האם אלקסה תצליח לחסל את עולם המותגים?

הסייענים הקוליים משנים לחלוטין את מסעות הקנייה של הצרכנים ודורשים ממותגי מוצרי הצריכה לחשב מסלול מחדש

פורסם בתאריך: 15/08/2017, גיליון 1884

"אלקסה, הזמיני בשבילי חבילת נייר טואלט, מים מינרליים ושקית חטיפים": ברוכים הבאים ל"רגעי האמת" השיווקיים של העולם החדש. אם אתם משווקים מוצרי צריכה, האיום המתהווה של סייענים קוליים כגון אלקסה של אמזון, סירי של אפל ואחרים יכול לזעזע את העולם בו אתם חיים.

אלקסה. מזעזעת את המשווקים
אלקסה. מזעזעת את המשווקים
בעולם מבוסס אינטלגציה מלאכותית, בוטים וסייענים קוליים, כל מסע הקניות של הצרכנים הולך להשתנות מקצה לקצה - כשהצעד הראשון הוא להיפטר מהמותגים. במסע הקניות המבוסס על סייענים אין מיתוג, אין פרסום פנים חנותי, אין אריזות מפוארות - ושום אלמנט שיעזור לכם לקדם את המותג אל מול הצרכנים.
אז איך בכל זאת ניתן לייצר בולטות מותגית בעולם בו המותגים יאבדו את היכולת שלהם לתקשר עם הצרכנים בנקודות המכירה? משבר דומה התרחש לפני כעשור כאשר מותגי לייף סטייל כגון נייקי ואחרים הפכו לקמעונאים בעצמם - ודרכי ההתמודדות שלהם מספקים רעיונות מעניינים למשווקים של היום.
אז נכון, רעיון של פתיחת חנות מותג לנייר טואלט אולי לא נשמע מבריק במיוחד’, אבל אימוץ דרכי חשיבה של קמעונאים הוא עניין הכרחי. "רגעי האמת" יתרחשו יותר ויותר מחוץ לחנויות המסורתיות, ולכן על מותגים שרוצים לשרוד לעשות ככל שביכולתם לחזק את הקשר הישיר שלהם עם הצרכנים.

כתבות נוספות