האם קמפיין MeToo# מחסל את המותג ויקטוריה סיקרט?

הקמפיין, שרושם הצלחה עצומה בארצות הברית, משפיע באופן דרמטי על תעשיית ההלבשה התחתונה כולה

פורסם בתאריך: 15/05/2018, גיליון 1921

מדד הבאזז של מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה סיקרט בקרב נשים בגילאים 18-49 ירד בשנת 2017 ל-23 לעומת 32 בשנת 2016. כך עולה מנתונים של מדד המותגים YouGov. הירידה החדה מיוחסת לקמפיין #MeToo שכבש לאחרונה את ארצות הברית, כמו גם מדינות נוספות מסביב לעולם. המדד בודק האם הצרכנים שומעים דברים חיוביים או שליליים על מותגים באמצעות החדשות וערוצי הפרסום השונים, כמו גם מבני משפחה וחברים.

 

מהנתונים של חברת המחקר עולה כי הרייטינג של תצוגת האופנה הגדולה של המותג, שנערכת בחודש נובמבר, רשם בשנת 2017 ירידה של 30%, לעומת הרייטינג של התצוגה ששודרה בשנת 2016. התצוגה נערכה חודש לאחר פרסום ההאשמות נגד מפיק הסרטים הארווי ויינסטין, שבעקבותיהן החל קמפיין #MeToo.

 

ויקטוריה סיקרט. פחות סקס – יותר העצמה
ויקטוריה סיקרט. פחות סקס – יותר העצמה

מבחינה מוצרית, הנטישה ההמונית של הצרכניות את חזיות הפוש-אפ והמעבר לחזיות ללא ריפוד, פגעו גם כן בתוצאות העסקיות של החברה. בנוסף, חלק מהירידה במכירות ניתן לייחס גם לתנועה הדלילה יחסית של הצרכנים בארצות הברית לקניונים, שם ממוקמים מרבית הסניפים של המותג.

 

במאמר שפורסם לאחרונה במגזין האופנה Glamour נכתב, כי אם עד לאחרונה התבססו מרבית הקמפיינים בתעשיית ההלבשה התחתונה על אלמנטים של סקס, כיום מציגה התעשייה קמפיינים המבוססים ברובם על העצמה נשית. במקום להגיד לנשים "תקני חזייה כדי להיראות סקסית עבור בן הזוג שלך", המסר החדש הוא "תקני חזייה כדי להרגיש טוב עם עצמך".

 

אנשי המותג מייחסים את הירידה במכירות לשינויים שנעשו לאחרונה בקו המוצרים של החברה. "אנחנו גאים בהתקדמות שעשינו, אבל מכירים בכך שיש לנו עוד הרבה מה לעשות כדי לאתחל מחדש את המותג" אמרה ג'ו סינגר, מנכ"לית החברה.


כתבות נוספות