הקואליציה לפרסום טוב יותר יוצאת למלחמה נגד הפרסומות המעצבנות

ענקיות האינטרנט והמפרסמים הגדולים בעולם משתפים פעולה בניסיון לחסל את הפורמטים הפרסומיים הפוגעים באמינות בעיני הצרכנים

פורסם בתאריך: 16/05/2017, גיליון 1871

ענקיות האינטרנט והמפרסמים הגדולים בעולם החלו לאחרונה במהלך משולב שמטרתו לשים סוף לפרסומות המעיקות על הצרכנים בזמן הגלישה באינטרנט.

חוסמי הפרסומות. המשווקים מרימים את הכפפה
חוסמי הפרסומות. המשווקים מרימים את הכפפה
הפעילות המשותפת, שזכתה לשם "Coalition for Better Ads" (הקואליציה לפרסום טוב יותר), כוללת בין השאר את גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק, פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור, GroupM, הלשכה לפרסום אינטראקטיבי (IAB) והתאחדות המפרסמים בארצות הברית. 
הקואליציה שמה לעצמה מטרה לבלום את פרסומות הפופ אפ, פרסומות הווידאו שמתחילות לנגן באופן אוטומטי ועוד פורמטים פוגעניים אחרים של פרסומות, אשר הופכים את חוויית הגלישה באינטרנט למעיקה, ובמיוחד פוגעים באפקטיביות של הפרסומות.
לדברי סטו אינגס, יועץ לקואליציה, המטרה היא להיפטר ממרבית הפרסומות בפורמטים המעיקים עד לסוף השנה. אינגס הוסיף כי הקואליציה עובדת על סטנדרט טכנולוגי אחיד שיאפשר לדפדפנים השונים לחסום את הפרסומות שקופצות על המסכים ללא הבחנה.
מוקדם יותר השנה ערכה הקואליציה מחקר בקרב 25,000 צרכנים בארצות הברית ובאירופה. במסגרת המחקר הוצגו למשתתפים 104 סוגים של פרסומות, והם נדרשו לדרג את איכותן בשתי פלטפורמות - במחשב השולחני ובטלפון הנייד. תוצאות המחקר, שפורסמו בחודש שעבר, העלו את מה שנראה אולי מובן מאליו - הצרכנים לא אוהבים וידאו שמתנגן באופן אוטומטי עם סאונד, פופ אפים והודעות צעקניות.
כדי ליצור סטנדרט אחיד בתעשייה, הקואליציה צפויה לעבוד עם קבוצת ניטור חיצונית שתעזור למצוא "חוסם פרסומות" אחיד אשר יפעל לפי כללים ברורים של כלל חברי הקואליציה.
נכון להיום הקואליציה עדיין לא הגיע להסכמה על הפורמט הטכנולוגי שישרת את המאמץ, והיא עדיין עובדת על לוחות הזמנים למהלך. הסטנדרט הטכנולוגי החדש של חוסמי הפרסומות עשוי להתפרסם בסוף חודש ספטמבר, או לקראת סוף השנה האזרחית.

כתבות נוספות