סטארבקס פתחה את השימוש בשירותים לכולם – ולא ציפתה לתוצאה

מחקר אקדמי שנערך בנושא גילה כי שינוי המדינות של הרשת הביא לירידה במספר המבקרים בסניפים


פורסם בתאריך: 03/12/2019, גיליון 1994

מחקר משותף שנערך באוניברסיטת טקסס ובבוסטון קולג' מצא כי סניפים של רשת בתי הקפה סטארבקס חוו ירידה ממוצעת של 6.8% יחסית לסניפי בתי קפה אחרים הנמצאים ליד הסניפים, מאז שהחברה קבעה במאי 2018 כי השימוש בתאי השירותים בסניפים יהיה פתוח לכולם, ולא רק ללקוחות שקונים.

 

המחקר נערך באמצעות איכון טלפונים סלולריים. המידע נאסף סביב 10,752 סניפים של החברה במהלך החודשים ינואר-פברואר 2018.

 

מהמחקר עלה כי זמן השהייה הממוצע בסניפים ירד ב-4.2% לעומת התקופה בה היו השירותים פתוחים ללקוחות בלבד. עוד עלה כי לקוחות מבוססים הושפעו יותר מהמהלך לעומת לקוחות מאוכלוסיות חלשות יחסית, אך גם האחרונים הפחיתו את תדירות הביקורים שלהם בסניפים.


סטארבקס. שירותים פתוחים מבריחים לקוחות?
סטארבקס. שירותים פתוחים מבריחים לקוחות?

סטארבקס עברה למדיניות השירותים הפתוחים לכלל הציבור בעקבות תקרית לא נעימה שהתרחשה באחד הסניפים שלה בפילדלפיה באפריל 2018. מנהל בסניף הזעיק משטרה לאחר ששני לקוחות נכנסו לשירותי הסניף ללא שהזמינו דבר. מאוחר יותר טענו השניים שהם התכוונו להזמין.

 

בתגובה לפרסום המחקר אמרו בסטארבקס לפורטל החדשות העסקיות Yahoo Finance כי נתוני המחקר אינם נכונים. החברה טענה כי מספר במבקרים בסניפים יגדל השנה ב-6% לעומת השנה שעברה.

מהצד השני, אמרו מחברי המחקר, כי סטארבקס עצמה אינה מודעת לכלל הנתונים, משום שמדובר בהשוואה לבתי קפה סמוכים – מידע שאין ברשותה של סטארבקס.


כתבות נוספות