מהפכה בשירות? שיחה בשידור חי בין המוכר ללקוח

קמעונאית גבינות הולנדית מאפשרת לצרכנים לראות את הנעשה בחנות ולתקשר בצורה אינטראקטיבית עם המוכרנים

פורסם בתאריך: 14/11/2017, גיליון 1896

הידוק הקשר בין נוכחות המשווקים בערוצי הדיגיטל לבין חוויית הקניות בחנות הפך לאחד הנדבכים החשובים ביותר בעולם הקמעונאות של השנים האחרונות. אבל עכשיו, קמעונאית גבינות הולנדית לוקחת את הקשר הזה צעד אחד קדימה כשהיא מאפשרת לצרכנים לצפות בשידור חי מהחנות ולתקשר עם המוכרנים בזמן אמת.

 

היוזמה, תחת השם Kaan’s Stream Store, נערכת בשיתוף הבנק ההולנדי ABN AMRO. צרכנים שרוצים ליצור קשר עם החנות יכולים לעשות זאת באמצעות מסרים מידיים, ואז עולים לשידור עובדי החנות, מספקים מענה לשאלות שלהם וממלאים עבורם את ההזמנות.

 

Kaan’s Stream Store. שידור חי מהחנות
Kaan’s Stream Store. שידור חי מהחנות

במקרה הזה אומנם מדובר ביוזמה מקומית קטנה, אך הכיוון שהיא מציגה יכול להיות בעל חשיבות עצומה לעולם הקמעונאי של השנים הבאות. לא מן הנמנע, כי כבר בעתיד הקרוב יפתחו רשתות השיווק גדולות יותר ערוצי תקשורת ישירים עם הצרכנים באמצעות שידורי וידאו חיים, כשהם משדרגים למעשה את הקשר שעד היום נעשה לרוב באמצעות הדוא"ל או באמצעות מסרונים.

 

למרות זאת, לא בטוח שהיוזמה הזו מתיישבת עם טרנד האוטומציה שכובש את עולם התקשורת עם הצרכנים בעולמות המקוונים. בעוד שבעולם הפיזי הצרכנים רוצים לקבל חוויית קנייה משודרגת מהקמעונאים, בעולם המקוון דווקא הצ'טבוטים הם שכובשים את ליבם של הצרכנים, והשימוש בהם מרקיע שחקים. במיוחד כשהם משולבים באינטליגנציה מלאכותית ברמות שונות.

 

קמעונאיות מזון כגון Subway ו-Cheesecake Factory שילבו לאחרונה צ'טבוטים במערכת ההזמנות שלהן, ואלו זוכים להצלחה גדולה בקרב הצרכנים.

 

לחצו כאן לצפייה בסרטון המתאר את המהלך


כתבות נוספות