התחזיות מתריעות: ענף הפרסום עומד בפני שנה קשה

שלוש מחברות המדיה המובילות בעולם ערכו תחזיות לקראת השנה הקרובה בתחום הפרסום העולמי - והעתיד אינו מבשר טובות

פורסם בתאריך: 20/12/2016, גיליון 1853

רגע לפני שהשנה האזרחית מגיעה אל קיצה, מפרסמות חברות המדיה הגדולות בעולם את התחזיות שלהן לשנה הבאה - והתמונה המצטיירת נראית עגמומית למדי.

שוק הפרסום. נערכים לשנה של האטה
שוק הפרסום. נערכים לשנה של האטה
מהתחזית של חברת הפרסום Magna Global עולה כי בשנה הבאה תירשם הצמיחה האיטית ביותר בשוק הפרסום העולמי ב-15 השנים האחרונות - בשיעור איטי יותר מזה שנרשם בימי המשבר שחווה השוק בשנים 2008-2009. בחברה צופים כי בשנה הבאה ירשום שוק הפרסום העולמי עלייה מתונה של 3.6% ויגיע ל-510 מיליארד דולר, לעומת צמיחה של 5.7% שנרשמה השנה.
עוד צופים בחברה כי הפרסום במדיות הדיגיטליות צפוי לעמוד בשנה הבאה על כ-40% מסך עוגת הפרסום כולה, לעומת נתח של 36% לפרסום בטלוויזיה הלינארית. מגמת ההשתלטות צפויה להימשך גם בשנים הבאות, כאשר בשנת 2021 צפוי הדיגיטל לקחת יותר מ-50% מסך עוגת הפרסום כולה.
בתוך העולם הדיגיטלי, הפרסום במובייל והפרסום באמצעות סרטוני וידאו נמצאים במגמת עלייה, בעוד שחלקן של מודעות הבאנר נמצא בירידה. בהתאם לצמיחה המואצת בפרסום במובייל, הפרסום במחשבים רגילים נמצא במגמת ירידה.
מהתחזית השנתית של חברתGroupM  עולה כי 71 סנט מכל דולר שיושקע בפרסום בשנה הבאה יוקדשו למדיות דיגיטליות, לעומת 21 סנט אשר יופנו לפרסום בטלוויזיה.
מהתחזית השנתית של חברת Zenith עולה כי הפרסום ברשתות החברתיות ימשיך במגמת העלייה, ויגרוף 20% מסך הפרסום המקוון תוך כשנתיים (לעומת 16% בשנה החולפת).
לסיכום, בשלושת חברות המדיה מאמינים כי הפרסום בטלוויזיה הוא עדיין הכל החשוב ביותר למותגים, אך פרסום באמצעות וידאו מקוון מתחיל להוות גם הוא כלי תחליפי ראוי לקידום.
כתבות נוספות