המותגים לקמעונאים: זה הזמן להיכנס למשחק הטכנולוגי

משווקי מוצרי הצריכה מנסים להכניס טכנולוגיה לרצפת המכירה ברשתות השיווק, אבל לטענתם לא תמיד יש שותף בצד השני

פורסם בתאריך: 23/01/2018, גיליון 1906

מותגי מוצרי הצריכה מנסים בכוח להכניס את הקמעונאים לעולם הטכנולוגיה. זו המסקנה המרכזית שעולה מדיון בנושא שנערך בוועידת התאחדות הקמעונאים של ארצות הברית שנערכה לאחרונה בניו יורק. בדיון השתתפו מייק לוזי, מנהל פעילות המחשוב והחדשנות של יצרנית המזון והמשקאות פפסיקו, ג'יסון בריזלי, מנהל החדשנות בחברת הקמעונאות הגלובלית Ahold Delhaize, ובריאן קוונה, מנהל תובנות וביצועים ביצרנית השוקולד הרשי.

 

לוזי אמר שהחברה שלו חווה קשיים עם השותפים הקמעונאים שלה, המתנגדים, או פשוט אינם מסוגלים להטמיע בחנויות שלהם טכנולוגיות הנדרשות על מנת שפפסיקו תציג את מוצריה לצרכנים בצורה הטובה ביותר. "על מנת לעבוד בזירה הקמעונאית אנחנו נדרשים לעיתים קרובות לחשמל או חיבור לאינטרנט", אמר לוזי. "אנחנו צרכים להיות מחוברים לאינטרנט אלחוטי, והקמעונאים אינם משחקים איתנו תמיד באותו ארגז חול", הוסיף.

 

רשת שיווק. המהפכה הטכנולוגית קרובה?
רשת שיווק. המהפכה הטכנולוגית קרובה?

קוונה אמר כי חיבור באזור ברשת המזון בו יושבים מוצרי החברה שלו לטכנולוגיה הוא דבר הכרחי כיום. לדבריו, חברות המזון ומוצרי הצריכה עברו ממצב בו הן מתקשרות מול מנהל הקטגוריה ברשת המזון והמחלקה המסחרית, למצב בו הם מתקשרים מול מנהל השיווק ואנשי הטכנולוגיה.

 

"זה שינוי משמעותי בצורה בה אנו חושבים", אמר בריזלי והוסיף כי הקמעונאים צריכים לטפח מנהיגות המסוגלת לתת מענה לדרישות הטכנולוגיות של המותגים. לדבריו, פעמים רבות המשווקים מביאים לקמעונאים טכנולוגיות שהם אינם יודעים לעשות בעצמם. "אם אתם באים אלינו עם רבע פתרון ומצפים מאיתנו להשלים שלושה רבעים, סביר להניח שנלך אל מישהו שיש ברשותו ארגז כלים שלם יותר", הוסיף בריזלי.

 

לסיכום אמר קוונה, כי הגדרת יעדים להצלחה ומטרות משותפות הן הדרכים הנכונות ליצירת יחסי קמעונאים-משווקים, במטרה להכניס טכנולוגיות מתקדמות לרשתות הקמעונאיות.


כתבות נוספות