מטבחי הענן: המהפכה שמאיימת על ענף המזון וההסעדה

בדיוק כמו מהפכת מתחמי המשרדים שכבשה את העולם, המטבחים השיתופיים מאיימים על תעשייה שלמה

פורסם בתאריך: 23/07/2019, גיליון 1978

מטבחי הענן, המציעים מתחמים מצוידים לבישול ונועדו בעיקר למשלוחי מזון מקוונים, סומנו על ידי מספר אנליסטים כאיום על תחום ההסעדה והמזון. מתחמי הבישול, הכוללים את כל הנדרש להפעלת מטבח איכותי, מאפשרים למסעדות מצליחות לתת מענה לדרישה למשלוחים בזמני עומס. במקביל, הם מאפשרים ליזמים חדשים לפתוח שירות הסעדה בהזמנה, ללא צורך בפתיחת מסעדה פיזית או החזקת עובדים. חלק ממטבחי הענן גם מספקים ליזמים תמיכה טכנולוגית שמאפשרת להם לתת מענה להזמנות מקוונות.

 

ספקית שירות מטבחי הענן CloudKitchens כתבה באתר שלה כי במקום השקעה ממוצעת של מיליון דולר הנדרשת להשקת מסעדה חדשה, שימוש בשירות שלה דורש 20 אלף דולר וחודשיים תשלום מראש. מעבר למטבחים המאובזרים, חלק ממטבחי הענן יספקו ליזמים גם נתוני צרכנים על בסיס מקומי. באופן כללי, לנתונים הנאספים עשויה להיות השפעה גדולה על ההצלחה של תחום מטבחי הענן.


CloudKitchens. מגמה בהתהוות
CloudKitchens. מגמה בהתהוות

התחום זוכה להתעניינות גדולה בקרב המשקיעים. כך לדוגמה, מייסד אובר ומי ששימש כמנכ"ל הראשון שלה, טראוויס קלאניק, השקיע בחברת CloudKitchens.

 

יש גם מי שמאמין כי למטבחי הענן יהיה נתח גדול בהרבה מהעוגה של שוק המזון. "בשנת 2030 ייתכן שחלק לא מבוטל מהארוחות המבושלות כיום בבית יבושלו במטבחי ענן ויגיעו מוכנות באמצעות משלוחים לבתי הלקוחות", נכתב בדוח של UBS מוקדם יותר השנה.

כתבות נוספות