בעמינח מעצבים חלום בדרך לחוויית שינה איכותית

בעזרת זרועות הפיתוח והקמעונאות שלה, הצליחה עמינח לעמוד בתחרות מול האפשרויות הבלתי מוגבלות העומדות בפני הצרכן בעידן הדיגיטלי. באמצעות אסטרטגיה חדשה, מצליחה הרשת לשמור גם על הלקוחות הפוטנציאליים בתוך סניפיה

פורסם בתאריך: 29/05/2018, גיליון 1923

במסגרת מיקוד בחוויית שינה מושלמת עבור מגוון הלקוחות, העמיקה עמינח את חוויית הלקוח בשלוש הרשתות הקמעונאיות שלה, המספקות יחד פתרונות ממוקדים עבור כלל הלקוחות הישראליים.

 

קבוצת עמינח פועלת בעולם השינה באמצעות שתי זרועות: האחת פיתוח הנדסה ושיווק מזרנים ופתרונות שינה לקהלים מגוונים, והשנייה כקבוצת רשתות קמעונאיות המתמחות בעולם זה.

 

ברשת עמינח סנטר שמים דגש מיוחד על השפעת שינה טובה על איכות החיים של הלקוחות ומשקיעים משאבים בפיתוח ושיווק פתרונות שינה, המתייחסים למבנה הגוף ולצרכיו. כמשווקת מזרנים ופתרונות שינה, עמינח השיקה לאורך השנים מותגים וקונספטים שונים, כגון המרכז הבריאותי, ספפה, מיטה וחצי, King Koil, iSpace, אמריקן קומפורט ועוד.

 

בעמינח הבינו שבנוסף למותג מוּכָּר ואמין שמספק פתרונות שינה מתקדמים ומותאמים, הלקוחות מחפשים גם חוויה עיצובית שתהפוך את חדר השינה הפרטי למקום אישי ושקט, שיכול להציע מפלט מחיי היומיום. כתוצאה מכך, בשנה שעברה יצאה החברה במהלך נרחב שהתבסס על שיתוף פעולה עם אדריכלים ומעצבי פנים, שכל אחד מהם קיבל משימה - לעצב את "חדר השינה של חלומותיו“, שבמרכזו ניצבת אחת המיטות של המותג.

 

השנה עמינח השיקה את חנות הדגל ברחוב הלח"י בבני ברק, המשתרעת על שטח של כ-700 מ"ר, ומעוצבת ברוח ספר האדריכלים. המיטות של המעצבים והאדריכלים יוצרות במקום קולקציה מגוונת, עשירה ועדכנית.

 

כקמעונאית, פועלת עמינח באמצעות 50 חנויות בפריסה ארצית, המופעלות תחת שלושה פורמטים שונים שפונים לקהלי המטרה. המותגים השונים מאפשרים לכל לקוח למצוא את המוצרים, רמות המחיר והעיצוב המתאימים לצרכיו.

 

כמו כן, החברה החלה בגיבוש אסטרטגיה קמעונאית חדשה לפיה קירבת הסניפים אחד לשני היא יתרון, הרי צרכנים מבצעים בכל מקרה חיפוש בין אלטרנטיבות לפני שהם מקבלים החלטת רכישה, ולכן כדאי שהאלטרנטיבות יהיו קרובות זו לזו, כך שלצרכן יהיה קל למצוא את מבוקשו באחת מרשתות הקבוצה.

 


האתגר השיווקי

על מנת לתת מענה לצרכן החדש שדורש זמינות לצד מחיר, קמעונאים ויצרנים מבינים כי עליהם לספק Value for Money, כלומר מוצרים איכותיים במחיר משתלם וזמינות מיידית. אתגר זה נכון גם לעולם השינה, שבו על עמינח לעמוד בתחרות מול האפשרויות הבלתי מוגבלות העומדות בפני הצרכן בעידן הדיגיטלי, ולספק את המוצרים הטובים ביותר, במחיר הטוב ביותר ובזמן הקצר ביותר.

 

הפתרונות היצירתיים

רשת גוד נייט - הבית הראשון שלי. הרשת מותאמת לעמידה באתגר השיווקי של עמינח. גוד נייט נולדה כפורמט לקהל הצעיר - סטודנטים, צעירים וזוגות שעוברים לדירה הראשונה שלהם, ומחפשים פתרונות שינה בתקציב מוגבל. היא מרכזת מוצרים של מותגים מובילים ומציעה מחירים אטרקטיביים במיוחד. בין המותגים שמציעה הרשת נמנים כל מותגי הבית של עמינח, כמו ספפה ומיטה וחצי ובמקביל גם עמינח קינג קויל, רדיסון וסרטה - שנבחר למזרן הנמכר ביותר בארה"ב על ידי ה"פורניצ'ר טודיי" ומשווק בלעדית ברשת.

 

בנוסף, מציעה הרשת חוויית שירות המבוססת על מערך מומחים שמתאימים את המוצר הנכון ללקוחות, ומאפשרים לכל לקוח להתנסות במוצר שרכש במשך 30 ימים ללא התחייבות.

 

לאחרונה הפכה הרשת למובילה מבין שלוש הרשתות הקמעונאיות של עמינח, עם נוכחות קבועה של קמפיינים ופעילות בדיגיטל. בשנה החולפת עברו סניפי הרשת מתיחת פנים עיצובית, נוסף סניף המשתרע על פני 700 מ"ר בראשון לציון והורחבו סניף ירושלים בתלפיות וסניף צומת ביל"ו שמשתרע כעת על פני 500 מ"ר.

 

רוב המוצרים בחנויות נמכרים תחת המותג הפרטי של הרשת, כאשר החלק הארי של המכירות מתבצע בשיטת "שלם וקח", במטרה לתת מענה לדרישת הלקוחות בני דור ה-Y, שרוצים לקבל את המוצרים כבר במועד רכישתם או כמה ימים מאוחר יותר.

 

רשת עמינח סנטר - השלב הבא בעולם השינה. רשת עמינח סנטר מספקת פתרונות ללקוחות מבוססים יותר, המנהלים קריירה, משפחה ובית. הרשת משווקת חדרי ומוצרי שינה בסגנונות שונים ובמגוון מותגים, הכוללים את מיטב החידושים הטכנולוגיים. המותגים הנמכרים ברשת - עמינח, King Koil, ספפה, מיטה וחצי, מערכות מתכווננות סוויספלקס, SERTA MASTERPICE ועוד - שמבטיחים להציע פתרונות לחוויית שינה מושלמת.

 



לפני כעשר שנים, עמינח הייתה החברה הראשונה בעולם שהשיקה מיטה מתכווננת עם ארגז מצעים. השנה, השיקה הרשת את הדור הבא של מיטות מתכווונות עם ארגז מצעים, ותמכה במהלך באמצעות קמפיין פרסום הומוריסטי בטלוויזיה ובמדיות נוספות.

 

עד לאחרונה, המזרן במיטות המתכווננות היה מחובר לשטח המיטה באופן קבוע. במיטה החדשה שהושקה השנה, ניתן להפריד את המזרן מהמשטח, מה שמאפשר אורך חיים ארוך יותר למיטה כמו גם אפשרויות רבות יותר בבחירת המזרן.

 

אמריקן קומפורט - נוחות יוקרתית ומפנקת. רשת הפרימיום אמריקן קומפורט מציעה חוויית פינוק באמצעות מוצרים יוקרתיים, שהדגש בהם הוא על איכות ונוחות, רוגע ושלווה. בין מוצרי הרשת ניתן למצוא כורסאות טלוויזיה, מערכות ישיבה מתכווננות, סלונים מתכווננים, כורסאות מסאז' המדמות עיסוי ידני ועוד.

 

בליבת המותג עומד צוות מהנדסים ומעצבים, שמאפשר להביא לשוק מוצרים מתקדמים ביותר. במהלך השנים החברה הקימה מחלקת פיתוח מקצועית בישראל שבמסגרתה מהנדסי החברה פיתחו מנגנונים מכניים חכמים לכורסאות הנפתחות, שמוגנים בפטנט עולמי. מנגנון שפותח בחברה נמכר כיום גם ליצרניות אחרות בעולם.

 

על מנת לתת מענה לקהל הישראלי, שרוצה לקבל את המוצרים שהוא מזמין במהירות המירבית, הקימה החברה גם מערך לוגסטי חכם שעוזר באספקת הכורסאות והמיטות עד 72 שעות לאחר הזמנת הלקוחו בחנויות הרשת. בנוסף, החברה מתכננת את המוצרים שלה במספר גדלים, על מנת לספק התאמה אישית ללקוח.

 

בשנים האחרונות מלווה את הכורסאות המתכווננות של המותג הסלוגן "פינוק ממחלקה ראשונה". השנה השיק המותג פרסומת טלוויזיה במהלכה נראה שחקן היושב על אחת הכורסאות המתכווננות של המותג ולרגע מתבלבל לחשוב שהוא נמצא במחלקה ראשונה במטוס.

 

דברים שלא ידעת על עמינח

  • הצרכן הישראלי מחליף מזרן פעם בשבע שנים בממוצע.
  • המיטה המתכווננת הראשונה בעולם עם ארגז מצעים פותחה בעמינח.
  • השחקנים עוז זהבי, סנדי בר, אגם רודברג, עומר ברנע ואחרים התחילו את קריירת הדוגמנות שלהם כילדים מקפצים על מזרני עמינח.
  • עמינח מאפשרת לצרכנים לשלוט במיטות החשמליות המתכווננות שלה באמצעות אפליקציה לסמארטפון.

 

אבני דרך בחיי עמינח

1965 - עמינח נוסדה.

1970 - עמינח משיקה את “המרכז הבריאותי“.

1975 - עמינח מפתחת את “ספפה“.

1994 - עמינח משיקה את “מיטה וחצי“.

2000 - עמינח מקימה את עמינח מדיק.

2014 - עמינח מקדמת את קו המיטות המתכווננות.

2016 - השקת סניף הדגל של עמינח סנטר בבני ברק.

2017 - השקת סניפי הדגל של גוד נייט בראשון לציון, ביל"ו וירושלים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות