כפתור חדש של חברות כרטיסי אשראי לרכישה מהירה ברשת מלחיץ את הקמעונאים

הכפתור החדש נועד להפוך את התשלום על קניות באינטרנט לפשוט במיוחד ולצמצם את מספר ההונאות ברכישות אלו. אז למה הרשתות הגדולות מודאגות?

פורסם בתאריך: 05/06/2018, גיליון 1924

ספקיות טכנולוגיות התשלומים, החברות ויזה ומאסטרקארד, מתכננות להשיק בקרוב כפתור אוניברסלי שיאפשר רכישה מהירה בחנויות המקוונות - מהלך שמדאיג מאוד את הקמעונאים.

 

היוזמה של החברות, שהוצגה לראשונה בכנס בלאס וגאס מוקדם יותר השנה, תכלול כפתור תשלום שיהיה דומה לכפתור התשלום של פייפאל או אמזון, ויאפשר לצרכנים להשלים רכישה בכל חנות מקוונת מבלי הצורך להכניס את פרטי האשראי. נכון להיום, מאסטר קארד כבר מציעה פתרון דומה בשם מאסטרפס, ו-ויזה מציעה פתרון בשם Checkout, אך הן אינן מצליחות להתחרות באופציה הפופולרית יותר של פייפאל.

 

החברות מאמינות כי הכפתור החדש יפשט את תהליך הרכישה בחנויות וימנע את הבלבול בקרב הצרכנים, שלעיתים קרובות מתבקשים לבחור מבין מגוון גדול מדי של אמצעי תשלום. בחברות האשראי מאמינים כי הכפתור החדש יוריד את מספר ההונאות ברכישות המקוונות.

 

תשלומים באינטרנט. יותר קל לשלם בחנויות
תשלומים באינטרנט. יותר קל לשלם בחנויות

אך מדיווח שפורסם בעיתון וול סטריט ג'ורנל עולה, כי היוזמה הזו מדאיגה את הקמעונאים הגדולים בארצות הברית. לאחרונה פנו נציגים של וול מארטוולגרין והום דיפו לרשויות האמריקניות, בטענה כי הכפתור החדש ימנע מהן להציע לצרכנים אמצעי תשלום אחרים שגובים מהן עמלות סליקה נמוכות יותר.

 

הכפתור החדש מנסה לתת מענה לאחת הבעיות הכואבות בעולם המסחר המקוון: נטישת העגלה. נכון להיום, כ-70% מהצרכנים נוטשים את עגלת הקניות שלהם במעמד התשלום בחנויות המקוונות, ומספרים אלו משפיעים בצורה משמעותית על השורה התחתונה של הקמעונאים. "בעולם הפיזי הצרכן ממלא את העגלה ומשלם עם הכרטיס בקופה בקלות. בעולם המקוון זה עוד לא ממש קורה", אמר ג'ס טרנר, סגן נשיא בכיר לאמצעי תשלום דיגיטליים במאסטרקארד צפון אמריקה.

כתבות נוספות