נייקי מנסה לדייק את הקשר בין המלאי לדרישה

משווקת הנעלים ואופנת הספורט רכשה עוד חברה לחיזוי מכירות מבוססות מיקום

פורסם בתאריך: 27/08/2019, גיליון 1983

יצרנית אופנת הספורט, נייקי, רכשה לאחרונה את חברת Celect, שהוקמה על ידי פרופסורים מהמכון הטכנולוגי MIT, במטרה לחזות טוב יותר את דרישות הצרכנים וכתוצאה מכך לייצר ולהפיץ את המלאי בצורה המדויקת ביותר.

 

המערכת של Celect יושבת בענן ומאפשרת לקמעונאים שפועלים בסביבה רב-ערוצית לנהל את המלאים שלהם על פי תחזיות מכירה מבוססות מיקום. "ככל שהדרישה למוצרים שלנו גדלה אנחנו חייבים להסתמך יותר על נתונים ולעשות אופטימיזציה מבוססת התנהגות צרכנים", אמר אריק ספרונק, מנהל התפעול הראשי של נייקי. לדבריו, הדבר מאפשר לחברה לשרת כמות עצומה של צרכנים בצורה אישית יותר.

 

נייקי. לדייק את שרשרת ההפצה
נייקי. לדייק את שרשרת ההפצה

במאמר שפרסמה ביולי כתבה אנדראה מורגן-ונדום, סמנכ"לית השיווק הראשית בחברת האנליטיקה, כי ההתקדמות בזירת האינטליגנציה המלאכותית ולמידת המכונה מאפשרת כיום לקמעונאים לקבל תחזיות מדויקות בהרבה, וכתוצאה מכך לנהל את המלאים שלהם בצורה מיטבית על פני מגוון הערוצים.

 

במאמר נכתב כי בכל החלטה של טיפול בהזמנה, אופטימיזציה של התהליך תביא למרווחים טובים יותר עבור המשווקים או הקמעונאים, כמו גם לחוויית קנייה טובה יותר עבור הלקוחות. במרץ בשנה שעברה רכשה נייקי את חברת Zodiac, שפיתחה גם היא טכנולוגיה לחיזוי התנהגות לקוחות ומעקב אחר אורח חיי הלקוח.

 

בשיחה עם משקיעים שערכה לאחרונה, אמרה נייקי כי היא תתחיל להשתמש בשבבי RFID (שבבים לתיוג אלקטרוני) במגוון מוצרי ההנעלה שלה, על מנת לשפר את שרשרת האספקה ואת ניהול המלאי בחנויות.


כתבות נוספות