במחקר אמרו כי הם משתמשים בדאטה עצמאית, וכי הדאטה הזו חשובה מאוד למאמצי השיווק שלהם. 54% מהפרסומאים ו-62% מהמפרסמים אמרו כי בעולם אידיאלי הם היו משתמשים בדאטה עצמאית ביותר ממחצית מהקמפיינים שהם מנהלים.

כתבות נוספות