כך עוקבים המותגים אחר הצרכנים ברשתות החברתיות

מגוון של כלי ניטור מאפשר כיום למותגים להקשיב לשיח הצרכנים ברשת ולהשתמש במידע כדי לשפר את שירות הלקוחות ואיכות המוצרים

פורסם בתאריך: 09/05/2017, גיליון 1870

מרבית המותגים (86%) משתמשים בכלי האזנה לשיחות ברשתות החברתיות כדי לחזק את הקשר עם הצרכנים ולספק מענה לשאלות ובעיות שמתעוררות, כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר Clutch, המתמחה בתחום השיווק הדיגיטלי והפרסום המקוון. מהדו"ח עולה כי המותגים עושים שימוש בכלי הניטור גם כדי לעקוב אחר המתחרים (77%).

מדיה חברתית. מנטרים את השיח הצרכני
מדיה חברתית. מנטרים את השיח הצרכני
עם זאת, בעוד שהשימושים הנ"ל הם הנפוצים ביותר, ההאזנה לצרכנים משמשת גם לצרכים אחרים. כך למשל, 61% מהמשווקים משתמשים בכלי ההאזנה כדי למצוא ידועני רשת בתחומם.
על פי הדו"ח, מטרות השימוש העיקריות של המותגים באמצעי ההאזנה הן שיפור שירות הלקוחות והשגת לקוחות חדשים (21% כל אחת). המשווקים שהשתתפו במחקר העידו כי מטרות נוספות הן הקדמת המתחרים (15%) וניהול חכם יותר של תדמית המותג (14%). 12% מהמשווקים אמרו כי הם משתמשים בכלי הניטור כדי לאתר הזדמנויות עסקיות חדשות, ו-10% מתוכם אמרו כי הם משתמשים באמצעי ההאזנה כדי להבין את הסנטימנט הצרכני בתחומם.
היתרון המרכזי של אמצעי ההאזנה עבור המשווקים הוא היכולת לשפר מוצרים (25%), ואחריו ברשימה הוא היכולת להשיג משתמשים חדשים (24%). במקום השלישי ברשימת היתרונות עומד שיפור השירות, עם 21%.
ולאיזה רשתות מאזינים המותגים? בעיקר פייסבוק (93%), טוויטר (79%) ואינסטגרם (71%).

כתבות נוספות