"מועצות המנהלים מדירות את סמנכ"לי השיווק"

זאת, אף על פי שתפקיד סמנכ"ל השיווק הפך בשנים האחרונות לקריטי יותר עבור הצלחת החברה

פורסם בתאריך: 25/06/2019, גיליון 1974

תפקידם של סמנכ"לי השיווק עבר מהפכה גדולה בשנים האחרונות, וכיום הם אחראים על חוויית הלקוח בארגון, על ניתוח הנתונים ועל המיתוג. למרות זאת, רק חלק קטן מאוד מסמנכ"לי השיווק מחזיקים במושב במועצות המנהלים של החברות. כך עולה מדוח חדש.

 

מהדוח של חברת הייעוץ למנהיגות Spencer Stuart עלה, כי מתוך אלפי מקומות במועצות המנהלים של חברות המדורגות בפורצ'ן 1,000, רק ב-26 יושבים סמנכ"לי שיווק או מנהלים עם תואר דומה. הדוח אינו מתייחס לסמנכ"לי שיווק שעברו תפקיד בחברה. מסקר אחר שנערך לאחרונה בקרב 250 סמנכ"לי שיווק בכירים, עלה כי שליש מהם מאמינים שכוחם של סמנכ"לי השיווק במועצות המנהלים יתחזק בשנים הבאות.

 

סמנכ"לי השיווק נשאלו מהו החלק המשמעותי ביותר שהם יכולים להביא למועצת המנהלים. 42% מהמשיבים אמרו כי הדבר החשוב ביותר הוא גישה לתובנות הצרכנים, ו-40% הצביעו על טכנולוגיות דיגיטליות כמו אינטליגנציה מלאכותית, רשתות חברתיות ועוד.

 

חדר ההנהלה. מדירים את סמנכ``לי השיווק
חדר ההנהלה. מדירים את סמנכ"לי השיווק

מדוח נוסף שנערך לאחרונה בקרב 560 מנהיגים עסקיים, עולה כי 36% מהם מאמינים כי סמנכ"לי השיווק אחראים על חוויית הלקוח בארגון. זאת, לעומת רק 25% שאמרו כי מנכ"ל החברה אחראי לחוויית הלקוח. מחברי הדוח ב-Spencer Stuart טוענים, כי על מנת להביא תועלת אמיתית למועצת המנהלים, סמנכ"לי השיווק צריכים לגלות בקיאות גדולה בעולמות הדיגיטל, הסושיאל ותוכניות הנאמנות. לטענת מחברי הדוח, גם לתובנות שנאספות באמצעות אנליטיקה של נתונים יש חשיבות גדולה להסתכלות הרחבה על פעילות החברה.

 

מחברי הדוח כותבים, כי האתגר המרכזי בהכנסת סמנכ"לי שיווק למועצות המנהלים נובע בעיקר ממספר המקומות המוגבל, וכי החברים במועצת המנהלים רוצים לרוב להכניס לשם אנשים עם מיומנויות דומות לאלו של עצמם.

 

היום, כאשר יותר מנכ"לים מגיעים מרקע של שיווק, יש סיבה להאמין כי יותר סמנכ"לי שיווק ימצאו את עצמם בדרך למועצות המנהלים.

כתבות נוספות