הערך המוסף הנדל"ני של אנגלו-סכסון עולה כיתה

אנגלו-סכסון פיתחה השנה את תחום הדיגיטל, העמיקה את מומחיות היועצים שלה, שדרגה את הסניפים ועדכנה את סביבת העבודה וחוויית הלקוח. כך מייצרים מותג מוביל

פורסם בתאריך: 12/12/2017, גיליון 1900

רשת תיווך הנדל"ן אנגלו-סכסון המשיכה השנה בהרחבת השירותים המוצעים ללקוחות באמצעות שימוש מדויק בידע המקצועי שברשותה, הרחבת מערך ההכשרה לסוכנים והקמת מערך דיגיטלי מתקדם המשלב ביג דאטה ובינה מלאכותית.

 

אנגלו-סכסון נוסדה בישראל ב-1964 על ידי דייב בלומברג, עולה חדש מדרום אפריקה בזמנו שהקים את החברה מתוך רצון לספק מענה בתחום הנדל"ן לעולים חדשים ולמשקיעים זרים. המסר שליווה את הקמת הרשת היה "Have a Foothold in Israel".

 

כיום מונה הרשת כ-80 סניפים בכל רחבי הארץ, המופעלים בידי זכיינים. ליבת הפעילות היא תיווך נדל"ן, לרבות שיווק פרויקטים חדשים ונדל"ן מסחרי. במרוצת השנים נוספו לכך שירותים משלימים בהם ייעוץ וביטוח למשכנתא, תיווך עסקי וניהול נכסים. בעל הרשת כיום הוא רונן שטרית אשר החל את דרכו ברשת לפני כ-20 שנה כיועץ נדל"ן בסניף לוד. בשנים האחרונות נמצאת הרשת בתהליך התרחבות, הכולל פתיחת סניפים חדשים וגיוס יועצים.

 

הסביבה התחרותית

שוק תיווך הנדל"ן בישראל כולל שחקנים רבים, ביניהם רשתות תיווך ישראליות ובינלאומיות, משרדים אזוריים ומתווכים עצמאיים. מודל הפעילות של אנגלו-סכסון הוא ייחודי בענף, ולפיו בכל אזור פועל בבלעדיות רק זכיין מקומי אחד מטעם אנגלו-סכסון, והוא מתמחה באזור לפרטיו. זאת לעומת רשתות מתחרות, שבהן יש מספר זכיינים בכל עיר או אזור.

 

האתגרים השיווקיים

הסביבה התחרותית הרוויה לצד עלייה מתמשכת במחירי הנדל"ן והתפתחויות טכנולוגיות השפיעו עמוקות על ענף תיווך הנדל"ן. האתגר הוא כפול וכולל מצד אחד אלפי מתווכים שנוספו לשוק בשנים האחרונות, ומצד שני שכלול משמעותי של השוק מצד הלקוחות - המוכרים והקונים - אשר מתקשרים ביניהם ישירות באמצעות רשתות חברתיות ולוחות מקוונים, ומוותרים בכך על שירותי התיווך.

 

כתוצאה מכך, האתגר המרכזי של אנגלו-סכסון הוא להדגיש עבור לקוחות הקצה - המוכרים והקונים - את הערך המוסף של יועצי הנדל“ן, ובפרט את המומחיות של הרשת בענף. עבור הקונים, יועץ הנדל"ן חוסך באופן משמעותי את זמן חיפוש הנכס המתאים בדיוק לצרכיהם. מוכרי נכסים מצידם נהנים מיכולתו של יועץ הנדל"ן לשווק עבורם את הנכס באופן אופטימלי, לקבל עבורו את התמורה הראויה ולחסוך בזמן בזכות הכרת השוק, ערוצי הפרסום והנגישות למאגר לקוחות פוטנציאליים. אתגר נוסף ומשמעותי לא פחות שעומד בפני אנגלו-סכסון הוא שיפור תדמיתם של יועצי הנדל“ן, ותדמיתו של עולם התיווך בכלל.

 


הפתרונות היצירתיים

כדי לשמור על בידולה של הרשת ולתת מענה לאתגרים שמציב הענף, פעלה אנגלו-סכסון השנה בשני מישורים מרכזיים - פיתוח תחום הדיגיטל במקביל לפיתוח מקצועי של היועצים והעמקת המומחיות שלהם באופן שייתן ערך מוסף ללקוח. כמו כן, הושם דגש על שדרוג הסניפים וסניף ההנהלה הראשי, במטרה לשפר ולעדכן את סביבת העבודה ואת חוויית הלקוח.

 

פיתוח מקצועי של מערך הזכיינים והיועצים. רשת אנגלו-סכסון ממתגת את עצמה מול הזכיינים והיועצים כרשת שמשקיעה רבות בהדרכה ובפיתוח מקצועי, ולא בכדי. באנגלו-סכסון הבינו בשנים האחרונות שתהליכי הלימוד והטיפוח של הזכיינים והיועצים הם בעלי חשיבות עליונה להצלחתה של הרשת בעולם הנדל"ן הישראלי, הן מבחינת הערך ללקוח והן מבחינת שימור היועצים ונאמנותם לרשת.

 

מערך ההדרכה של הרשת מפעיל כל העת הדרכות ממוקדות ורוחביות לעובדים, כגון סדנאות לצילום נכסים, גיוס נכון של נכסים בבלעדיות, ניהול נכסים נכון, שיווק ברשתות החברתיות, שמירת קשר עם לקוחות לאחר סיום העסקה (אפטר סייל) ועוד. יועצים חדשים עוברים הכשרה מקיפה על מנת להפוך לאנשי מקצוע טובים יותר, החל ממענה ל"Lead", דרך תסריטי שיחה ובחירת נכסים מתאימים ועד לניהול חוויית הלקוח.

 

הרחבת המומחיות של יועץ הנדל"ן. באנגלו-סכסון זיהו פוטנציאל נוסף במודל הפעילות של זיכיון בלעדי על פי אזורים, והוא הידע והערך הרב שיכול לספק הסניף האזורי ללקוח, שאינו מתמצה רק בעסקאות נדל"ן, אלא גם מידע עירוני הנוגע לבעלי נכסים, להסכמי תמ"א ופינוי בינוי, להחלטות ועדת התכנון המחוזית ועוד.

 

במסגרת זו החלה הרשת במהלך להרחבת השירותים שמספקים הסניפים לחברי מועדון הלקוחות של אנגלו-סכסון על פי פילוח מתאים כדי להרחיב את מומחיותם של היועצים ולחזק את הקשר עם הלקוחות והקהילה האזורית. בחברה החלו להטמיע השנה הדרכות בנושא, וחלק מהזכיינים כבר החלו ביישום באמצעות ניוזלטרים ייעודיים ללקוחות והרשתות החברתיות.

 

ביג דאטה בשירות עולם הנדל"ן. לאחר תהליך ארוך של מחקר, לימוד השוק והבנת הצרכים של היועצים והזכיינים, אנגלו-סכסון החלה לפני כשנתיים בתהליך ארוך טווח להקמת מערכת דיגיטלית חדשה, אשר תיצור מהפכה בתחום ניהול הנכסים. המערכת החדשה תאפשר לנהל את כל מאגר הנכסים של סניפי הרשת, לקיים דיווח עסקאות פנימי מיידי, לנהל מועדון לקוחות מתקדם ולהטמיע מגוון של יישומים שיווקיים לעולמות הדיגיטל.

 

המערכות החדשות יספקו תשתית ניהולית שתאפשר שירות טוב יותר ללקוח באמצעות שדרוג CRM, שכולל מערכות בינה מלאכותית, פילוח חכם והצעות ממוקדות ללקוחות על פי צורכיהם הספציפיים.

 

דברים שלא ידעת על אנגלו-סכסון

  • מטה הנהלת אנגלו-סכסון מורכב מצוות הכולל נשים בלבד (שבע במספר).
  • בשנות ה-70 המוקדמות פתחה אנגלו-סכסון רשת מקומית בקפריסין תחת השם אנגלו-מדטרינייאן, אך הרשת נסגרה עם פרוץ מלחמת האזרחים בין היוונים לטורקים.
  • יו“ר הדירקטוריון והבעלים של אנגלו-סכסון, רונן שטרית, התחיל את דרכו בחברה לפני 20 שנים כיועץ נדל“ן בסניף לוד. לאחר שרכש את הזיכיון בסניף לוד ובהמשך גם את הזיכיונות ברמלה, שוהם, באר יעקב וראש העין - רכש שטרית את החברה כולה מידי הבעלים דאז, אפריקה ישראל.
  • רשת אנגלו-סכסון הייתה החברה הראשונה בישראל לפעול במודל של זכיינות.
  • המייסד השותף של הרשת, וורנר לובל, מחזיק עד היום בזיכיון לאזור ירושלים, תחתיו פועלים שישה סניפים.
  • בנו של מייסד הרשת, איתן בלומברג, מחזיק בזיכיון הרצליה פיתוח.

 

אבני דרך בחיי אנגלו-סכסון

1964 - משרד התיווך אנגלו-סכסון נפתח ברחוב רוטשילד בתל-אביב.

1977 - רשת אנגלו-סכסון מגיעה לפריסה של 30 סניפים.

1992 - המייסד דייב בלומברג מוכר את חלקו לחברת אפריקה ישראל.

2010 - רונן שטרית קונה את אנגלו-סכסון מאפריקה ישראל.

2014 - אנגלו-סכסון מיישמת אסטרטגיית דיגיטל בשיווק, בפרסום ובהדרכה.

2016 - אנגלו-סכסון מתחילה תהליך של מיתוג מחדש.

2017 - אנגלו-סכסון משיקה מערך דיגיטל מתקדם בשילוב ביג דאטה ובינה מלאכותית.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות