חביב הקהל: שנת ההובלה של רמי לוי

שנה לאחר השקתו, הפך המותג הפרטי לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של רשת רמי לוי. השנה, כמענה למגמת המזון הבריא, נכנס המותג הפרטי גם לקטגוריות הבריאות והטבע

פורסם בתאריך: 06/06/2017, גיליון 1874

במהלך שירותו הצבאי, התלווה רמי לוי לאימו כשעשתה קניות בשוק מחנה יהודה. כבר אז גילה לוי שלכל מוצר יש שני מחירים - מחיר קמעונאי גבוה, המוצע לצרכנים במכולת ה“רגילה“, ומחיר סיטונאי נמוך, שמוצע בחנויות הפונות רק לבתי עסק - ואינן מאפשרות ללקוחות פרטיים ליהנות ממחיר זה. לוי החליט לשנות את המצב. עם סיום שירותו הצבאי ב-1976 הקים לוי ברחוב השקמה - בפאתי שוק מחנה יהודה בירושלים - את החנות הראשונה של “רמי לוי שיווק השקמה“, שהציעה לצרכנים פרטיים מוצרים במחירים סיטונאיים.
  
ב-1981 פתח לוי חנות נוספת באותו הקונספט בשכונת רמות אלון שבעיר. את חנות הענק הראשונה שלו פתח לוי בשנת 1992 בשכונת תלפיות בירושלים - ובהמשך הרחיב את פעילותו עם פתיחת חנויות דיסקאונט גדולות נוספות בכל הארץ. בשנת 2007 הונפקה רשת החנויות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. לאחר ההנפקה המשיך לוי להיות בעל השליטה בחברה ולשמש כמנכ“ל שלה.

החנות הראשונה של “רמי לוי שיווק השקמה“
החנות הראשונה של “רמי לוי שיווק השקמה“
קפיצת המדרגה הגדולה של שיווק השקמה התרחשה במאי 2009, עם פתיחת סניף הדגל של הרשת מול קניון איילון ברמת גן. כיום מפעילה הרשת 34 סניפים הפרושים בין נהריה בצפון לבאר שבע בדרום, כאשר שניים מתוכם הם סניפי מהדרין הפונים למגזר החרדי.
 
הסביבה התחרותית
תחום קמעונאות המזון בישראל מתאפיין בשנים האחרונות ברמת תחרותיות גבוהה מאוד ואף אגרסיבית, אשר באה לידי ביטוי בגידול מהיר של שטחי המסחר.
 
האתגר השיווקי
המחאה החברתית של קיץ 2011 הפכה את הצרכן הישראלי למחושב יותר בהוצאותיו ולמוטה מחיר. כתוצאה מכך הצטרפו לשוק הדיסקאונט שחקנים נוספים, ורמת התחרותיות בשוק עלתה.
 
האתגר שניצב בפני רמי לוי שיווק השקמה הוא לשמור על מיצובה - ולהגדיל את נתח השוק שלה תוך שמירה על רווחיות מצד אחד, ועל מחיר נמוך לצרכן מן הצד השני.
 
הפתרונות היצירתיים
לא ניתן להפריד בין האסטרטגיה השיווקית של המותג האישי “רמי לוי“ למותג הקמעונאי “רמי לוי שיווק השקמה“. רשת השיווק פועלת בצלמו של המייסד, והוא משמש גם כ“פנים“ של הרשת וכפרזנטור שלה. את האסטרטגיה השיווקית של לוי ניתן לסכם ב“טובת הצרכן“.

כיום מפעילה הרשת 34 סניפים
כיום מפעילה הרשת 34 סניפים
היתרון התחרותי העוצמתי ביותר של הרשת הוא תפיסת המחיר הנמוך בקרב הצרכנים. תפיסה זו מגובה על ידי מדיניות התמחור של הרשת, שבמרכזה קביעת שולי רווח לא גבוהים, המאפשרים להציע מוצרים ומותגים במחירים תחרותיים על בסיס מכירות גבוהות.
 
השקת המותג הפרטי
במטרה להוזיל עוד יותר את סל הקניות של הצרכנים, השיקה הרשת בשנה שעברה מותג פרטי. מוצרי המותג הפרטי נמכרים במחירים הנמוכים ב-15-30% לעומת המותגים המתחרים, והרשת מתחייבת שכל המוצרים יהיו באיכות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר בשוק.
 
כיום, שנה לאחר השקתו, כולל המותג הפרטי של רמי לוי כ-600 מותגים בכל קטגוריות המסחר - החל בבשר טרי וגבינות, דרך חומרי ניקוי, כלי בית ומזון יבש, ועד לחיתולים לתינוקות.
 
כדי לתמוך במותג הפרטי עורכת הרשת מספר פעמים בשנה את יום המותג הפרטי, במסגרתו מוצע מגוון המוצרים של המותג במחירים נמוכים עוד יותר.
 
השנה, במסגרת טרנד המזון הבריא, נכנס המותג הפרטי גם לקטגוריות הבריאות והטבע, כשהוא מציע מגוון רחב של מוצרים נטולי סוכר ונטולי גלוטן.
 
אתר הקניות המקוון
כדי להרחיב את נגישות הסניפים ולהגיע ללקוחות נוספים, מפעילה הרשת אתר קניות מקוון המשרת בכל חודש מאות אלפי צרכנים.

המותג הפרטי של רמי לוי כולל כ-600 מותגים בכל קטגוריות המסחר
המותג הפרטי של רמי לוי כולל כ-600 מותגים בכל קטגוריות המסחר
בשנה שעברה הקימה הרשת מרכז הפצה ארצי מתקדם במיוחד, המשרת את מערך ההפצה והמשלוחים הכלל ארצי. בנוסף עובדת הרשת על פיתוח של משאיות מיוחדות, שיאפשרו הפצה מהירה ומדויקת יותר של מוצרי המזון הנרכשים לצרכנים ברחבי המדינה.
 
מדיניות הפרסום והשיווק
דגש על טריות - כחלק משיפור חוויית הקנייה ושמירה על איכות וטריות המוצרים, שודרגו ומותגו מעדניות הבשר בסניפים מחדש. במעדניות נמכרים רק בשרים ועופות טריים ארוזים ללא מגע יד אדם, המעדניות נוחות ונגישות מתמיד ומאפשרות ללקוח ליהנות ממבחר של בשרים איכותיים, לא קפואים ולא מעובדים במחירים הזולים במדינה. אותו המהלך מתבצע בימים אלה בשאר המחלקות בסניפים.
 
אישיותו של רמי לוי - הזוכה לחשיפה תקשורתית רבה - ומדיניות התמחור של הרשת, מאפשרים לרמי לוי לתמוך באסטרטגיה של “טובת הצרכן“, ללא צורך בהוצאות גדולות על שיווק. כתוצאה מכך תקציב השיווק והפרסום של הרשת הוא מהנמוכים בתחום, והוא מאפשר לחברה לחסוך בעלויות ולהפנות את החיסכון להוזלת סל המוצרים ולערך מוסף עבור הלקוחות.
 
מועדון לקוחות חברתי - בשנת 2014 השיקה הרשת כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, המציע הטבות רוחב ומבצעים ללקוחות; כשנתיים לאחר השקתו הצטרפו אליו 380 אלף איש. חלק מההכנסות שמתקבלות בגין הכרטיס מוקצות לפעילויות למען הקהילה, כגון שיפוץ מועדוניות ילדים או פרויקט לחיילים בודדים.
 
במקביל להטבות, עומלת רמי לוי על יצירת שיתופי פעולה עם עסקים נוספים, במטרה להציע לצרכנים החברים במועדון הצעות ערך משתלמות במגוון קטגוריות נרחב.
 
השקת התו המלא - השנה השיקה רמי לוי תווי קנייה המיועדים לחברות, ועדי עובדים והציבור הרחב. בנוסף לאפשרות לרכוש באמצעותם בכל אחד מסניפי הרשת, מאפשרים התווים קניות גם בעסקים נוספים, כגון רשת פוקס, גולף ועוד כ-30 קמעונאים מובילים.

הצעות ערך בתחום הבידור - בשנים האחרונות מציעה הרשת אלטרנטיבה זולה ונגישה יותר למופעי חנוכה היקרים. הכרטיסים למופעים מוצעים במחיר של 19.90 שקל, ללא כל התניות של קנייה בחנות. השנה הרחיבה הרשת את פעילותה בתחום והשיקה הצגה ייחודית, המופיעה במהלך השנה כולה במקומות שונים ברחבי ישראל, עם דגש על הפריפריה.
 
הפנינג חזרה לבית ספר - בשנים האחרונות, לקראת סוף הקיץ, עורכת הרשת הפנינג משפחות הכולל הפעלות והצגות לילדים במתחם ארנה בירושלים. גם במופע זה חולקו אוכל ומשקאות בחינם.
 
רמי לוי תקשורת
כחלק מאסטרטגיית “טובת הצרכן“, הוקמה בדצמבר 2011 חברת רמי לוי תקשורת - מפעילת הסלולר הווירטואלית הראשונה בישראל; החברה משרתת יותר מ-100 אלף מנויים (נכון לסוף הרבעון השני של 2016).

דברים שלא ידעת על רמי לוי שיווק השקמה
  • הרשת מעסיקה יותר מ-6,000 עובדים.
  • ביום העצמאות ה-67 למדינת ישראל הדליק רמי לוי משואה בטקס המרכזי שנערך בהר הרצל בירושלים.
  • כדי לשמור על איכות הסביבה, הרשת מחלקת בסניפיה שקיות בד ללא תוספת תשלום.
  • בכל סניף של הרשת יש בית כנסת פעיל.
  • הרשת מעסיקה אנשים מוגבלים, ואף קיבלה אות הצטיינות בשל כך.

אבני דרך בחייו של רמי לוי:
1976 - רמי לוי פותח חנות דיסקאונט בשוק מחנה יהודה בירושלים.
1992 - פתיחת חנות הענק הראשונה של הרשת בתלפיות.
2007 - רמי לוי שיווק השקמה מונפקת בבורסה לניירות ערך של תל אביב.
2009 - סניף הדגל של הרשת נפתח מול קניון איילון.
2011 - רמי לוי תקשורת מתחילה לפעול בתחום הסלולר; מושק אתר סחר אלקטרוני.
2014 - הרשת מגיעה לפריסה ארצית של 30 סניפים ומשיקה כרטיס אשראי.
2015 - השקת המותג הפרטי של הרשת.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות