התחזית - צניחה בצריכה: האם מזג האוויר אשם בירידה במכירות?

רשת ה"עשה זאת בעצמך" הום דיפו פספסה את התחזית והאשימה את מזג האוויר הקר והגשום ששרר ברוב חלקי ארצות הברית

פורסם בתאריך: 05/03/2019, גיליון 1960

ההשפעה של מזג האוויר על הדוחות הרבעוניים של הקמעונאים היא נושא ידוע שמדובר בו רבות כבר שנים. אך חלק מהמומחים טוענים כי למעשה מדובר בתירוץ של קמעונאים שאינם עומדים ביעדי המכירות שלהם, וכי קמעונאים שיודעים לעשות את העבודה מצליחים להתגבר גם על תנודות במזג האוויר.

 

בדיווח על תוצאות הרבעון הרביעי של 2018, הציגה רשת ה"עשה זאת בעצמך", הום דיפו, צמיחה של 3.7% במכירות. זאת, לעומת צמיחה של 4.5% אותה צפו האנליסטים. הרשת האשימה את החורף הקשה בארצות הברית והמניה שלה רשמה באותו היום צניחה של 3% במסחר במוקדם.


הום דיפו. הגשם הרס את הצמיחה במכירות
הום דיפו. הגשם הרס את הצמיחה במכירות

 

"מה שלא ציפינו בתחזיות שלנו הוא מזג האוויר במהלך הרבעון", אמר קריג מניר, מנכ"ל הרשת בשיחה עם המשקיעים שנערכה לאחר פרסום הדוחות. לדבריו, "מזג האוויר היה קר, מושלג ובעיקר גשום, מה שעיכב התחלות של פרויקטים בתחום הבנייה. לדברי מניר, בכמה מדינות בארצות הברית בהם נרשם מזג אוויר נוח יחסית, השיגה הרשת תוצאות טובות שהיו בהתאם לצמיחה שהוערכה בתחזית.

 

ובאותו הנושא, ספקית תחזית מזג האוויר AccuWeather הוציאה הודעה לעיתונות במסגרתה נכתב כי התחזיות שלה לגבי המכירות בעונת החגים בארצות הברית היו מדויקיות יותר מהתחזיות של התאחדות הקמעונאים של ארצות הברית.


כתבות נוספות