דומינוס פיצה: להזמין פיצה דרך השלט

השנה השיקה הרשת אפשרות להזמנה אונליין באמצעות הטלוויזיה של פרטנר TV. וגם: בעקבות הצלחת שיתוף הפעולה עם השף אסף גרניט פיתח המותג פיצות פרימיום חדשות

פורסם בתאריך: 26/02/2019, גיליון 1959

הרשת הבינלאומית דומינו'ס פיצה הוקמה בארצות הברית בשנת 1960 על ידי האחים תום וג‘יימס מונהאן, בהשקעה של 500 דולר בלבד. לאחר כשנה מכר ג‘יימס את חלקו בעסק לאחיו בתמורה לרכב מסוג חיפושית (שניצבת עד היום במוזיאון דומינו'ס פיצה בארה"ב). 39 שנים מאוחר יותר, נמכרו 97% ממניות החברה תמורת מיליארד דולר לחברת ההשקעות BainCapital. כיום פועלת הרשת ב-86 מדינות, ומפעילה יותר מ-11,500 סניפים ברחבי העולם.

 

דומינו'ס פיצה פעילה בישראל מעל 28 שנה ומונה 63 סניפים. מיומה הראשון מקפידה הרשת לשמור על איכות מוצריה, ומשתמשת בכדורי בצק טריים הנפתחים במקום רק ברגע ההזמנה, רוטב עגבניות משובח ו-100% גבינת מוצרלה איכותית. דומינו'ס פיצה היא הרשת היחידה בישראל המתחייבת למשלוח עד הבית בתוך 30 דקות.

 

בשנים האחרונות הובילה דומינו'ס פיצה את תהליך המהפך הדיגיטלי שהשפיע על הקטגוריה כולה, והצליחה למצב את עצמה כרשת המשלוחים עם מגוון הפלטפורמות הרחב ביותר לביצוע הזמנה. במקביל, שוקדים בדומינו'ס על פיתוח חוויות לקוח חדשות, בהן סגמנט פיצות הבוטיק עם השף אסף גרניט, לצד חדשנות מוצרית במגוון המוצע ללקוח.



הסביבה התחרותית

דומינו'ס פיצה פועלת בשוק תחרותי ורווי במיוחד, עם רשת גדולה נוספת, מספר רשתות קטנות ופיצריות שכונתיות פרטיות. לאור הביקוש הגדל בסגמנט פיצות הפרימיום, פועלת דומינו'ס בשנים האחרונות למיצובה כרשת המעניקה את מירב הפתרונות ללקוח. מלבד שוק הפיצות, המותג הוא גם חלק משוק ה-Delivery שגדל ומתפתח מדי שנה.

 

האתגר השיווקי

בשנים האחרונות הצליחה דומינו'ס למצב את עצמה כרשת מובילה המציעה מגוון פתרונות קולינריים לצרכן, עם פיתוח סגמנט פיצות הפרימיום. זאת, לצד פיצות טבעוניות, פיצות ללא גלוטן ומגוון תוספות ייחודי. האתגר המרכזי שעמד בפני דומינ'וס השנה הוא המשך בידולה בשוק הפיצות המקומי, לצד פיתוחים חדשניים בפלטפורמות הזמנת המשלוח.

 

הפתרונות היצירתיים

לצד חידושים קולינריים, שוקדת דומינו'ס פיצה על פיתוחים טכנולוגיים חדשים להנגשת הזמנת משלוח הפיצה לכל לקוחותיה, בדרך הקלה והזמינה ביותר.

 

ריבוי פלטפורמות להזמנה. מותג דומינו'ס פיצה פועל לשיפור השירות וחוויית הלקוח על ידי יצירת ממשקים ופלטפורמות חדשות להזמנת משלוח. השנה הושק שיתוף פעולה עם חברת פרטנר, המאפשר לראשונה בארץ הזמנת פיצה דרך שלט הטלוויזיה. לקוחות פרטנר TV יכולים להוריד אפליקציה ייעודית ישירות לממיר הטלוויזיה ובאמצעותה לבצע הזמנה קולית של פיצה דרך שלט הממיר. כמו כן, כוללת האפליקציה את ממשק ה-Builder להרכבת הפיצה, ה-Tracker למעקב אונליין אחרי שלבי התקדמות הטיפול בהזמנה ואת כפתור One Click Pizza, המאפשר ללקוחות לבצע הזמנה קבועה בלחיצת כפתור אחת. בעת ההשקה, הציעו בדומינו'ס את מגוון הפיצות ב-40% הנחה.

 

מלבד שיתוף הפעולה החדש, ניתן כיום להזמין את משלוחי דומינו'ס במגוון רחב של פלטפורמות: איסוף עצמי דרך האפליקציה, הזמנת משלוח באתר וגם בהזמנה טלפונית.



פעילות בדיגיטל. מתוך ההבנה שעולמות הדיגיטל והסושיאל ממשיכים להוות פלטפורמה מרכזית עבור ערכי המותג, המשיכו בדומינו'ס פיצה גם השנה בפעילות שיווקית דיגיטלית.

 

קמפיין המונדיאל - לרגל המונדיאל העולמי, בחרו דומינו'ס בפנייה הומוריסטית לקהל לקוחותיהם. הקמפיין הציג את תקופת המונדיאל כאתגר מרכזי עבור חברות המשלוחים, המשתדלות לעמוד בכמות ההזמנות הגוברות וזקוקות לתגבור שליחים חדשים. דומינו'ס הגיעו למסקנה כי היחידים שאינם עסוקים בתקופה זו הם שחקני נבחרת ישראל בכדורגל. השחקנים המובילים, מאור מליקסון, דני עמוס ותומר חמד הצטרפו לקמפיין דומינו'ס כחלק מצוות השליחים המתגברים. הקמפיין ההומוריסטי הפך לויראלי ברחבי הרשת.

 

דומינו'ס צ'לנג' - השנה יצאו בדומינו'ס בקמפיין יוטיוברים מיוחד - דומינו'ס צ'לנג'. 30 מהיוטיוברים המובילים בארץ זכו לקופסת מארז משלהם, והלקוחות הוזמנו לקחת חלק בחידון דיגיטלי כשהתשובות נמצאות על גבי המארזים החדשים. כחלק מהמהלך השיווקי, היוטיוברים עצמם מינפו את חשיפת הקמפיין.



חדשנות מוצרית. בעקבות ההצלחה, המשיכו השנה בדומינו'ס בפיתוח טעמים חדשים המתאימים לכל חך. לצד הפיצה הטבעונית והפיצה הראשונה ללא גלוטן, הרחיב המותג את סגמנט פיצות הפרימיום המבוקש. בעקבות הצלחת מהלך "דומינו'ס פיצה שף", שפועל כבר מספר שנים בקטגוריית פיצות הפרימיום, החליטו דומינו'ס להמשיך ולהציע שילובי תוספות ייחודים והשיקו את הדומינו'ס מיקס – פיצה בעלת כמה תוספות שטעמם משתלב היטב במחיר משתלם ללקוח.

 

כמו כן, השיקה דומינו'ס את פיצת צ'יזי קראסט, פיצה עם גבינה בשוליים. השקת הצ'יזי קראסט לוותה גם היא במהלך שיווקי בדיגיטל, וזוכה להצלחה בקרב הלקוחות.

 

כל זאת בנוסף ל"דומינו'ס פיצה שף", שיתוף הפעולה של המותג עם השף הישראלי אסף גרניט ושותפו השף אורי נבון, שממשיך להתפתח ולקצור הצלחה בשנים האחרונות.

 

דברים שלא ידעת על דומינו‘ס פיצה

  • קוביות הדומינו בתוך לוגו המותג מייצגת שלוש נקודות - כמספר הסניפים שהיו לרשת בשנת 1960, בעת שעוצב הלוגו.
  • במהלך הפיתוח של קו פיצות הבוטיק טעמו אסף גרניט ואנשי הרשת מעל 150 פיצות בטעמים שונים. עד עתה ערכו גרניט ואנשי דומינו'ס פיצה שני מסעות פיצריות באיטליה, שכללו אכילה ב-11 פיצריות שונות מדי יום.
  • דומינו'ס פיצה היא הרשת היחידה בישראל המתחייבת לספק את ההזמנה לבית הלקוח בתוך 30 דקות. לשם כך היא מחזיקה בצי השליחויות הגדול בארץ, המונה יותר מ-400 כלי רכב דו-גלגליים.
  • דומינו'ס פיצה ישראל היא רשת הפיצות הראשונה בעולם ששילבה עמבה כתוספת לפיצה.
  • דומינו'ס פיצה ישראל היא הרשת הראשונה בעולם שהשיקה פיצה מחיטה מלאה ופיצה טבעונית.

 

אבני דרך בחיי דומינו'ס פיצה

1960 - האחים תום וג‘יימס מונהאן מקימים את דומינו‘ס פיצה ומעצבים את לוגו אבני הדומינו.

1973 - הרשת מתחייבת לספק פיצה לבית הלקוח בתוך 30 דקות מרגע ההזמנה.

1990 - דומינו‘ס פיצה פותחת סניף ראשון בישראל.

2014 - דומינו‘ס פיצה משיקה פיצה מקמח מלא ופיצה טבעונית.

2015 - דומינו‘ס פיצה משיקה את כפתור One Click Pizza ואת סדרת הפיצות המוגזמות.

2016 - הרשת משיקה תת-מותג לפיצות בוטיק תחת השם "דומינו'ס פיצה שף".

2017 - הרשת משיקה את "ארוחת הטעימות" המאפשרת ללקוחות לשלב בין טעמים מגוונים.

2018 - דומינו'ס פיצה משתפת פעולה עם פרטנר TV, ליצירת ממשק להזמנות אונליין דרך הטלוויזיה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.
כתבות נוספות