לא מפחדים: האם ישתלם למותג שלכם לנקוט עמדה פוליטית?

סקר שנערך לאחרונה בארצות הברית גילה כי 66% מהצרכנים רוצים כי שהקמעונאים יהיו יותר מעורבים בנושאים פוליטיים

פורסם בתאריך: 22/01/2019, גיליון 1954

במושב שנערך בכנס השנתי של התאחדות הקמעונאים של אמריקה (NRF) דנו מספר מותגים וקמעונאים מובילים בשאלה מה קורה למותג שנוקט עמדה פוליטית ומביע דעה בנושאים שנויים במחלוקת שעל סדר היום.

 

צ'יפ ברג, מנכ"ל ונשיא חברת הג'ינסים Levi Strauss, אמר כי לחברה שלו יש היסטוריה ארוכה של נקיטת עמדה בנושאים שנויים במחלוקת. כך למשל, בשנים האחרונות הביע המותג את דעתו בנושא נישואים חד מיניים, החוק שקרא לאיסור כניסת מוסלמים לאמריקה ונושא הרישוי לכלי נשק. ברג טען, כי לדעתו על המנכ"ל ועל החברות הגדולות מוטלת חובה להביע את עמדתם בנושאים שעל סדר היום ומי שיעשה זאת בצורה אותנטית, ירוויח בסופו של דבר מהצרכנים.

 

Patagonia. מותגים שלא פוחדים לדבר
Patagonia. מותגים שלא פוחדים לדבר

רוז מארסריו, מנכ"לית קמעונאית ציוד המחנאות Patagonia, אמרה כי הצרכנים מעריכים את המעורבות הגבוהה של המותג בנושא איכות הסביבה, כולל התמיכה בשני מועמדים לסנאט ששמו את נושא איכות הסביבה בראש סדר היום שלהם.

 

גם לדעתה של מארסריו מותגים שמביעים דעה בנושאים שעל סדר היום מתוגמלים בסופו של דבר על ידי הצרכנים. לדבריה, החברות נדרשות לשקיפות גדולה יותר והפילוג שקיים כיום בחברה בארצות הברית דורש מעורבות גדולה יותר של מנהיגים בעלי חזון.

 

אד סטאק, מנכ"ל קמעונאית ציוד הצייד והמחנאות Dick’s Sporting Good, אמר כי ההחלטה של הקמעונאית להפסיק את מכירתם של כלי נשק לצרכנים שגילם פחות מ-21 לאחר הרצח ההמוני בבית הספר בפלורידה, הביא לעלייה במכירות בשנה שעברה. במקרה אחר של ירי המוני בבית ספר בקונטיקט, התברר כי הרובה ששימש לירי נרכש באחת מחנויות הרשת.

 

סקוט גאלווי, פרופסור לשיווק מניו יורק, התייחס לקמפיין השנוי במחלוקת של חברת נייקי בהובלת שחקן הפוטבול קולין קפרניק, כדוגמה לטקטיקת שיווק ערכית ופורצת דרך. סקר שנערך לאחרונה בארצות הברית גילה כי 66% מהצרכנים רוצים שהמותגים יביעו דעה בנושאים פוליטיים.

 

כתבות נוספות