כך מותגי מכירה ישירה מחזקים את הקשר עם הלקוח

במקום התלות הגמורה שלהם בקמעונאים, מאפשרת עכשיו הטכנולוגיה למותגים למכור ישירות לצרכנים גם מוצרים בסיסיים, להבין טוב יותר את הצרכים ולהתאים להם מוצרים אישיים

פורסם בתאריך: 17/04/2018, גיליון 1917

החל משנת 2015 המותג Dirty Lemon מוכר את המשקאות הפונקציונאליים שלו רק באמצעות מכירה ישירה לצרכנים. בכנס הקמעונאות הבינלאומיShoptalk ,, שנערך לאחרונה, תיאר זאק נורמנדין, מנכ"ל החברה, את מודל ההזמנות הייחודי של המותג וסיפר על תוכניות ההתרחבות של Dirty Lemon. "כאשר לקוחות מגיעים לאתר שלנו, הבידול היחידי מול אתרים אחרים הוא שאנחנו מבקשים מהם מספר טלפון", אמר נורדמדין והוסיף, כי "בהזמנה הבאה, כל שעל הלקוח יהיה לעשות הוא לשלוח אלינו הודעה במסרון".

 

מערכת ההזמנות של החברה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת לקיחת הזמנה באמצעות מסרונים. במקרה שהמערכת נכשלת בהבנת הלקוח, התקשורת מועברת לנציג אנושי. הלקוחות אינם נדרשים להוריד אפליקציה או להיכנס לאתר לצורך הזמנה חוזרת.

 

בכל חודש יותר מ-100 אלף לקוחות מבצעים הזמנות, כאשר כ-60% מהם הם לקוחות חוזרים. עכשיו, מתכננת החברה להרחיב את קו המוצרים שלה ולהשיק משקאות נוספים. לאחרונה היא רכשה את חברת המיצים Juice Served Here, והיא מתכננת להציע גם את המשקאות שלה לרכישה באמצעות מסרונים. בהמשך, מעוניינת החברה להכניס למגוון גם משקאות אלכוהוליים קלים ומים מוגזים.

 

Dirty Lemon. קשר ישיר עם הצרכנים
Dirty Lemon. קשר ישיר עם הצרכנים

בפאנל בנושא מכירות ישירות שנערך בכנס דיבר גם זהיר דוסה, מנכל חברת Function of Beauty, המציעה שמפו וקונדישנר מותאמים אישית. בשלב הראשון החברה מבקשת מהלקוחות למלא שאלון על סוג השיער שלהם, המטרות שלהם ואיזה צבעי שיער הם אוהבים. לאחר מכן, האלגוריתם החכם של המותג מיצר את המתכון לשמפו המיוחד והוא נרקח עבור הלקוח. שם הלקוח מודפס על האריזה.

 

Function of Beauty פתחה חנות דגל בניו יורק, שם יכולים הצרכנים לצפות בכל תהליך ההכנה. לדברי דוסה, היכולת לתקשר ישירות עם הצרכנים באמצעות מכירות ישירות היא קריטית לכל מותג, על מנת לבנות יחסים אישיים יותר עם הלקוחות ולהבין את הצרכים שלהם.


כתבות נוספות