מהצרכן הביתי ועד לאנשי המקצוע: השפה החדשה של טמבור

המותג השיק לצרכנים הפרטיים אתר חדש ועשיר בתוכן ומגזין עיצוב מעורר השראה, פיתח כלים מקצועיים חדשים וניוזלטר חודשי עבור אדריכלים ומעצבים והשיק עמוד פייסבוק לאנשי המקצוע

פורסם בתאריך: 13/02/2019, גיליון 1957

משנת הקמתה ב-1936 ועד היום, טמבור היא מילה נרדפת לצבע בפרט ולחלוציות בענף הבנייה בישראל בכלל, והסיפור ההיסטורי שלה שזור בקורות צמיחתה ובנייתה של המדינה.


לאורך השנים, פיתחה טמבור סל מוצרים מגוון ורחב היקף וכיום היא מהחברות המובילות בישראל בשוק מוצרי הצבע והגמר לבנייה. טמבור היא החברה היחידה שמציעה מכלול מוצרים בעולם הצבע והבנייה – ממוצרי צבע לבית ולתעשייה, דרך מוצרי בנייה כגון לוחות גבס, אבקות ודבקים ועד חומרים ייחודיים לענפי התעופה, הרכבות, הספנות, הדפוס ועוד.


בכל היבטי הפעילות שלה – ייצור מוצרים לשוק הביתי, לענף הבנייה ולתעשייה – טמבור פועלת מתוך חזון אחד: יצירת שינוי לטובה במרחב הבנוי. חזון השינוי נועד לגעת בכולם: להעניק כלים עדכניים לאדריכלים ולמעצבים, לשפר את מקצועיות אנשי המקצוע בארץ ולספק לדיירים סביבת מגורים אסתטית ונעימה.


טמבור שואפת לקדם את ענף הצבע והבנייה בישראל, ולשם כך היא מפעילה ערוצי הדרכה, סדנאות, השתלמויות, מוקד מומחים טלפוני, מערך רחב של יועצים טכניים ועוד מגוון אפשרויות לקבלת ייעוץ והדרכה עבור הקהל המקצועי. מערך ההפצה הרחב של החברה כולל כ-700 "טמבוריות" בפריסה ארצית. את מוצרי טמבור אפשר גם למצוא ברחבי אירופה, אגן הים התיכון, אפריקה, המזרח הרחוק וביבשת אמריקה.

 


האתגר השיווקי

האתגר המרכזי שעמד בפני החברה היה יצירת שפה שיווקית מותאמת, ממוקדת ומבודלת לכל אחד מהקהלים השונים אליהם היא פונה - צרכנים פרטיים, אנשי מקצוע ואדריכלים ומעצבים, תוך מיקוד השיח באיכות הצבעים והחומרים והשפעתם המכרעת על עיצוב הסביבה והבית.

 

הפתרונות היצירתיים

במהלך השנה החולפת, הגדירה טמבור שפה תקשורתית חדשה למותג, והשתמשה במגוון רחב של אופני תקשורת ומסרים, שהותאמו לכל אחד מקהלי הלקוחות שלה. זאת, באמצעות בניית ערוצי תקשורת מפולחים, שנתנו מענה רלוונטי וערך אמיתי לכל אחד מסוגי הקהלים ותוך שימוש במסרים שהותאמו להם, ושביטאו את אישיות המותג טמבור: מקצועי, מנוסה, עדכני ומלא תשוקה.

 


פתרונות לקהל הפרטי

אתר חדש. השנה השיקה טמבור אתר חדש המיועד לקהל הפרטי, המעוצב באופן ידידותי ומזמין. האתר מכיל עשרות כתבות תוכן בתחום העיצוב והצבע, מדריכים מצולמים, טיפים לצביעה נכונה ועוד.


מגזין עיצוב. בקיץ האחרון הפיקה החברה מגזין עיצוב חדרים מיוחד, המספק מגוון רעיונות והשראה לשימוש יצירתי בצבע בחללי הבית. המגזין הופץ במאות אלפי עותקים ברחבי הארץ.


עמוד פינטרסט. השנה נפתח לראשונה לטמבור עמוד פינטרסט המציג רעיונות והשראה מתוך הפרויקטים של טמבור, לצד עדכונים על הטרנדים הכי חמים בתחום העיצוב בצבע מהארץ ומהעולם, עם התאמה לקהל הישראלי.


סרטון פרסומת חדש. גם השנה המשיכה החברה את סדרת סרטוני הפרסומת שלה אותם מובילה מאי – הילדה השיפוצניקית. בסרטון החדש למוצר סופרקריל 2000, מראה מאי את הדירה לקונים פוטנציאליים המתלהבים ממראה הדירה, רק כדי לגלות בסוף הסיור שאין בכוונת משפחתה של מאי למכור את הדירה. למעשה, הם רק רוצים להשוויץ בתוצאות המרשימות של הצביעה. המסר בסרטון, בשונה מקודמיו, כבר לא התמקד בצבע המועדף על בעלי המקצוע, אלא שם דגש על משמעות הצבע בבית הפרטי של כל אחד ואחת.

 

פתרונות לאדריכלים ומעצבים

ניוזלטרים ייעודים. טמבור הפיצה השנה שני ניוזלטרים חודשיים המיועדים לקהל האדריכלים והמעצבים, ויצרה פעילויות מותאמות עבורם בעמוד הפייסבוק הייעודי לקהל זה.


מגוון כלי עבודה חדשים. השנה הושקה מניפת צבעים ייחודית לבוגרי "סקולה", בית ספר מוביל בתחום ההום סטיילינג, ומניפת רובה חדשה.

 


פתרונות לאנשי מקצוע

עמוד פייסבוק ייעודי. כחלק מהעמקת הבידול בין הקהלים השונים אליהם פונה טמבור, הושק השנה עמוד פייסבוק לאנשי מקצוע. העמוד כולל סרטונים, טיפים ומאמרים ייעודיים לאנשי המקצוע בתחומי הצבע, הבנייה והגבס, מסייע לקדם אנשי מקצוע שעובדים עם מוצרי טמבור ומציע סדנאות וקורסים ייעודיים להרחבת תחומי הפעילות והידע המקצועי.


סדרת סרטוני הדרכה. טמבור פרסמה השנה מגוון סרטוני הדרכה מקצועיים המיועדים לאנשי מקצוע. בנוסף, העלתה החברה סדרת חסויות בערוץ הספורט.

 

דברים שלא ידעת על טמבור

  • טמבור אחראית לצביעה של כמה אייקונים ישראלים, ובהם תיאטרון הבימה הראשון, רכב הסוסיתא הישראלי, טנק המרכבה ועוד.
  • השם טמבור נולד בשנות ה-30 של המאה הקודמת: ילדים רבים בתקופה שלפני קום המדינה נהגו לתופף על פחי צבע במקום על הטמבורין (תוף מרים). כך פחי הצבע הפכו למעשה לטמבורינים, ומכאן מקור השם של החברה - טמבור.
  • מגוון מוצרי טמבור משתלבים בעשרות מהפרויקטים הגדולים בישראל כגון מנהרות כביש 6 צפון, בניית הרכבת הקלה, בניית הגשר בכניסה לירושלים ועוד.
  • 80% מאנשי המקצוע בישראל מצהירים כי את הבית שלהם יצבעו בצבעי טמבור.
  • הלבן-לבן הזה: במניפת טמבור יש 196 גוונים לבנים! לבן הוא גם הצבע הנמכר ביותר בארץ, ובאופן ספציפי – לבן Hush White OW221P.

 

אבני דרך בחיי טמבור

1936 - משפחת בלומברג מקימה את טמבור.

1985 - הג'ינגל "תראו מה שצבע יכול לעשות" מתנגן לראשונה.

2008 - טמבור נכנסת לתחום הגבס והבנייה היבשה.

2013 - טמבור משיקה מערך גוונים חדש.

2014 - חברת קוסטו גרופ רוכשת את טמבור.

2015 - השקת מיתוג גלובלי חדש ואסטרטגיה שיווקית חדשה.

2018 - טמבור משיקה אתר חדש לקהל הפרטי ועמוד פייסבוק ייעודי לבעלי מקצוע.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות