"חברות מוצרי הצריכה משלמות יותר עבור פחות אריזה"

הצרכנים הסביבתיים רוצים לראות אריזות ידידותיות יותר לסביבה, אך הפיתוח שלהן דורש מהמשווקים משאבים גדולים

פורסם בתאריך: 06/08/2019, גיליון 1980

כחלק ממגמת הקיימות שכובשת את העולם, הצרכנים מעדיפים שלמוצרים שהם רוכשים תהיה פחות אריזה. למרות זאת, דוח חדש מגלה כי אריזה קטנה יותר ממש לא מתורגמת להוצאה קטנה יותר.

 

מהדוח, שהוכן על ידי חברת L.E.K. Consulting וכלל 250 חברות מוצרי צריכה, עלה כי 75% מהחברות מתכוונות להגדיל את ההוצאה שלהם על אריזות בשנה הקרובה. עלייה משמעותית לעומת 65% מהחברות שעשו זאת ב-2018 ו-40% בשנת 2017.

 

בעוד ש-85% מהחברות שהשתתפו בסקר אמרו כי הן עובדות על שינוי האריזות שלהם על מנת שיהיו ידידותיות יותר לסביבה, הדוח חשף גם טרנדים נוספים שכולם דורשים השקעה בפיתוח אריזות חדשניות. כך למשל, 57% מהחברות מפתחות אריזות קלות יותר לפתיחה, ו-51% מפתחות אריזות הכוללות כמות קטנה יותר מהמוצר לשימוש חד פעמי.

 

טייד. אריזות ייעודיות למסחר מקוון
טייד. אריזות ייעודיות למסחר מקוון

ציבור הצרכנים הופך למודע יותר לבעיה הסביבתית שיוצרות האריזות, במיוחד עקב המעבר לקניות באינטרנט שמייצרות כמות גדולה מאוד של אריזות וחומרי אריזה שאין בהם צורך לאחר סיום המשלוח.

 

רק לאחרונה הודיעה ענקית המסחר המקוון אמזון כי היא תחייב את הסוחרים שלה לעשות שימוש באריזות סטנדרטיות וחסכוניות יותר. אומנם, המהלך של אמזון קשור גם לעלויות המשלוח הגבוהות שנדרשות ממוצרים הארוזים באריזות גדולות יותר, אך גם לנושא איכות הסביבה יש חלק לא מבוטל בהחלטת החברה.

 

סטארט-אפ בשם TerraCycle החל לאחרונה בפיילוט עם הקמעונאית וולמארט, במסגרתו הוא מספק לה אריזות מתכלות למשלוח מוצרים לבתי הלקוחות. לאחר המשלוח, האריזות נאספות מחוץ לבתי הצרכנים למיחזור על ידי החברה.

 


כתבות נוספות