דו"ח: עד שנת 2025 כ-20% מרכישות המזון בארה"ב יתבצעו אונליין

23% מהאמריקאים מזמינים מזון בערוצי האונליין כיום, ומתוכם 60% מתכננים לבצע יותר מרבע מקניות המזון שלהם בערוצים המקוונים

פורסם בתאריך: 14/02/2017, גיליון 1861

כ-20% מסך רכישות המזון בארצות הברית (כ-100 מיליארד דולר) יתבצעו בערוצי הדיגיטל עד שנת 2025, כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי מכון שיווק המזון האמריקאי וחברת המחקר נילסן.

רכישות המזון באינטרנט. עסק בצמיחה
רכישות המזון באינטרנט. עסק בצמיחה
על פי הדו"ח, כיום 4.3% מרכישות המזון והמשקאות בארצות הברית מתבצעות באינטרנט ובמובייל. 
חברות אמריקאיות רבות כבר מציעות לצרכנים לרכוש מזון ומשקאות בערוצים המקוונים, וביניהן אמזון, וולמארט, FreshDirect, קרוגר ועוד רבות אחרות, המאפשרות לקבל את המשלוח הביתה או לאסוף אותו מאחד הסניפים. רשתות קמעונאיות נוספות, כגון קוסקו ו-Whole Foods, מאפשרות לצרכנים לבצע משלוחים באמצעות שימוש בחברות צד-שלישי.
מהדו"ח עולה כי נכון להיום מבצעים 23% מהאמריקאים קניות מזון אונליין. מתוכם, 60% מתכננים לבצע יותר מרבע מקניות המזון שלהם בערוצים המקוונים.
מחברי הדו"ח טוענים כי הצרכנים הצעירים, שאינם מהווים שחקנים מרכזיים בשוק כרגע, יבצעו בעתיד הלא רחוק חלק ניכר מרכישת המזון שלהם בערוצי האונליין.
אחד האתגרים המרכזיים של הקמעונאים ברכישות המזון המקוונות הוא נושא הרווחיות, אשר נשחקת בקניות מסוג זה עקב מחירי המשלוח הגבוהים. לכן טוענים אנליסטים בתחום כי העתיד טמון ברכישות מקוונות עם איסוף הסחורה מהסניפים.

כתבות נוספות