פייק ניוז: רק 11% מהצרכנים בעולם מאמינים למנכ"לים של החברות

לעומת זאת, 30% מהצרכנים רואים בעובדים של החברות מקור מידע אמין

פורסם בתאריך: 31/10/2017, גיליון 1894


הצרכנים מסביב לעולם רואים בעובדי החברות כמקור אמין פי שלושה יותר מאשר מנהלי החברות. כך עולה מסקר בינלאומי חדש של חברת יחסי הציבור FleishmanHillard.


עוד נשאלו הצרכנים בסקר מה נתפס בעיניהם כמקור מידע אמין בכל הקשור לחברות בעידן הפייק ניוז. 30% מהצרכנים ענו כי עובדי החברות הם מקור מידע אמין, לעומת 11% שאמרו כי הם מאמינים למנהלי החברות. 34% אמרו כי הם מאמינים לבני משפחה וחברים הנמצאים בסוד העניינים.

 

אך למרות שהצרכנים מסביב לעולם מגלים חוסר אמון גורף בעבודת התקשורת של החברות, הם מצפים מאותן חברות לקחת חלק גדול יותר בשיפור פני החברה.


 מהסקר עולה, כי הצרכנים מאמינים למנהלים יותר כשהם מדברים על התוצאות העסקיות של החברות, ופחות כשהם מדברים על ערכים ועל דאגה לצרכנים.


תקשורת שיווקית. הצרכנים לא מאמינים למנכ``לים
תקשורת שיווקית. הצרכנים לא מאמינים למנכ"לים


לטענת מחברי המחקר, תוצאות הסקר מראות כי החברות צריכות לשפר את התקשורת שלהן עם הצרכנים באמצעות נרטיב שמדגיש את ערכי החברה ומתקשר את התרומה האמיתית שלה לחברה ולקהילה. "מנכ"לי החברות צרכים להיות מעורבים בתקשורת הזו בכל הרמות, ולא רק במועצת המנהלים שלהם", כתבו מחברי הדוח.

 

עוד נכתב, כי על החברות לתמוך יותר בעובדים במטרה להפוך אותם לשגרירים פעילים יותר של הארגון. זאת, משום שבעיני הצרכנים הם נתפסים כמקור מידע אמין יותר מהמנכ"לים. מדד האמון של סוכנות יחסי הציבור הבינלאומית אדלמן, שהתפרסם מוקדם יותר השנה, הראה תוצאות דומות, מהן עלה כי האמון במנכ"לי החברות נמצא בשפל של כל הזמנים.

כתבות נוספות