תדירות הביקורים של הצרכנים ירדה בצורה חדה, ורשתות המזון חייבות להיערך בהתאם

מי שנחשבת לגורו הקמעונאות מסבירה מה יכולים הקמעונאים לעשות על מנת להילחם במגמה הבעייתית עבורם

פורסם בתאריך: 27/11/2018, גיליון 1946

בשנת 2006 ביקרו הצרכנים בארצות הברית ברשתות המזון 2.1 פעמים בשבוע בממוצע. השנה ירדה תדירות הביקורים הממוצעת ל-1.6 פעמים בשבוע. כך עולה מנתונים המפורסמים באתר Statista. הסיבות לירידה החדה בתדירות הביקורים ברשתות המזון הן מגוונות, החל בהזמנות מקוונות ומשלוחים עד הבית באותו היום, ועד לתוכניות המינויים הישירות של חברות מוצרי הצריכה הגדולות. אך לדברי פטרישה וקיץ' וולדרון, מנכ"לית חברת הייעוץ Vision First ומי שנחשבת לגורו עם ניסיון של 20 שנה בתחום הקמעונאות, הנתון הזה חייב להדליק נורה אדומה ברשתות המזון המסורתיות.

 

אז איך יכולים הקמעונאים המסורתיים לספק מענה לדרישות הצרכנים המחפשים נוחות, לצד מידע, בריאות וארוחות מוכנות לאכילה? וקיץ' וולדרון מציעה מספר כיוונים שיעזרו לקמעונאיות הוותיקות להישאר בתחום.


Sprouts Farmers Market. חושבים על כל הפרטים הקטנים
Sprouts Farmers Market. חושבים על כל הפרטים הקטנים

הציעו פתרונות (ולא רק אוכל)

וקיץ' וולדרון מתארת ביקור שערכה לאחרונה בחנות של רשת המזון Sprouts Farmers Market בפילדלפיה. לדבריה, החנות הייתה מלאה בפתרונות אכילה שתמכו בסלוגן של החברה "אוכל בריא בפחות". מרגע הכניסה לחנות היה ברור כי מנהלי הרשת, המפעילה 280 חנויות ענק בארצות הברית, הקדישו מחשבה לכל הפרטים שהופכים את חוויית הקנייה לטובה ומהנה יותר עבור הצרכנים. וקיץ' וולדרון הוסיפה כי חוויית קנייה מרשימה יותר גורמת למערבות ונאמנות גדולה יותר של הצרכנים.

 

הפכו את זה לפשוט (וכייפי)

רתמו את כוחה של הטכנולוגיה על מנת לאסוף נתונים שיסעו לכם להבין ומאוחר יותר לערב את הצרכנים, כתבה וקיץ' וולדרון. השתמשו בנתונים כדי לערוך אופטימיזציה מתמשכת בכל התחומים, החל במגוון וכלה בקידומי המכירות. השקיעו בלימוד העובדים בחנות, על מנת שהם ידעו יותר וכך יוכלו לספק חוויה טובה ומושכלת יותר לקונים. עודדו את הלקוחות שלכם לא רק למצוא בקלות את המוצרים שהם מחפשים, אלא גם לגלות מוצרים חדשים בחנות. השתמשו במסרים ברורים אך משעשעים כדי לתקשר עם הלקוחות.


כתבות נוספות