דוח: 92% מהמשווקים מחשיבים את עצמם לאתיים

למרות זאת, לפחות רבע ממנהלי השיווק שהשתתפו בסקר חדש אמרו כי הם נגררים לשימוש בטקטיקות לא אתיות

פורסם בתאריך: 16/07/2019, גיליון 1977

92% מהמשווקים תופסים את עצמם כאתיים. כך עולה מסקר חדש של חברת הטכנולוגיה בפרסום Phrasee. אך לפחות רבע מהמשתתפים בסקר אמרו כי העבודה שלהם מאלצת אותם לעשות שימוש בטקטיקות שיווק שאינן אתיות.

 

הטקטיקה שהוזכרה על ידי מרבית מנהלי השיווק שהשתתפו בסקר (69%) היא הגזמה בתיאור המוצר או השירות, או גרוע מכך, אי אמירת אמת. הטקטיקה השנייה שהוזכרה היא שימוש בתמונות שאינן ריאליסטיות. הנתון הזה חשוב, מאחר שמרבית הצרכנים מבצעים רכישות מקוונות על בסיס תמונות. בנוסף, 62% ממנהלי השיווק אמרו כי הם חושבים שזה לא אתי להסתיר מהצרכנים מידע חשוב על המוצר או השירות.

 

אתיקה בשיווק. עניין של הסתכלות
אתיקה בשיווק. עניין של הסתכלות

הדאגות של המשווקים הן גם נדבך חשוב בבניית האמון עם הצרכנים: המחקר מצא כי הצרכנים מייחסים חשיבות רבה לכך שהמותג ינהג בהתאם למסרים השיווקיים שלו עצמו.

 

טקטיקת השיווק השנייה בחשיבותה שנתפסת על ידי מנהלי השיווק כלא אתית, היא שיווק המכוון לקבוצות פגיעות או מוחלשות בחברה. 58% ממנהלי השיווק אמרו כי שיווק שגורם מבוכה לחלש הוא לא מוסרי, כמו גם שיווק המעורר חרדה, פחד או אשמה.

 

88% ממנהלי השיווק אמרו כי אתיקה היא דבר חשוב עבורם וטענו כי לא יעבדו בחברה שאינה נוקטת בטקטיקות שיווק אתיות. אך במקביל, 18% אמרו כי החברה בה הם עובדים כיום עושה שימוש בטקטיקות שיווק שאינן אתיות.

 

ולמי שמאמין בקארמה, 26% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם רואים תוצאות שליליות לאחר שימוש בטקטיקות שיווק לא אתיות.

כתבות נוספות