זה סוד הקסם שהפך את סופר-פארם למותג אהוב

מאז שהוקמה, שואפת רשת הפארם לתת מענה משולב לתחרות בכל תחומי הליבה שלה, להעצים את חוויית הלקוח בסניפים ובדיגיטל, להעניק ערך מוסף שיבדיל אותה מהמתחרים ולהמשיך לצמוח בסביבה העסקית המשתנה

פורסם בתאריך: 15/05/2018, גיליון 1921

סוד הקסם של סופר-פארם טמון בשילוב בין חוויית הקנייה הייחודית בסניפים למבצעים משתלמים בחנויות ובקופוני האפליקציה שלה. השנה השיקה הרשת את אתר "סופר-פארם אונליין" שמאפשר קנייה ואיסוף נוחים במיוחד, הציגה קונספט עיצובי חדש ומשודרג והמשיכה בפיתוח המותג הפרטי Life.

 

רשת סופר-פארם הוקמה על ידי משפחת קופלר בשנת 1978 בהשראת רשת הדראגסטור הקנדית Shoppers Drug Mart, שייסד אבי המשפחה מורי קופלר. כיום הרשת מונה כ-230 סניפים בישראל וכן פעילות בינלאומית הכוללת כ-70 סניפים בפולין וכ-10 סניפים בסין. ליאון קופלר, בנו של מורי משמש כיו"ר החברה.

 

ביולי 2017 השיקה החברה את "סופר-פארם אונליין" - אתר סחר שמאפשר ללקוחותיה להזמין מוצרים לביתם או לחילופין לסניף הקרוב של הרשת, בהתאם להעדפתם.

 

הסביבה התחרותית

סופר-פארם היא רשת בתי מרקחת שמשלבת בחנויותיה גם מחלקות לקוסמטיקה, טואלטיקה ותינוקות. כתוצאה מכך, היא פועלת בסביבה תחרותית מורכבת, כאשר בכל אחד משלושת תחומי הליבה שלה פועלים שחקנים גדולים נוספים. בקטגוריית בית המרקחת היא מתחרה בקופות החולים ובבתי המרקחת הפרטיים, בתחום הקוסמטיקה - בחנויות הדיוטי פרי, ברשתות מתמחות ובבתי כלבו ובתחום התינוקות והטואלטיקה - ברשתות השיווק הגדולות לצד רשתות מתמחות וחנויות פרטיות.

 

האתגר השיווקי

האתגר השיווקי של הרשת הוא לתת מענה משולב לתחרות בכל אחד מתחומי הליבה, להעצים את חוויית הלקוח בסניפים ובדיגיטל, להעניק ללקוחותיה ערך מוסף על מנת להתבדל מהמתחרים ולהמשיך לצמוח בסביבה העסקית המשתנה.

 

המותגים הפרטיים

סופר-פארם הייתה הרשת הקמעונאית הראשונה בישראל שהשיקה מותג פרטי כבר בשנת 1994, במטרה להציע ללקוחותיה מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. כיום מציעה סופר-פארם בסניפיה שני מותגים פרטיים:

 

Life - פועל בתחומי הבריאות, היופי והתינוקות, תוך מתן דגש על חדשנות מוצרית לצד הצעת ערך אטרקטיבית. המותג הפרטי מציע כ-3,000 מוצרים במגוון קטגוריות כמו תינוקות, טבע, תרופות ללא מרשם, טואלטיקה, מזון בריאות ועוד.

 

סופר-פארם הייתה הרשת הראשונה להשיק מותג פרטי בקטגוריית החיתולים ב-2014. השנה השיקה הרשת חיתולים חדשים תחת המותג הפרטי - Life Baby's Dry Protect עם חדשנות טכנולוגית להגנה על עור התינוק, במטרה להציע להורים חיתול פרימיום במחיר משתלם, תוך התחייבות לשמור על מחיר נמוך יותר לחיתול מול המתחרים המובילים. עוד השיק השנה Life סדרת דרמוקוסמטיקה וכן הרחיב את סדרת מזון הבריאות Wellness. כיום, עומד נתח המכירות של מותג Life על 16% מכלל מכירות הרשת ו-20% מסך המכירות בקטגוריות בהן הוא פועל.

 

SUNDAY - מותג פרטי הפועל בתחומי טיפוח הבית והניקיון. המותג כולל עשרות מוצרים, בהם אבקות ומרככי כביסה, סבון כלים, נייר טואלט ועוד, שמתומחרים נמוך יותר מהמותגים המובילים בשוק.

 



הפתרונות היצירתיים

קונספט עיצובי חדש - כרשת השמה דגש מיוחד על חוויית הקנייה, השיקה סופר-פארם קונספט עיצובי חדש לסניפים בשיתוף פירמת עיצוב ומיתוג בינלאומית, תוך שימוש בחומרים יוקרתיים יותר כמו עץ, תאורה חמה ועוד. בסניפים אלו ניתן דגש על חוויית ההתנסות במחלקות הקוסמטיקה.

 

סופר-פארם אונליין - גם באתר הסחר של החברה ביקשה סופר-פארם לשמר את חוויית הלקוח והיא מאפשרת לו לבחור בין שלוש אפשרויות לקבלת הרכישה: קניית אקספרס - הזמנה באתר ואיסוף מהסניף הנבחר תוך 3 שעות; איסוף מהסניף תוך 24 שעות; או קבלת משלוח הביתה תוך 24 שעות. בשל פריסת הסניפים הרחבה של סופר-פארם בישראל, לקוחות רבים מעדיפים שלא להמתין לשליח בביתם ובוחרים לאסוף את הזמנתם מסניף קרוב.

 

נכסים דיגיטלים - במקביל לחוויית הקנייה בסניפים, ממשיכה הרשת לפתח את השיווק הרב-ערוצי מול הלקוחות באמצעים נוספים כמו האפליקציה (המשרתת כחצי מיליון איש), ניוזלטרים, דף הפייסבוק של החברה שמונה מעל ל-700 אלף חברים ועוד.

 

שפה תקשורתית - לסופר-פארם שפה תקשורתית מובחנת, זכירה ואהובה והיא אחד המפרסמים הגדולים במשק. בנוסף לפרסום השוטף, סופר-פארם היא מהחברות הראשונות שהשכילו לבנות אסטרטגיית תוכן למותג והיא פועלת במגוון זירות על מנת להציע ללקוחותיה ערך ומידע בתחומי הליבה של הרשת: באתר הבית, ברשתות החברתיות, בניוזלטרים ובאתרי תוכן מרכזיים.

 

סופר-פארם מטפחת את הקשר עם קהל הלקוחות הצעיר באמצעות קהילת סופר-פארם yng (יאנג) שייסדה, הפונה לנערות בגילאי 16-18, כאשר הרשת משמשת כמותג מלווה בפלטפורמות של הקהילה שבהן פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וסנאפצ'ט.

 

בנוסף, ב-2017 זכתה סופר-פארם בפרס קקטוס הזהב ובפרס האפי על מהלך "האקדמיה לביוטריות" בשיתוף גוגל, בו הכשירה 20 מתמודדות שהפכו ליוטיובריות ביוטי מובילות. המתמודדות עברו מפגשים וסדנאות בנושא איפור, טיפוח, אופנה, עריכת וידאו ועוד, בליווי אנשי מקצוע בכל התחומים, ובסיום הוכרזו שתי זוכות כביוטריות הבאות של ישראל. סרטוני האקדמיה זכו למיליוני צפיות ומאות שיתופים והפכו כמה מהביוטריות לכוכבות רשת.

 

כמו כן,  סופר-פארם המשיכה לפתח את מחלקות הספורט בסניפים ולהוסיף מוצרי בריאות תחת המותג הפרטי. היא קיימה ב-2017 בפעם השנייה את מרוץ הנשים Life Run בתל אביב - הפנינג ריצה ובריאות בשיתוף עיריית תל אביב, שבו לקחו חלק קרוב ל-10,000 נשים ועוד אלפי מבקרים.

 

הרחבת תחומי הפעילות

Life Direct - סופר-פארם ממשיכה בשיתוף פעולה עם חברת ביטוח ישיר לשיווק מוצרי ביטוח ללקוחות הרשת וחברי מועדון לייף סטייל. מוצרי הביטוח משווקים תחת המותג המשותף Life Direct, שכולל קשת רחבה של ביטוחים, כדוגמת ביטוח רכב ודירה, ביטוחי בריאות, ביטוח תאונות אישיות וביטוח נסיעות לחו"ל.

 

תחום האופטיקה - סופר-פארם ממשיכה להוביל מהפכת מחירים בתחום האופטיקה באמצעות סופר-פארם אופטיק - רשת חנויות אופטיקה בתוך סניפי סופר-פארם. הרשת כוללת 35 סניפים, כאשר ב-100 סניפי סופר-פארם נוספים מוצעים שירותי שכפול משקפיים.

 

כיום סופר-פארם היא הרשת השלישית בגודלה בישראל בתחום האופטיקה, וממשיכה להרחיב כל העת את מגוון המותגים במשקפי הראייה ומשקפי השמש, לצד השירות המקוון לרכישת עדשות מגע ומשקפיים.

 

 תרומה לקהילה

סופר-פארם שומרת על קשר קבוע עם הקהילה ויוזמת פעילויות מגוונות בבתי חולים, בתי ספר ובמרכזים קהילתיים שונים. בנוסף, הרשת מקיימת מדי שנה התרמות לעמותות שונות, ובהן האגודה לסכרת נעורים (שבעל השליטה בסופר-פארם, ליאון קופלר, מכהן כנשיאה), עמותת חיים, המרכז להכשרת ילדי ישראל ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית.

 

דברים שלא ידעת על סופר-פארם

  • הרשת הוקמה בהשראת Shoppers Drug Mart - רשת דראגסטור קנדית שייסד מורי קופלר, אביו של היו"ר ליאון קופלר, בשנת 1962.
  • כ-90 אלף מוצרים של Life נמכרים מדי יום, ו-35 מיליון מוצרים נמכרים בשנה.
  • סופר-פארם אופטיק הייתה הראשונה בישראל להציע שירות שכפול משקפיים באמצעות מכשיר הלנסומטר.
  • 60% מהקופונים של סופר-פארם ממומשים דרך האפליקציה של הרשת.
  • עמוד הפייסבוק של סופר-פארם הוא העמוד הגדול ביותר של חברה מסחרית בישראל, והוא מונה מעל 700 אלף עוקבים.

 

אבני דרך בחיי סופר-פארם

1978 - פתיחת הסניף הראשון של הרשת בהרצליה.

1994 - השקת המותג הפרטי Life.

2001 - פתיחת רשת סופר-פארם בפולין.

2008 - השקת רשת סופר-פארם אופטיק.

2012 - השקת המותג הפרטי SUNDAY.

2014 - השקת חיתולי Life Baby's.

2015 - פתיחת סניף סופר-פארם בבייג'ינג, סין.

2017 - השקת אתר סחר וקונספט עיצובי חדש.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות