מנכ"ל גאפ: הקמעונאים לא מנצלים את הדאטה שעומדת לרשותם

לדברי ארט פיק, בעוד שהקמעונאים מסתכלים על כל הקלקה של הצרכנים בעולם המקוון, הם מתעלמים מהדאטה שנאספת בחנויות הפיזיות

פורסם בתאריך: 03/10/2018, גיליון 1938

הקמעונאים אינם עושים שימוש מספק בנתונים שנאספים בחנויות הפיזיות, בעוד הם עוקבים אחרי כל קליק ופעילויות נוספות בערוצים המקוונים. כך לדברי ארט פיק, מנכ"ל חברת האופנה גאפ בשיחה לסיכום הרבעון השני שנערכה עם המשקיעים. לדבריו, תעשיית הקמעונאות באופן כללי מתעלמת לחלוטין מהבעיה הזו.

 

לדברי פיק, החברה מביאה לכל ארבעת המותגים שלה (גאפ, בננה רפבליק, אולד ניבי ו-Athleta) בכל שנה שני מיליון צרכנים לחנויות, וכרטיס האשראי שלה מאפשר לה ליצור אינטימיות עם הצרכנים. פיק אמר כי הרשת מתגמלת את הצרכנים במטרה לקבל מהם מידע צרכני חשוב. "השווי של הפיכת המידע הזה לתובנות ופעולות הוא עצום", הוסיף.

 

גאפ. הופכים נתונים לתובנות עסקיות
גאפ. הופכים נתונים לתובנות עסקיות

פיק טען שאם הרשת תצליח להפוך רק אחוז אחד מהקונים החד-פעמיים שלה ללקוחות קבועים, היא תוסיף למכירות שלה כ-200 מיליון דולר בשנה. פיק התייחס גם לתוכנית הנאמנות חוצת המותגים של החברה וטען כי מדובר מבחינתם בהצלחה.

 

פיק אמר כי החברה משתמשת בנתונים שנאספים על לקוחות באינטרנט ובחנויות הפיזיות על מנת לייצר חוויית קנייה אישית יותר. לדבריו, נכון להיום החברה כבר אפיינה 250 סגמנטים של לקוחות, כשהיא יודעת לתקשר עם כל אחד מהם באופן אישי. כתוצאה מכך, מותגי החברה רשמו גידול של 5% בהמרות, לעומת תקשורת שיווקית שאינה נערכת על בסיס אישי.

 

פיק אמר כי החברה גם לומדת את ההתנהגות של הלקוחות הטובים ביותר שלה, במטרה למשוך לקוחות דומים להם לחנויות ולערוצים המקוונים של מותגי החברה.


כתבות נוספות