הדבקות בערכי המותג שהובילה את בזק בינלאומי להצלחה

בזק בינלאומי הוכיחה כי בזכות החתירה לחדשנות טכנולוגית, מצוינות עסקית ורגישות לצורכי הלקוח היא הצליחה להתגבר על אתגרי השוק ולמצב את עצמה כשחקנית אינטרנט מובילה

פורסם בתאריך: 26/12/2017, גיליון 1902

בזק בינלאומי המשיכה לייצר העדפה ובידול למותג, תוך שמירה על מובילות עסקית בעידן שאחרי בשורת הכבל התת-ימי, באמצעות הובלת טריטוריית הגנת הסייבר לצרכן הפרטי.

 

סיפורה של בזק בינלאומי מדגים כיצד שמירה על ערכי מותג מתורגמת בסופו של דבר להצלחתו. באמצעות דבקות בשלושה ערכים המזוהים עם המותג: חתירה לחדשנות טכנולוגית, מצוינות עסקית ורגישות לצורכי הלקוח, בזק בינלאומי הצליחה להתגבר על אתגר שיווקי מורכב ולמצב את עצמה שוב כשחקנית אינטרנט מובילה.

 

אף על פי ששינויים רגולטוריים בשוק התקשורת איימו על קטגוריית האינטרנט בסכנת קומודיטיזציה, בזק בינלאומי התעקשה שלא להפוך לשחקנית מחיר ואיתרה מנוע צמיחה חדש - טריטוריית הגנת הסייבר לצרכן הפרטי. אסטרטגיה זו, תרמה ליצירת העדפה ובידול למותג, תוך שמירה על מובילות עסקית בעידן שאחרי בשורת הכבל התת-ימי.

 

חברת בזק בינלאומי הוקמה כחברה בת של בזק ב-1996, עם פתיחת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות. ב-1999 התרחבה החברה גם לתחום האינטרנט, וכיום היא מחזיקה בכ-42% מהשוק. ב-2006 הרחיבה החברה את פעילותה גם לסקטור העסקי ונכנסה לתחום האינטגרציה וה-IT. היום, הפכה החברה לאינטגרטור מוביל בישראל, והיא מספקת סינרגיה מלאה בין עולמות ה-IP וה-IT.

 

ב-2012 השלימה בזק בינלאומי את הפרויקט האסטרטגי הגדול ביותר בתולדותיה - הקמת תשתית תקשורת עצמאית בים התיכון, המקשרת לראשונה בין ישראל ואירופה באמצעות כבל תת-ימי. פרויקט פריסת הכבל חולל מהפכה בשוק האינטרנט הישראלי ותרם להגדלת נתח השוק של החברה.

 

ב-2016 נכנסה החברה לטריטוריות הגנת הסייבר והשיקה את השירות הראשון בסדרה - Cyber Wall - פתרון ראשון מסוגו עבור לקוחות פרטיים, שמקדם שכבת הגנה לאינטרנט מפני הונאות רשת באתרים מתחזים.

 



הסביבה התחרותית

בשנים האחרונות שוק האינטרנט חווה טלטלות רבות בעקבות שינויים רגולטוריים ששינו את המבנה שלו מן היסוד. בשנת 2012 מיזגו לתוכן חברות התקשורת סלקום ופרטנר את ספקיות האינטרנט 012 ו-013, וכתוצאה מכך הוצף השוק במבצעים אגרסיביים וחסרי תקדים. השוק הפך להיות שוק של חבילות משולבות שמוכרות מוצרים נוספים, כאשר אינטרנט לבד נתפש כקומודיטי.

 

ב-2015 עבר השוק טלטלה נוספת עם יישום רפורמת השוק הסיטונאי. המשמעות המיידית למהלך הייתה האצה נוספת בתחרות על המחיר וצמצום נוסף של חסמי הכניסה אל השוק. האתגר השיווקי, השינויים הרגולטוריים ורפורמת השוק הסיטונאי הובילו לכך שקטגוריית האינטרנט הפכה להיות בסכנת קומודיטיזציה ונתפשה כמוצר משלים בשוק של חבילות משולבות.

 

לאורך השנים השקיעה בזק בינלאומי משאבים רבים בפיתוח חדשנות על מנת לספק לצרכן את ביצועי האינטרנט הטובים בשוק והשירות המקצועי ביותר, מבלי להפוך לשחקנית מחיר. במציאות המאתגרת שנוצרה, בזק בינלאומי החליטה לדבוק באסטרטגיה שלה ולא להגרר למשחק המחיר ולחפש אחר מנוע צמיחה חדש שבאמצעותו תייצר העדפה ובידול למותג, תוך שמירה על מובילות עסקית בעידן שאחרי בשורת הכבל התת-ימי.

 

הפתרונות היצירתיים

עמידה בחזית הגנת הסייבר. על מנת שלא להפוך את בזק בינלאומי לשחקן מחיר ולשמר את מעמדה, החברה התמקדה ביצירת מנועי צמיחה נוספים שייצרו ערכים חדשים לגולשים, מתוך ההבנה שהאינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של הגולשים, שהופך במקביל גם לאזור סכנה למשתמש ולתוכן הדיגיטלי שלו.

 

הבנה זו הובילה את החברה לסמן יעד חדש - כיבוש טריטוריית הגנת הסייבר לצרכן הפרטי, תוך הנגשת הנושא בצורה פשוטה וסגמנטיאלית למגוון לקוחותיה. בעקבות זאת, החברה החליטה לקדם אסטרטגיה של Cyber as a Service, שמטרתה להנגיש את עולם הגנת הסייבר לכל הלקוחות בישראל.

 

ב-2016 השיקה בזק בינלאומי את שירות ה-Cyber Wall הראשון מסוגו עבור הלקוחות הפרטיים שירות זה מקדם שכבת הגנה לאינטרנט מפני הונאות רשת באתרים מתחזים. השירות שפותח בשיתוף חברות האבטחה המובילות בעולם, היה הראשון מתוך RoadMap של שירותים ומוצרים בעולם הגנת הסייבר שפיתחה החברה. בשנת 2017 שירות זה אף זכה בפרס החדשנות הבינלאומי של "מוצר השנה - בחירת הצרכנים".

 

 לצד הפיתוחים הטכנולוגיים בזירת הגנת הסייבר, ניצלה בזק בינלאומי את מומחיותה לצורך השקת פתרון בדמות מענה אנושי, שהיווה את מוקד הסייבר הראשון בישראל. המוקד מעניק שירות ליווי ותמיכה בנושא הגנת סייבר ללא עלות ללקוחות הפרטיים. לצורך כך גייסה החברה מומחי סייבר שעברו הדרכה והכשרה מיוחדת כדי לתת מענה לכלל הגולשים.

 

כחלק מאסטרטגיית הגנת הסייבר המשיכה החברה להשיק מוצרים מתקדמים לצרכן הפרטי, ופיתחה בשיתוף ענקיות הטכנולוגיה צ'ק פוינט וסיסקו את שירות ה-Cyber Shield - הגנה מפני גורמים עוינים ברשת (עברייני רשת והאקרים) שמטרתם להשתלט על קבצים ומחשבים באמצעות נוזקת הכופר, ולבקש כסף עבור שחרורם. ה-Cyber Shield הוא פתרון היברידי ייחודי המשלב שתי שכבות הגנה - הגנה רשתית והגנה מקומית.

 

כיום החברה ממשיכה לפתח מוצרים ושירותים נוספים בעולמות הגנת הסייבר על מנת להמשיך ולספק את שכבת ההגנה המקסימלית ללקוחותיה ולהבטיח חוויית גלישה מיטבית ברשת.

 



בזק בינלאומי במגזר העסקי

בזק בינלאומי הינה חברת אינטגרציה ו-IT מובילה בישראל. בעשור האחרון, הצליחה החברה לצמוח ולהציג זינוק מרשים מפוזיציה של שחקנית ISP בלבד, לשחקנית מובילה בכל תחומי ה-IT. כיום החברה מספקת פתרונות מגוונים מקצה לקצה ומנהלת שיתופי פעולה עסקיים ואסטרטגיים עם כלל היצרנים המובילים בארץ ובעולם.

 

לבזק בינלאומי רשת Data Centers גדולה ושרידה, המונה כ-11 מתקנים: 7 מתקנים ברחבי העולם (לרבות בהונג קונג) ו-4 מתקנים בישראל, כולל מתקן תת-קרקעי המספק פתרונות DR, מארח את כלל אתרי משרדי הממשלה ומהווה מתקן אסטרטגי של מדינת ישראל.

 

הרשת מאפשרת ללקוחות החברה ליהנות מפתרונות Data גלובליים, לצד ניהול רשתות בינלאומיות. כמו כן, החברה מספקת פתרונות ענן מורכבים בכל תצורה שקיימת: private, public & hybrid ומאפשרת ללקוחות לבחור בין פתרון מקומי או גלובלי.

 

כחלק ממומחיותה בתחום פתרונות אבטחת המידע ו-Cyber, בשנת 2017 חנכה החברה מרכז בקרה וניטור סייבר ייעודי עבור לקוחותיה העסקיים בארץ ובחו"ל. המרכז החדש מספק שירותי בקרה, ניטור וניהול לכלל הלקוחות העסקיים של החברה בכל רחבי העולם - מלקוחות SME ועד לארגוני Enterprise הגדולים במשק, כגון גופים פיננסיים ומוסדות ממשלתיים שונים.

 

מטרת מרכז ה-Bezeq International - International Cyber Security Center היא לתת מענה לאיומים במרחב הסייבר עבור השוק העסקי, ליצור מודיעין סייבר מקיף והערכות מצב מול איומי הסייבר השונים וליישם מערכי הגנה מתקדמים לטיפול מפני מתקפות סייבר, תוך שמירה על נכסי הארגון.

 

כחלק מאסטרטגיית הטווח הארוך שלה, גם בעתיד תמשיך בזק בינלאומי להשקיע בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, שירותים ומוצרים, שיאפשרו ללקוחותיה לעמוד בקדמת הטכנולוגיה ולהצעיד את העסקים שלהם קדימה.

 


דברים שלא ידעת על בזק בינלאומי

  • הכבל התת-ימי של החברה נפרס לאורך 2,297 קילומטר, מחופי תל אביב-יפו ועד לבארי באיטליה. הכבל המונח בעומקים של עד 1,300 מטר מתחת לפני המים, בעל קיבולת העברת מידע שתמלא את צורכי הגולשים בישראל ל-25 השנים הבאות לפחות.
  • התוכי של בזק בינלאומי החל את דרכו בשנת 2000 בפרסומת של החברה, כאחת משלוש חיות מחמד (כלב, חתול ותוכי) המתלוננות על היעדר יחס מבעליהן בעקבות כניסת האינטרנט לביתן.
  • בשנותיו המוקדמות היה התוכי דמות מפלסטלינה בעיצובו של האמן רוני אורן. הדמות עוצבה בהשראת שלום אסייג, המדובב אותה.
  • פעילות החברה במגזר העסקי מהווה כ-60% מהכנסותיה.

 

אבני דרך בחיי בזק בינלאומי

1996 - תחילת דרכה של בזק בינלאומי כחברת שיחות בינלאומיות.

1999 - החברה נכנסת לתחום האינטרנט.

2006 - החברה נכנסת לתחום ה-IT והאינטגרציה.

2012 - השקת פרויקט הכבל התת-ימי הראשון בישראל.

2016 - כניסה לתחום הגנת הסייבר לצרכן הפרטי באמצעות פתרונות ייעודיים, תוך מימוש אסטרטגיית cyber as a service.

2017 - Cyber Wall זוכה בפרס החדשנות של "מוצר השנה - בחירת הצרכנים"; השקת Data Center רביעי.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות